וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוגריני לפני ביקורה בישראל: "הסטטוס קוו לא יכול להימשך"

19.5.2015 / 0:44

שרת החוץ של האיחוד האירופי הבהירה בטרם ביקורה באזור, שבמהלכו תיפגש עם נתניהו ועם אבו מאזן, כי האיחוד רוצה לקחת תפקיד מרכזי יותר בתהליך השלום. "על התהליך להתבסס על פתרון שתי המדינות"

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במהלך פסגה שבה אושרה פעולה צבאית נגד מבריחי המהגרים, 18 במאי 2015. רויטרס
שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני, אמש/רויטרס

האיחוד האירופי רוצה לקחת תפקיד מרכזי יותר במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים - כך הצהירה אמש (שני) שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני לפני ביקורה הראשון במזרח התיכון, שבמהלכו תגיע גם לישראל.

"לביקור המוקדם שלי יש משמעות פוליטית", אמרה מוגריני במסיבת עיתונאים שנערכה בתום מפגש בין שרי החוץ של האיחוד בבריסל, שם שוחחו על תהליך השלום במזרח התיכון וכן על ההגירה הבלתי-חוקית ליבשת. "האיחוד האירופי מוכן ורוצה לקחת חלק מרכזי בחידוש התהליך בהתבסס על פתרון שתי המדינות", הדגישה מוגריני, שנכנסה לתפקידה לפני חצי שנה.

גורמים באיחוד סבורים כי מוגריני, שתיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברביעי ובחמישי, מזהה הזדמנות לתיווך של האיחוד האירופי במאמצי השלום באזור לנוכח העובדה שארצות הברית לא הציגה יוזמה חדשה מאז כישלון המשא ומתן באפריל אשתקד.

עם זאת, בתוך הגוש של 28 המדינות קיימות מחלוקות רבות לגבי המזרח התיכון. פלסטינים רבים רואים בארצות הברית כמדינה שקרובה מדי לישראל, שמצדה חשה כי ממשלות רבות ביבשת מגלות סובלנות רבה מדי לארגוני הטרור הפלסטיניים. מוגריני, שספגה ביקורת מצד ירושלים על כך שקיימה קשרים עם בכירים פלסטינים בעבר, הבהירה כי היא רוצה להקשיב לשני הצדדים. "דבר אחד ברור - הסטטוס-קוו הזה אינו יכול להימשך".

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully