וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תעביר לישראל טילים ופצצות בשווי 1.8 מיליארד דולר

הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני ממתינה לאישור המשלוח, ובו פצצות חודרות בונקרים, טילים ואמצעי לחימה נוספים. ארה"ב: "העסקה לא תשנה את המאזן הצבאי באזור". משרד הביטחון: "אין לכך קשר להסכם עם איראן"

עריכה: גדי וינסטוק

הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני של מחלקת המדינה העבירה לאישור הקונגרס משלוח לישראל ובו פצצות חודרות בונקרים, טילים ואמצעי לחימה נוספים, בשווי של 1.8 מיליארד דולר – כך נמסר היום (רביעי) בהצהרת מחלקת המדינה האמריקנית. בהצהרה נמסר כי "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל. סיוע לפיתוח היכולות של ישראל להגן על עצמה ולהיות חזקה ומוכנה, הוא אינטרס לאומי של ארצות הברית".

עוד חדשות:
דאעש כבש את העיר תדמור; "מאות פסלים הועברו למקום מבטחים"
בישראל מבהירים: לא נשלם לאויב האיראני מיליארד דולר
ערן מלכה סיפר: ניצב מכהן העביר כספים לאשתו בניגוד לחוק

נשיא ארה"ב ברק אובמה – וושינגטון, 11 במאי 2015. GettyImages
נשיא ארה"ב אובמה/GettyImages

במסגרת העסקה האפשרית, שהועברה ביום שני לאישור הקונגרס, ישראל תקבל בין היתר 50 פצצות חודרות בונקרים מסוג BLU-113, 700 פצצות חודרות בונקרים מדגם BLU-109 ו-3,000 טילי הלפייר למסוקים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הזמנה שעודכנה אחרי מבצע 'צוק איתן'"

"העסקה המוצעת לא תשנה את המאזן הצבאי הבסיסי באזור", הבהירו במחלקת המדינה. "העסקה תספק לישראל את היכולת לטפח את צורכי ההגנה העצמית שלה. התחמושת תאפשר לישראל לשמור על היכולת המבצעית של המערכות הקיימת שלה".

במשרד הביטחון מיהרו להדגיש כי אין לעסקה קשר להסכם המתגבש עם איראן, ולא למשלוחים שמקבלות מדינות המפרץ. "מדובר בהזמנה שהיא חלק מתכנית רב שנתית שעודכנה אחרי מבצע 'צוק איתן'. כעת מדובר בתהליך שגרתי של אישור בקונגרס אחרי אישור בפנטגון", נמסר. גורם ביטחוני הוסיף כי "העסקה הזו היא עדות נוספת ליחסים העמוקים וההדוקים בין מערכות המדינות של ארצות הברית וישראל. מדובר בחימושים איכותיים מאוד, שכוללים גם חודרי בונקרים וגם חימוש מדויק מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully