וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי נכנסה לתפקידה: "עלינו להדגיש כי הארץ הזו כולה שלנו"

21.5.2015 / 18:05

סגנית שר החוץ החדשה, שמתפקדת בפועל כדיפלומטית מספר אחת של ישראל, הציגה את משנתה המדינית החדשה. "לא הגענו לפה כדי להתנצל". רבים הופתעו מדבריה והביעו ספק לגבי מידת ההצלחה של גישה דיפלומטית זו

עריכה: טל רזניק

מסמנת כיוון חדש: סגנית שר החוץ החדשה, ציפי חוטובלי, נאמה הבוקר (חמישי) באירוע קבלת פנים שערכו לכבודה עובדי המשרד והציגה את משנתה המדינית בתור הדיפלומטית מספר אחת של ישראל (בהיעדר שר חוץ במשרה מלאה). חוטובלי קראה לדיפלומטים שנכחו באירוע "להיות צודקים, לא רק חכמים" - כלומר, במקום להשמיע באוזני העולם טיעונים שמתאימים לשיח הבינלאומי, להדגיש את "האמת הבסיסית של זכותנו על הארץ".

לדברי חוטובלי, "חשוב לומר - הארץ הזו כולה שלנו, לא הגענו לפה כדי להתנצל על כך". חוטובלי אף שילבה בנאומה "דבר תורה" של רש"י כדי להעביר את הנקודה המרכזית שלה - שלצד טיעונים ביטחוניים ומדיניים, עליהם להדגיש את הקשר התנכ"י וההיסטורי של היהודים לארץ ישראל. רבים מעובדי המשרד שנכחו בנאום, הופתעו מדבריה של חוטובלי, והביעו ספקות לגבי מידת ההצלחה של גישה דיפלומטית כזו.

ח"כ ציפי חוטובלי, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"להיות צודקים, לא רק חכמים". חוטובלי/נועם מושקוביץ

חוטובלי לא התייחסה בנאומה למדיניות הממשלה בנושא הפלסטיני, אולם אמרה לאחר הנאום שלמרות התנגדותה לפתרון שתי המדינות, היא מכבדת את הקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ואין לה בעיה "לדברר אותו". חוטובלי הוכיחה זאת כבר אתמול בפגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני - היא תקפה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על כך ש"נטש את המשא ומתן" שניהל שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בשנה שעברה - משא ומתן שחוטובלי עצמה, כמו רוב מפלגתה, התנגדה לו בתקיפות.

לקריאה נוספת בנושא
פגישה מדינית ראשונה לחוטובלי: "יש קונצנזוס בנוגע לירושלים"
בעולם לא יאהבו את מינויה של ציפי חוטובלי למשרד החוץ

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך ביקורו במוסקבה, 13 באפריל 2015. רויטרס
תקפה אותו על כך ש"נטש את המשא ומתן". יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

עם זאת, חוטובלי ציינה שאת האחריות בנושא הפלסטיני הטיל ראש הממשלה על שר הפנים סילבן שלום, ולכן עדיף להפנות שאלות בנושא זה לכיוונו. היא התייחסה בנאומה גם למעמדו הנשחק של משרד החוץ, שסמכויות רבות שלו הועברו בשנים האחרונות למשרדי ממשלה אחרים. היא אמרה כי על המשרד להיאבק כדי להשיב לעצמו את מעמדו המוביל בדיפלומטיה הישראלית.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully