וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הזעם בממשל: נתניהו נחוש להשאיר בתפקיד את השגריר בארה"ב

20.5.2015 / 12:30

ראש הממשלה הבהיר לאחרונה כי הוא לא רואה "שום סיבה" להחליף, את מקורבו רון דרמר, שהיחס אליו הפך לשלילי מאוד מאז הנאום בקונגרס. בוושינגטון מבהירים כי הוא לא יזכה לאוזן קשבת כל עוד אובמה בבית הלבן

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן להשאיר בתפקידו את שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, למרות הזעם על דרמר בקרב בכירי ממשלו של הנשיא ברק אובמה. נתניהו אמר לאחרונה בשיחות סגורות בנושא כי הוא "לא רואה שום סיבה" להעביר את דרמר מתפקידו. גורמים בכירים בממשל האמריקני הבהירו כי בעקבות התנהלותו של דרמר סביב נאום נתניהו בקונגרס, הוא לא יזכה לאוזן קשבת מהבית הלבן עד לתום כהונת אובמה, אולם נתניהו מתאר את דרמר כ"שגריר מצוין" ופוסל את האפשרות להחליפו באדם אחר בזמן הקרוב.

החלטתו של נתניהו בנושא מגיעה לאחר שבתקופת הבחירות עלתה האפשרות שדרמר יעבור מתפקידו בעקבות הזעם הרב שהתפתח כלפיו בוושינגטון. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, האשים את דרמר כי בשיחה שקיימו השניים יממה בלבד לפני שנודע על נאומו של נתניהו בקונגרס, השגריר הישראלי לא טרח להזכיר את הנושא ולו במילה. בבית הלבן היחס כלפי דרמר שלילי עוד יותר, ושם רואים אותו למעשה כ"שגריר ישראל למפלגה הרפובליקנית", שעוסק בפוליטיקה פנים-אמריקנית ללא הרף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את רון דרמר לתפקיד שגריר ישראל בוושינגטון. לשכת העיתונות הממשלתית
נתפס כ"שגריר ישראל למפלגה הרפובליקנית". דרמר ונתניהו בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית

עם זאת, נראה שהביקורת הזו אינה משפיעה על נתניהו. פעיל מרכזי באירגונים היהודיים בוושינגטון אמר השבוע לוואלה!NEWS כי "אין שום סימן שדרמר נמצא בדרך החוצה. להיפך - הוא מתנהל כמי שנמצא כאן כדי להישאר לעוד הרב זמן". בין השאר, דרמר מחפש בימים אלה יועץ בכיר חדש לצרף לצוותו, לאחר שהיועץ הקודם, ג'וש האנטמן, התפטר מהתפקיד מסיבות אישיות. "אף אחד לא מחפש יועץ בכיר חדש לתקופה של חודשיים", הבהיר הפעיל היהודי, שביקש לא להזדהות. גורם בממשל האמריקני שעובד מול דרמר הסכים עם האבחנה, ובסוף מרץ אמר גורם המקורב לנתניהו דברים דומים לגלי צה"ל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברק אובמה – וושינגטון, 15 במאי 2015. GettyImages
דרמר לא צפוי לזכות לאוזן קשבת עד לתום כהונתו. הנשיא אובמה/GettyImages

אפשרות אחת שעלתה לדיון בתקופת הבחירות הייתה שדרמר יועבר במהלך הקיץ לתפקיד השגריר באו"ם, במקום השגריר הנוכחי, רון פרושאור, שאמור לסיים את תפקידו בקרוב. נתניהו אמר לאחרונה, כאשר נשאל על כך, כי האפשרות הזו היא "לא יותר משמועה". הוא הבהיר כי מבחינתו, דרמר עושה עבודה טובה מאוד בוושינגטון וצריך להישאר שם בעתיד הקרוב. נתניהו אף רואה בחיוב את העובדה שסגן הנשיא ג'ו ביידן הגיע בחודש שעבר למסיבת יום העצמאות של שגרירות ישראל, צעד שסימן כי הממשל אינו מחרים לחלוטין את דרמר, לפחות לא ברמה הסמלית.

השאלה שעליה אין תשובה ברורה כרגע היא אם נתניהו ישאיר את דרמר בתפקידו גם בשנת 2016, כאשר מערכת הבחירות בארצות הברית תתחמם ותגיע לרגעי ההכרעה. מצד אחד, אם הבחירות יסתיימו בניצחון של אחד המועמדים הרפובליקנים, דרמר יהפוך כמעט בן-לילה משגריר דחוי לאחד השגרירים המקורבים ביותר לבית הלבן. מצד שני, במערכת הבחירות הקודמת לנשיאות, דרמר - אז עדיין יועץ לנתניהו - נתפס כמי שהתערב יתר על המידה בבחירות, התערבות שגרמה נזק למערכת היחסים של נתניהו עם אובמה.

דרמר התייחס השבוע בנאום במכון מחקר שמרני בוושינגטון למחלוקות בין ישראל לממשל אובמה, ואמר כי "אין לי ספק שממשל אובמה אינו רוצה לראות את איראן מגיעה לנשק גרעיני. אין לי ספק גם שהממשל אינו רוצה בהסכם שיסכן את ישראל. ההבדל בינינו לבין הממשל נוגע להשלכות של הסכם שייחתם עם איראן ברוח ההבנות שהושגו בלוזאן. הם מאמינים שההסכם הזה יבלום את איראן מלהגיע לפצצה, אנחנו מאמינים שהוא יסלול את דרכם לשם".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully