וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב בארי לוואלה!NEWS: "שותים את דמי על כלום"

ראש אגף התנועה, שנתן מוקדם יותר עדות במח"ש, הכחיש כל קשר לפרשת השחיתות שבה מעורב עו"ד פישר. "לא ידעתי שפישר תרם ליוזמה שארגנו, וגם אם כן - הכסף לא יועד אלינו אלא לנזקקים"

עריכה: ניר חן

"כבר שלושה ימים שותים את דמי על כלום. התעקשתי והפעלתי לחצים כדי שישמעו את קולי במח"ש. היה חשוב לי לספר את הגרסה שלי, את האמת" - כך אמר אמש (שישי) לוואלה!NEWS ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, שנתן עדות מוקדם יותר במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בירושלים בפרשת עו"ד רונאל פישר. "אני מרגיש מאוד רע עם זה, אבל יחד עם זאת אני רגוע כמו תינוק שינק והולך לישון בעריסה", הוסיף בארי. "אמרתי לחוקרי מח"ש: 'קחו, תחקרו, תבדקו אבל תנקו אותי'. 35 שנה אני במערכת הביטחון. לא חשבתי שמישהו ינסה להשמיץ אותי כך".

בארי זומן לתת עדות בעקבות דבריו של רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר שנאשם בפרשה בין היתר בלקיחת שוחד, בנוגע ל"מידע מפליל" שיש לו לכאורה על בארי ועל קצין נוסף. באחת מחקירותיו, התייחס מלכה למידע על כספים שהועברו לכאורה שלא כחוק לעמותה בבעלות רעייתו של בארי, בתיווכו של פישר. עם זאת, במח"ש לא משוכנעים באמיתות דבריו של מלכה, ולכן בארי זומן רק למתן עדות, ולא לחקירה באזהרה. גם רעייתו של בארי מסרה היום עדות, ולפי שעה נמסר כי לא עולה חשד לביצוע עבירה פלילית.

עוד בוואלה חדשות:
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"
ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה מסר עדות במח"ש לפני כשנה
בתמורה להסכם: מלכה ימסור מידע נגד ניצב בדימוס ושני קצינים

השר יצחק אהרונוביץ' והמפכ"ל יוחנן דנינו בטקס מינוי הניצבים במשרד לביטחון פנים, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
בארי/נועם מושקוביץ

בשיחה עם וואלה!NEWS ביקש בארי לשטוח את גרסתו למידע שבגינו זומן לתת עדו והכחיש כי לאשתו יש עמותה. "מי שמכיר אותי יודע שאני ואשתי תורמים לא מעט למען הקהילה. לפני שנתיים ישבנו בנופש בעין גדי", סיפר. "חשפו אותנו לקבוצת ילדים מפנימייה ליד זכרון יעקב לפני בר מצווה, שלרובם אין משפחות. שאלנו איזו מסיבה עושים להם ואז אמרו לנו: 'איזו מסיבה, נארגן להם עוגה וקצת ממתקים, לא יותר'".

לדבריו של בארי, "הסיפור הזה כאב לאשתי ולי והחלטנו להירתם לעזור לילדים. פרסמתי פוסט בפייסבוק. אמרתי 'בואו נעשה להם חגיגה'. ביקשתי מהחברים ומהמכרים שלנו שיתרמו לפי יכולתם. כל התרומות הועברו ישירות לפנימייה, אף צ'ק לא עבר דרכי. אושרה אסף (יו"ר עמותת זכויות השוטרים בישראל - א"א) תרמה וארגנה לא מעט אנשים שיתרמו. בין התורמים היו גם כנראה פישר, העוזרת שלו וערן מלכה. לא ידעתי שהם תרמו וגם אם הייתי יודע אין בזה פסול, שכן הם היו אנשים לגיטימים והכסף לא עבר דרכי ולא היה קשור אליי או למישהו ממשפחתי. אני חושב שאת הצ'קים שלהם העבירה אושרה אסף לפנימייה, כך לפחות הבנתי".

בא כוחו של בארי, עו"ד ליאור אפשטיין, מסר בתגובה: "צריך מוח מאוד פתלתל לקשור בין ניצב בארי ומעשה לא ראוי או אפילו חשש רחוק לכזה. נדמה שמקורבים לחשודים מבקשים להסיט את תשומת לב הציבור והחקירה ולנצל הרגישות שלה לליבוי חרושת שמועות, ובכך לאלץ ולכפות על מח"ש לפנות לסמטאות אין מוצא במקום שהחקירה תתקדם בנתיב המרכזי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עו"ד רונאל פישר, בית משפט מחוזי ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
פישר בבית המשפט/טלי מאייר

ביום רביעי פורסם כי ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), ניצב מני יצחקי, מסר עדות בשנת 2014 במח"ש במסגרת פרשת פישר בנוגע לקשריו עם קובי כחלון, אחיו של שר האוצר משה כחלון, המעורב בעקיפין בפרשה. באותה תקופה התנהלה חקירה סמויה ביחידת להב 433 נגד כחלון, בעת ששימש כיו"ר מטה הבחירות של אחיו וכסגן ראש עיריית ירושלים. כחלון נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים בתפקידו כיו"ר ועדת התכנון בעירייה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד קצין המשטרה לשעבר ערן מלכה, עו"ד פישר ואחרים, הקבלן הירושלמי המוכר יאיר ביטון, בעל השליטה בחברת "ב. יאיר", הציע לכחלון לשלם שוחד עבור סגירת התיק. כחלון סיפר את הדברים בחקירתו אולם הקצין שחקר אותו, מלכה, לא עשה דבר בנידון. בנוסף לכך, העלה מלכה טענות נגד יצחקי בעניינים של טוהר מידות אך בדיקת מח"ש סגרה את התלונה. יצחקי אמר בעדותו שהוא לא זוכר דבר כזה, ובכלל – בקושי מכיר את כחלון שדווקא הגדיר אותו "ידיד קרוב".

מכתב האישום עולה כי מלכה, קצין לשעבר ביחידת להב 433, קיבל שוחד מפישר ובתמורה העביר לו מידע בנוגע לחקירות שונות שנוגעות ללקוחותיו. כתב האישום ודבריה של עדת המדינה - מזכירה במשרד של פישר ועוזרתו האישית, חשפו לכאורה כיצד עבדה השיטה. בהודעותיה סיפרה עדת המדינה כי השניים הסכימו שמלכה יעביר לפישר, ישירות או באמצעותה, חומרים הנוגעים לעבודתו של מלכה במשטרה.

ערן מלכה, בית משפט מחוזי, ירושלים. טלי מאייר
רפ"ק לשעבר ערן מלכה/טלי מאייר

אלה כוללים בין היתר מידע מחקירות סמויות וגלויות (הן של יחידת להב 433 והן של יחידות אחרות שאליו הייתה לו נגישות), כמו גם מידע מודיעיני, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים, התראות לגבי מועדי הפיכת חקירה סמויה לגלויה ועוד. "את המידע האמור נהג מלכה להעביר לפישר, וזה סחר בו מול גורמים הקשורים לחקירות, תוך שיצר בפניהם מצג בדבר יכולתו לסייע להם ולהשפיע על החקירה באמצעות קשריו עם גורמי פנים במשטרה, וזאת בדרך כלל בעבור בצע כסף", נכתב באישום.

בנוסף לעדות עדת המדינה, מלכה הודה למעשה בעיקר העבירות המיוחסות לו ולפישר ומסר גרסה מפורטת לגבי החשדות. בבקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נכתב כי "נכון לראות את פישר ומלכה כארבע זרועות של גוף עברייני - אשר ראשו אחד".

(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully