וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בירושלים: שוטר ושוטרת מג"ב נפצעו, המחבל נהרג

20.5.2015 / 9:45

פלסטיני ממזרח ירושלים דרס את השוטרים בצומת א-טור, שליד הר הזיתים. שוטר אחר ירה לעברו וחיסל אותו. הפצועה, במצב בינוני, והפצוע, במצב קל, פונו לטיפול. פלסטינים טוענים כי הנהג הפוגע הוא בן דודו של מי שביצע ב-2008 את הפיגוע במרכז הרב

צילום: עומר מירון, דוברות מד"א, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: שניר דבוש

פיגוע דריסה בירושלים: שוטרת מג"ב נפצעה הבוקר (רביעי) באורח בינוני ושוטר נוסף נפצע באורח קל אחרי שנפגעו מכלי רכב בצומת א-טור שבסמוך להר הזיתים. שוטר מג"ב אחר, שזיהה את המתרחש, פתח באש לעבר נהג הרכב הפלסטיני - תושב מזרח ירושלים - וחיסל אותו.

למקום הוזעקו כוחות מד"א, שהעניקו טיפול ראשוני לפצועים - בת 19 ובן 20 - שסובלים מפגיעות גפיים. הם הועברו לטיפול בבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים. בעקבות התקרית החלו הפרות סדר של תושבים ערבים באזור, אולם לא בהיקף גדול.

מחקירה ראשונית עולה שהנהג הגיע מכיוון אוגוסטה ויקטוריה לכיוון א-טור. בסמוך לצומת א-טור הוא סטה ממסלולו לעבר לוחמי המג"ב, שעסקו בפעילות אבטחה במקום ופגע בשניים מהם - לפני שנוטרל.

המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, שהגיע לזירה, שיבח את תגובת השוטרים. "הפיגוע מוכיח שאנחנו חייבים להישאר ערניים ודרוכים", אמר לשוטרים. "אני גאה ששוב הוכחתם את המקצועיות, את הנחישות ואת החתירה למגע. מנעתם בגופכם פיגוע רצחני נוסף". מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה (צ'יקו) אדרי הוסיף: "לוחמי מג"ב פעלו כמצופה מהם - ניטרלו את המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע". בהערכת מצב שקיים המפכ"ל עם ניצב אדרי הוחלט על הגברת נוכחות השוטרים בירושלים ובריכוזי קהל.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
גדעון סער נגד יעלון: ההפרדה באוטובוסים גורמת נזק חמור לישראל
"הבושם שלך משגע": ההטרדה המינית שעלתה למנהל ביוקר
קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה

פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
זירת הפיגוע/טלי מאייר
פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
פיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015/טלי מאייר

אזור הפיגוע

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייחס לתקרית החמורה ואמר: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות". גם הוא הודה לשוטרים על התגובה שהביאה לסיום מהיר של הפיגוע. "התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה והמשך החיים בירושלים".

פרמדיק מד"א חנן מאיר שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה שכבה צעירה כבת 20 שנפצעה בגפיים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבית החולים. בסמוך אליה שכב צעיר כבן 20 כשהוא במצב קל עם חבלות בגפיים, וגם הוא פונה אחרי הטיפול הראשוני. בכיסא הנהג של הרכב הפוגע ישב גבר כבן 30 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נקבע מותו בשטח".

מבית החולים שערי צדק, שם אושפזה השוטרת, נמסר כי היא סובלת בין היתר משבר ברגל וכי היא עוברת בדיקות הדמיה להערכת היקף הפגיעה.

פיגוע דריסה בא-טור סמוך הר הזיתים בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
"השוטרים ניטרלו את המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע", זירת הפיגוע, הבוקר/טלי מאייר

פיגוע הדריסה האחרון אירע לפני פחות משבוע בגוש עציון. שני צעירים נפצעו בינוני ושניים נוספים קל מפגיעת רכב בכביש 60, סמוך לצומת אלון שבות - במקום שבו נחטפו שלושת הנערים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, בטרם נרצחו בחודש יוני האחרון. הנהג ברכב הדורס, מוחמד יוסף אחמד ארפאעיה תושב חברון בשנות ה-20 לחייו, נמלט מהמקום, אולם נתפס זמן קצר לאחר מכן ונחקר על ידי כוחות הביטחון.

הנהג הדורס שוחרר לפני כשנה מריצוי עונש מאסר בגין הרשעתו בעבירות של יידוי אבנים ונשיאת נשק קר. בחקירתו הראשונית הוא הודה כי ביצוע את הפיגוע ומסר כי פעל כדי לפגוע בישראלים ממניעים לאומניים.

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני.

חשד לפיגוע דריסה בא-טור סמוך הר הזיתים בירושלים, מאי 2015. חטיבת דובר המשטרה
חשד לפיגוע דריסה בא-טור סמוך הר הזיתים בירושלים, מאי 2015/חטיבת דובר המשטרה
פינוי אחד הפצועים בפיגוע דריסה בא-טור סמוך להר הזיתים בירושלים, מאי 2015. חטיבת דובר המשטרה
הנפגע בבית החולים/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully