וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השרב הגדול: 42 מעלות בתל אביב, 600 כבאים בכוננות

27.5.2015 / 0:10

בשירותי הכיבוי נערכים בכוחות מתוגברים לחום הכבד שצפוי מחר, וחוץ מלוחמי האש יחכו בהיכון גם 12 מטוסי כיבוי. במד"א ממליצים לשתות לפחות 3 ליטר מים ולהימנע מפעילות ספורטיבית. צפו בתחזית מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

בכל אזורי הארץ צפוי לשרור היום (רביעי) שרב כבד מאוד. הטמפרטורות יזנקו ויהיו גבוהות מהרגיל באופן קיצוני וייתכן אובך. בתל אביב יהיו 42 מעלות, בירושלים 39, בחיפה 39, בצפת והרי הגליל 36, ברמת הגולן 38, בטבריה ובאזור הכינרת 42, באזור בית שאן 44, בים המלח 43, בבאר שבע ובנגב 42, במצפה רמון ובמדבר יהודה 39 ובאילת יטפסו הטמפרטורות עד ל-45 מעלות במהלך היום.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי ביום חמישי תחול ירידה ניכרת של הטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הרוחות יתחזקו וצפוי להיות אביך, בעיקר בדרום. ביום שישי יהיה מעונן חלקית עם עוד ירידה ניכרת של הטמפרטורות אשר תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה. ייתכן טפטוף או גשם קל בעיקר בצפון הארץ. בשבת יהיה מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, אשר עדיין תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובמרכזה ייתכן גשם מקומי ברובו קל.

עוד בוואלה!NEWS:
דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו
"אסי ופרנסואה ניסו להשיג הכול באלימות – וזה התפוצץ להם בפנים"
שוב בפייסבוק: פרסמה מכתב, נפרדה מיקיריה - והתאבדה

שרב: חוף הים בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
זינוק בטמפרטורות. חוף בתל אביב/ראובן קסטרו

לקראת הזינוק הניכר בטמפרטורות פרסמו במשרד הבריאות הנחיות מיוחדות לציבור כיצד לנהוג על מנת לצלוח את תנאי מזג האוויר הקשים באופן המיטבי. האוכלוסיות שנמצאות בסיכון יתר הן תינוקות, ילדים, קשישים ואנשים עם מוגבלויות, ולכן מדגישים במשרד לתת להן תשומת לב מיוחדת. הורים לתינוקות ופעוטות צריכים לשים לב להתנהגותם ולוודא שאינם מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום.

נוסף על כך, יש לוודא הימצאות שתייה בסמוך אליהם ושהילדים נמצאים כל העת במקום מוצל. במד"א מדגישים עוד, כי יש להימנע מלהשאיר תינוקות וילדים ברכב סגור, שבו הטמפרטורה מזנקת תוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שריפה בנחל שוח, סמוך לרמות, מאי 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
בשירותי הכיבוי נערכים. כבאית באזור הצפון/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי והצלה מחוז צפון

במד"א קוראים למשפחות שלהן קרובים קשישים או מוגבלים לשמור עמם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום. ככלל, ההמלצה היא לשתות לפחות שלושה ליטר מים ביום, כששתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה – ועדיף מים ולא משקה ממותק.

ביציאה מהבית יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית במהלך שעות החום הכבד. אם עושים פעילות מסוג זה בשעות הערב ולאחר עומס החום, יש לשים לב להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ. אם מופיעים סימני התייבשות - דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון.

מפת אזורים שמועדים לשריפות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בים, ממליצים במד"א, יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים ביותר, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהימנע משהייה בחופים בשעות החום הכבד. כמו כן, יש לשים לב לרחוץ רק בחופים מוכרזים בהם יש מציל. אם מופיעים סימני פגיעת חום - דוגמת התעלפות, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101. עד הגעת צוותי מד"א, יש לבצע קירור מידי של הנפגע תוך הפשטתו מבגדיו, התזת מי ברז והשבת רוח על גופו.

בנוגע לטיולים בחיק הטבע במהלך שעות עומס החום, מסבירים רופאי המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו שבצפת כי יש להצטייד כהלכה טרם הטיול. בין השאר, מומלץ ללבוש בגדים קלים המגנים על העור, לחבוש כובע רחב להגנה על הראש ולמרוח קרם הגנה. כמו כן, מומלץ לקבוע במהלך הטיול הפסקות שתייה כל חצי שעה ולהקפיד על כך שכל המטיילים שותים במהלכן 2-1 כוסות מים גם אם אינם צמאים. יש להשתדל במידת האפשר לעשות את ההפסקות במקום מוצל קריר וחשוף לרוח שמאדה את הזיעה. עוד ממליצים הרופאים, לתכנן מראש פעילות של הליכה או של רכיבת אופניים גם בשעות הבוקר או שעות אחר הצהריים המאוחרות, שבהן החום אינו בשיאו. לדבריהם, פעילות קצרה מאומצת בשעות שיא החום תביא למכת חום גם ללא התייבשות.

שרב: חוף הים בתל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
להימנע מפעילות ספורטיבית בשעות עומס החום. צעירות משחקות כדורעף בחוף בתל אביב/ראובן קסטרו

במרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי מזהירים כי מנות אינסולין עלולות להינזק בחום הכבד, לאבד את יעילותן ולסכן את חיי הסוכרתיים. ד"ר דלי גוטפריד, מנהלת המרכז לסוכרת נעורים בבית החולים, מציינת כי לא מומלץ לחולי סוכרת לצאת לשטח במזג אוויר חם במיוחד, אלא להישאר במקומות ממוזגים ומוצלים. אם אין ברירה והם חייבים לצאת אל מזג האוויר החם, עליהם להצטייד בערכת אינסולין חלופית, שאותה חובה לשמור בקירור.

בשירותי הכבאות נערכים בכוחות מתוגברים לתנאי השרב הכבדים. נציב הכבאות וההצלה, רב-טפסר שחר איילון, הורה לתגבר את כל תחנות הכיבוי ובמיוחד את אלו שבשטחן ישנם אזורי יער וחורש. בסך הכול, יהיו מחר בתחנות השונות ברחבי הארץ 600 כבאים, וטייסת הכיבוי, המונה כיום כבר 12 מטוסים, תוצב בכוננות. איילון הדגיש כי הציבור נדרש שלא להדליק אש בכל צורה שהיא לרבות מדורות וגזם ולדווח מיד על שריפה בטלפון 102.


לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully