וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בכביש הדמים בצפון: בן 40 נהרג בסמוך לבית השיטה

24.5.2015 / 14:28

התאונה אירעה בכביש 71, הנחשב לאחד הכבישים המסוכנים בארץ. הגבר נלכד ברכב ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו. בנוסף נפצעו קל 3 ילדים ושני מבוגרים. "המדינה לא עושה מספיק כדי למנוע תאונות"

אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו קל בתאונה בכביש 71 שבצפון. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון,
התאונה הקטלנית בכביש 71, היום/דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

שוב תאונה קטלנית בכביש הדמים: גבר כבן 40 נהרג היום (ראשון) בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 71, בסמוך לכלא שיטה שבעמק חרוד. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה התאונה נאלצו לקבוע את מותו, לאחר שנלכד בכלי הרכב.

כמו כן, ילדה בת שמונה שנפצעה באורח קל פונתה לבית החולים רמב"ם שבחיפה במסוק מד"א. שני מבוגרים ושני ילדים נוספים נפצעו באורח קל והם פונו לבית החולים העמק שבעפולה. נסיבות התאונה נבדקות.

ליאת צימט, פרמדיקית מד"א שהגיעה למקום, סיפרה כי "מדובר בתאונת דרכים חזיתית קשה מאוד, במושב הנהג באחד מהרכבים נלכד גבר כבן 40 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה". לדבריה, הצוות שהגיע למקום ניסה להעניק לו טיפול רפואי אך בתוך זמן קצר נאלץ לקבוע את מותו. "הפצועים מהרכב השני יצאו בסיוע עוברי אורח", הוסיפה צימט. "ילדה כבת שמונה סבלה מפגיעת ראש. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה לבית החולים רמב"ם במסוק מד"א שנחת בסמוך. ארבעה פצועים קל שהיו איתה ברכב פונו באמבולנסים של מד"א לבי"ח העמק".

עוד בוואלה חדשות:
אריאל רוניס התאבד לאחר פרסום סטטוס: "חיים ומוות ביד הלשון"
פרשה 512: ראש ארגון פשיעה נעצר בנתב"ג ונלקח לחקירה
האבא שהרג את בנו החולה ואשתו והתאבד כתב: גאלתי אותו מייסוריו

אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו קל בתאונה בכביש 71 שבצפון. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון,
המכונית ההרוסה/דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

בשנים האחרונות אירעו כמה תאונות קטלניות בכביש 71, המוביל מבית שאן לעפולה. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בין השנים 2005 ל-2014 נהרגו בסך הכול 30 בני אדם בתאונות דרכים בכביש זה ויותר מ-950 נפצעו, מתוכם 111 פצועים קשה.

הבעיה המרכזית בכביש שהופכת אותו לרווי תאונות, היא שיש בו רק נתיב נסיעה אחד לכל כיוון. בנתיב זה יש תנועת כלי רכב כבדה ביותר, הכוללת בעיקר משאיות הנוסעות בין נמל חיפה למסוף הגבול בין ישראל לירדן. בין הנתיבים אין הפרדה ובכל סטייה של כלי רכב לנתיב הנגדי קיימת סבירות גבוהה להתנגשות חזיתית. ראשי הרשויות המקומיות שבשטחן עובר הכביש, ובהן בית שאן, עמק המעיינות וגלבוע, קראו לאחרונה למשרד התחבורה לפעול לסלילת נתיב נוסף ולבניית הפרדה קשיחה בין הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות.

בשל עומס התנועה הרב בכביש, גם הצמתים מהווים סכנה, לנוכח הקושי להשתלב בתנועה. צומת בית השיטה הוא המסוכן מכולם, ובו אירעו כמה תאונות קטלניות. לפני כמה חודשים, בתאונת דרכים שהתרחשה בסמוך לקיבוץ בית השיטה, נהרגו מנשה כהן בן 48 ובנו בן השמונה, אושרי, תושבי קיבוץ ניר-דוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו קל בתאונה בכביש 71 שבצפון. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון,
ההרוג נלכד ברכב/דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

בחודש מרץ האחרון הפגינו כמה עשרות מתושבי בית שאן ומיישובי הסביבה בצומת בית השיטה במחאה על הסכנות האורבות לנוסעים בכביש ובקריאה להרחיבו. "כביש 71 מסומן כאחד הכבישים המסוכנים בישראל", כתבו אז מארגני ההפגנה בקריאתם לתושבי האזור להצטרף למחאה. "הכביש גבה קורבנות וימשיך לגבות קורבנות נוספים אם לא יתבצעו שינויים מידיים לבטיחות הנוסע".

תושבי האזור אף פתחו קבוצת מחאה בפייסבוק שבה מעל ל-3,650 חברים. "מדינת ישראל לא עושה מספיק כדי לשקם את הכביש ולמנוע תאונות", אמרו ראשי הקבוצה. "אנו לא סוג ב', המדינה לא מסתיימת בין גדרה לחדרה. אנו דורשים שוויון וכביש התואם לצורכי התושבים כמו בכל מקום בארץ".

הפגנה בכביש 71 של עמותת אור ירוק בשיתוף התושבים במטרה להביא את משרד התחבורה לשפר את התשתית בכביש המסוכן שגבה את חייהם של עשרות בני אדם, פברואר 2015. שלומי גבאי
הפגנה בכביש 71 בחודש מרץ האחרון/שלומי גבאי

לפני כמה חודשים הודיע משרד התחבורה כי באמצעות חברת "נתיבי ישראל" החל פרויקט לשדרוג הכביש בעלות של יותר ממיליארד וחצי שקלים. עם זאת, נסים זמיר, מראשי קבוצת מחאת התושבים, הבהיר לפני כחודשיים כי התכנית אמנם קיימת, אך לא מצוין המועד שבו משרד התחבורה עתיד להתחיל ליישם אותה. "אסור לטעות, הרחבת הכביש והפרדת הנתיבים מתוכננות רק למועד שעדיין אינו ידוע", אמר זמיר.

בתקופת מחאת התושבים מסר משרד התחבורה כי פרויקט השדרוג נמצא בשלב של תכנון, וכי "בכוונת המשרד לתקצב את הפרויקט בתום התכנון, ולאחר קבלת אישור תקציבי של משרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully