וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שירה במחבל בירושלים: "הבנתי שאין לי שנייה לבזבז"

20.5.2015 / 12:45

שוטר מג"ב שהיה במקום שחזר את הרגעים הקריטיים בא-טור: "זיהינו את הרכב סוטה מהכביש ופוגע בלוחמים". עם זאת, אחיו של המחבל טוען: "100% שזו הייתה תאונה. הוא רצה להסתובב וירו בו"

צילום: עומר מירון, דוברות מד"א, רויטרס; עריכה: שניר דבוש, גדי וינסטוק

"זיהיתי את רכב המחבל סוטה מהכביש ופוגע בלוחמים", שחזר סמל-שני א', שירה היום (רביעי) למוות במראר אבו היד, שדרס לפני כן שני שוטרים ופצע אותם באורח קל ובינוני בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. "הבנתי מיד שזה פיגוע ושאין לי שנייה אחת לבזבז. חבר איתי שהיה איתי ונפגע, התאושש במהירות. אני והוא ביחד חתרנו למגע, ביצענו ירי מדויק לעבר המחבל, נטרלנו אותו".

באירוע הבוקר, שהוגדר פיגוע דריסה מאוחר יותר, נפצעה שוטרת מג"ב באורח בינוני ושוטר נוסף נפצע באורח קל אחרי שנפגעו מרכב הטויטה שבו נהג אבו דהים. למקום הוזעקו כוחות מד"א, שהעניקו טיפול ראשוני לפצועים - בת 19 ובן 20 - שסבלו מפגיעות גפיים. הם הועברו לטיפול בבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים. בעקבות התקרית החלו הפרות סדר של תושבים ערבים באזור, אולם לא בהיקף גדול.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
התקפלו תוך שעות: בוטלה ההפרדה באוטובוסים בגדה
למרות הזעם בממשל: נתניהו נחוש להשאיר בתפקיד את השגריר בארה"ב
"הבושם שלך משגע": ההטרדה המינית שעלתה למנהל ביוקר

שפיק אבו דהים אחיו של המחבל בפיגוע הדריסה בירושלים, מאי 2015. עומר מירון
שפיק אבו דהים, אחיו של המחבל הדורס/עומר מירון

"זו הייתה תאונה, בטוח במאה אחוז", כך אמר בצהריים שפיק אבו דהים, אחיו של מראר. הוא אישר כי קרוב משפחתם, עלא הישאם חוסיין אבו דהים, הוא המחבל שביצע ב-2008 את פיגוע הירי במרכז הרב בירושלים – שבו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה. עם זאת, הוא אמר כי אין קשר בין האירוע מהיום למעשהו של קרוב המשפחה.

"הוא עבד אצלי בחברה בהסעות, הוא היה קצין בטיחות", אמר שפיק על אחיו וטען כי שמע על המקרה בזמן שהיה במשרדו. "פתאום התקשר אליי מישהו, אמר לי ככה וככה קרה, אז באתי הנה". כשנשאל אם אחיו, תושב ג'אבל מוכבר, הביע איזה סוג של מחאה או תסכול מהמצב בירושלים בתקופה האחרונה – השיב בשלילה. "הוא לא מתעניין בפוליטיקה והוא לא אמר שום דבר. לא ראיתי אותו שבוע. אני מאמין שהוא חף מפשע".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
זירת הפיגוע/טלי מאייר

ככל הידוע לו, אחיו היה במכונית עם ילדיו ועם אשתו, ומיד אחרי ה"תאונה" הוא "רצה להסתובב ולחזור, ואז התחילו לירות עליו. חשבו שהוא רוצה להרוג אותם". החשוד בפיגוע הוא אב לחמישה ילדים, בן 41.

פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015/טלי מאייר

מהחקירה עלה שהנהג הגיע מכיוון אוגוסטה ויקטוריה לכיוון א-טור. בסמוך לצומת א-טור הוא סטה ממסלולו לעבר לוחמי המג"ב, שעסקו בפעילות אבטחה במקום ופגע בשניים מהם - לפני שנוטרל.

המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, שהגיע לזירה, שיבח את תגובת השוטרים. "הפיגוע מוכיח שאנחנו חייבים להישאר ערניים ודרוכים", אמר לשוטרים. "אני גאה ששוב הוכחתם את המקצועיות, את הנחישות ואת החתירה למגע. מנעתם בגופכם פיגוע רצחני נוסף". מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה (צ'יקו) אדרי הוסיף: "לוחמי מג"ב פעלו כמצופה מהם - ניטרלו את המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע". בהערכת מצב שקיים המפכ"ל עם ניצב אדרי הוחלט על הגברת נוכחות השוטרים בירושלים ובריכוזי קהל.

פינוי אחד הפצועים בפיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. חטיבת דובר המשטרה
אחד הנפגעים בבית החולים/חטיבת דובר המשטרה
פיגוע דריסה בא-טור סמוך הר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
כוחות בזירת האירוע/טלי מאייר
פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. חטיבת דובר המשטרה
הרכב שבו נהג המחבל/חטיבת דובר המשטרה
פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
פגיעות הקליעים במכונית/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully