וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה מדינית ראשונה לחוטובלי: "יש קונצנזוס בנוגע לירושלים"

19.5.2015 / 20:51

סגנית שר החוץ שוחחה עם שר החוץ של נורווגיה, שהגיע לביקור בישראל. אחרי שהודתה על מאמצי הממשלה באוסלו להילחם באנטישמיות, היא הבהירה כי ישראל לא תסכים לחלק את העיר

ציפי חוטובלי בפגישה עם שר החוץ הנורווגי בורגה ברנדה היום בי-ם.. משרד החוץ,
חוטובלי ושר החוץ של נורווגיה בורגה ברנדה, היום/משרד החוץ

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, ערכה היום (שלישי) פגישה מדינית ראשונה מאז כניסתה לתפקיד, כאשר אירחה בירושלים את שר החוץ הנורווגי, בורגה ברנדה, שהגיע לביקור בישראל. חוטובלי אמרה במהלך הפגישה כי הממשלה החדשה שהוקמה בישראל "מעוניינת בדיאלוג", וביקשה מנורווגיה ומדינות אירופה לפעול נגד "צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים".

חוטובלי הודתה לברנדה בתחילת הפגישה על מחויבותה של ממשלת נורווגיה למאבק באנטישמיות, כמו גם על כך ששר החוץ הנורווגי ביקר בישראל במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ שעבר. לצד זאת, חוטובלי אמרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אמש במהלך אירועי יום ירושלים כי ישראל לא תסכים לחלוקת העיר, וכי יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, הסכים איתו. "יש בישראל קונצנזוס בנושא אחדות ירושלים, וממשלת נורווגיה צריכה להבין זאת", הדגישה סגנית שר החוץ החדשה.

עוד בנושא יחסי חוץ
אינדיק: הצבעה באו"ם על פלסטין - רק אחרי הסכם הגרעין
מוגריני לפני ביקורה בישראל: "הסטטוס קוו לא יכול להימשך"
אובמה בחר – הסכם עם איראן לפני מדינה פלסטינית

נורווגיה נחשבת לאחד המדינות הפרו-ישראליות ביותר באירופה כיום. בין השאר, היא דחתה באוקטובר שעבר בקשה מצד שכנתה שוודיה להצטרף אליה בהכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. עם זאת, כמו כל מדינות אירופה, נורווגיה מתנגדת לבנייה ישראלית בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, וקוראת לישראל לחדש את התהליך המדיני תוך מחויבות לפיתרון שתי המדינות.

בשעות הבוקר נפגש שר החוץ הנורווגי גם עם יו"ר האופוזיציה הרצוג, שהפציר בו לגייס את הקהילה הבינלאומית לפעולה בנושא רצועת עזה. הרצוג אמר בפגישה כי "בימים אלו ממש, חמאס ממשיך לחפור מנהרות מרצועת עזה כדי לפגוע באזרחי ישראל. אם האיחוד האירופי לא יתערב ויקדם את פירוז עזה בהסדר מידי, הסיבוב הבא הוא עניין של חודשים ספורים". לנורווגיה יש עניין רב בנושא רצועת עזה, מכיוון שהיא אחת התורמות המרכזיות לאורך השנים לרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully