וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ערך ביקור פתע בתיכון שמועמד לקבל את אות הנשיא

21.5.2015 / 18:47

הנשיא הגיע לתיכון גבעת גונן בירושלים, שמקיים מפגשים בין יהודים לערבים בעיר. הוא התייחס גם לשירת ההמנון: "אני מתרגש משירת התקווה, אך יודע שלחברי הערבי אין 'נפש יהודי הומיה'"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ביקר היום (חמישי) במפתיע בתיכון גבעת גונן שבשכונת קטמון בירושלים ושוחח עם תלמידי כיתה י"א. התיכון היה אחד מ-140 בתי ספר נוספים שהגישו מועמדות לקבלת אות הנשיא לחינוך ולשותפות, ובית הספר עלה לשלב הסופי. זאת, בין היתר, בשל המפגשים שהוא מקיים בין יהודים וערבים בעיר במטרה להפיג את המתחים. ריבלין אף התייחס לשירת ההמנון והבהיר כי אי אפשר לכפות אותו על מגזרים שאליהם הוא לא נוגע.

"אני מתרגש מאוד בכל פעם שאני שר את התקווה, אבל אני יודע שלחברי הערבי אין 'נפש יהודי הומיה'", הסביר הנשיא לתלמידים הקשובים. "עליי להמשיך ולהתעקש לשיר את ההמנון שלי בכל מקום, אבל אני לא צריך לכפות על אף אחד אחר את שירת המלים האלו. אנחנו חיים בגלריה של תרבויות, כאזרחים של אותה מדינה, שמחייבת את כולנו להקשיב האחד לשני. הדברים יסתדרו מהר יותר אם נעמיק קשרים כפי שאתם פה בבית הספר עושים". התיכון קיים במשך כמה חודשים מפגשים בין 15 תלמידות יהודיות מבית הספר ל-15 תלמידות ערביות תושבות העיר.

לקריאה נוספת:
"חושף השחיתות" בחברה לפיתוח השומרון: "צר לי על מסיקה"
חוטובלי נכנסה לתפקידה: "עלינו להדגיש כי הארץ הזו כולה שלנו"
איפה הממשלה? כבישי הדמים בדרום ממשיכים לגבות קורבנות

נשיא המדינה ערך ביקור פתע בבית ספר בירושלים שהגיש מועמדות לקבלת אות הנשיא לחינוך לשותפות, מאי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"למדנו שיש הרבה חוסר ידע והתחלנו משם". הנשיא בתמונה קבוצתית/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא ריבלין התייחס לפרויקט וסיפר: "היו איתי בכיתה שני תלמידים ערבים. אחד מהם הפך לאחד הדוקטורים הכי גדולים שהיו לנו בבית חולים בהדסה, והאחר היה לאחד הפרופסורים הבולטים בתחום החלל. למדנו באותה העת על תולדות הציונית ועל הסכסוך הערבי-ישראלי. לכל אחד היו את המטענים שלו. אני זוכר שהיינו נוסעים לנצרת כדי ללמוד ערבית. התחושות הבלתי-אמצעיות יצרו דיאלוג, לאו דווקא אפשרות לפתור את כל הבעיות מיד. היו ויכוחים והיו כעסים, אך הייתה התייחסות אישית. זו מדינה יהודית ודמוקרטית ואלו דברים שבאו מתוך דיאלוג. הצטערתי לשמוע שלאחר מכן זה נעלם והיום נותרו רק דוגמיות למפגשים כאלה ואחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"למדנו שיש הרבה חוסר ידע והתחלנו משם"

רני חזון-וייס, מורה ומחנכת בבית הספר, סיפרה על הקשיים במפגשים של יהודים וערבים בבית הספר לאחר אירועי טרור. "הדילמות בהצגת הנושא בכיתה וההתמודדות עם כעסים הובילו לרעיון המפגש בין נערות יהודיות-ערביות בבית הספר", אמרה. "למדנו שיש הרבה חוסר ידע והתחלנו משם. לאחר מכן התחלנו במפגש משותף ואיך כל אחד רואה את הדברים".

נשיא המדינה ערך ביקור פתע בבית ספר בירושלים שהגיש מועמדות לקבלת אות הנשיא לחינוך לשותפות, מאי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בבית הספר, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ניבה, אחת התלמידות שהשתתפה במפגשים, סיפרה על החוויה: "נפגשנו במכללת דויד ילין ובאנו עם ראש פתוח להכיר אותן בתור נערות, כמו שאנו נערות. דיברנו על מה שאנו עוברות ביום-יום: חברים ומשפחה". סופי, תלמידה אחרת שלקחה חלק במפגשים, סיפרה: "לפני המפגשים לא נפגשתי כל כך עם ערבים, אבל לא הייתה לי סטיגמה כזו או אחרת. פשוט לא הכרתי אותם".

אות הנשיא לחינוך לשותפות יחולק במסגרת כנס דב לאוטמן למדיניות בחינוך באוניברסיטה הפתוחה, בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה וקרן לאוטמן. מטרתו לפתח פעילות רחבה למען ביסוס השותפות בין חלקיה השונים של החברה הישראלית ומיגור האלימות והגזענות בתחומי החינוך, הכלכלה והספורט. בתי הספר שהגישו מועמדות יבחנו על ביסוס השותפות וההידברות בין קבוצות שונות בחברה הישראלית ובפרט בין יהודים וערבים, חרדים, חילונים ודתיים. בימים הקרובים תשלים ועדת הבחירה את עבודתה, ותבחר בשלושה בתי הספר הזוכים מזרמי חינוך שונים. הנשיא יעניק את אותות הוקרה לבתי הספר הנבחרים וההכרזה הפומבית תיעשה במהלך כנס לאוטמן, שייערך במעמד נשיא המדינה בתחילת חודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully