וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות חיילים חרדים בפנייה מרגשת לשרה שקד: "פעלי נגד המסיתים"

20.5.2015 / 0:03

נוכח התופעה החמורה של התנכלות ופגיעה בחרדים המשרתים בצה"ל, פנתה קבוצת נשות חיילים מהמגזר לשרת המשפטים הטרייה כדי שזו "תדאג שימוצה הדין" עם המסיתים. "מקריבים קרבן יקר על מנת לשרת את המדינה"

חיילי צה"ל מתפללים ליד טנק. Eyal Warshavsky, AP
חיילים חרדים/AP, Eyal Warshavsky

בשנתיים האחרונות מנהלים גורמים בפלגים קיצוניים בעדה החרדית מסע הסתה נגד חיילים חרדים המשרתים צה"ל. מה שהחל בפשקווילים ובאיורים משפילים, הפך מהר מאוד להפגנות, להתנכלויות ואפילו לאלימות קשה נגדם. השבוע, ימים בודדים אחרי שהופצו בריכוזים החרדים עלונים ובהם שמותיהם ותמונותיהם של קצינים וחיילים האחראים על גיוס חרדים לצה"ל, נשות החיילים החרדים יוצאות בקריאה לרשויות האכיפה: "תמצו עם המסיתים את הדין".

"זה זמן רב מתנהל קמפיין הסתה מרושע נגד החיילים החרדים המקריבים קרבן יקר מאוד על מנת לשרת את מדינת ישראל", כתבה ביום שני האחרון קבוצת נשים לשרת המשפטים הנכנסת איילת שקד. "בקמפיין מוצגים החיילים כחזירים וכציידים החמושים בנשק, (כשהם) מנסים לצוד ילדים חרדים תמימים ולהעבירם על דתם. קמפיינים אלו מובילים להסתה ולאלימות כלפי החיילים עצמם וגם נגד בני משפחותיהם המשלמים מחיר יקר ביותר בכך שחלקם אף מנודים מהציבור החרדי".

עוד בנושא
"מפחיד להסתובב כאן במדים": מתקפה מבית על קצינים חרדים
קצין דתי ביקר את חייליו במאה שערים - והותקף באבנים וביצים
חרדים קיצונים צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה בבית שמש

לדברי הנשים, פועל יוצא מהמצב הוא שמשפחותיהן הופכות ל"מוקצות". "די אם נציין שהציבור החרדי בארץ חי ומאורגן במסגרות קהילתיות סגורות, והוצאה 'מחוץ למחנה' פוגעת פגיעה אנושה באורח החיים של המשפחה וביכולתה לגדל ולחנך את ילדיה במסגרות אלו. אנו יודעות כי המחיר שהמשפחות משלמות הוא לא פרטי ובודד, זה מחיר שמשלמות עשרות משפחות לחיילים חרדים", אמרו.

נשות החיילים טענו כי מקרים של אלימות והסתה נגד חיילים חרדים, שהגיעו בעבר לשולחנה של הפרקליטות, כמעט ולא זכו ליחס. הנשים העבירו ביקורת על רשויות המדינה, שלטענתן לא עושות די כדי למגר את התופעה. "נראה שאין גינוי או דרישה תקיפה ונחרצת כלפי מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט לנקוט בהליכים משפטיים ומשטרתיים כלפי יוזמי הקמפיינים וכלפי הפוגעים בנו. זאת - אף שפעולות ההסתה חרגו מזמן מהגדרת חופש הביטוי והן מביאות לידי אלימות של ממש - פיזית ומילולית, הוצאת לשון הרע ופגיעה בחיילים ובמשפחותיהם".

"נקוט בצעדים, ככל שיידרש, על מנת לשמור על ביטחונם"

בהמשך פנו בקריאה אישית נרגשת לשרה הטרייה וציינו: "כאחראית על פרקליטות המדינה, נבקש לפעול ולדאוג שרשויות החוק והדין ימצו את הדין עם המסיתים והפוגעים בחיילים החרדים המשרתים בצה"ל".

רוב הנשים שהיו שותפות לניסוח המכתב חששו לחתום עליו משום שלא רצו להיחשף. מי שחתמה על המכתב בשמן היא אשת קצין חרדי, שפרטיו האישיים הופצו בריכוזים חרדים כחלק מהקמפיין נגד חיילים חרדים. האישה אזרה אומץ ופנתה לשקד, לשעבר יו"ר הוועדה לשוויון בנטל.

בין היתר היא העידה כי "בעבר קיבלתי סירוב כאשר ביקשתי לרשום את בני לאחד ממוסדות החינוך החרדיים שבו רציתי שילמד, רק בגלל שבעלי לובש את מדי צה"ל". היא הוסיפה כי לא אחת נתקלה באלימות מילולית ופיזית כלפי בעלה "זרקו עליו ביצים בגלל שהלך עם מדים". מכתב דומה נשלח השבוע גם לשר הביטחון משה יעלון, לרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ ולראש אכ"א.

מלשכתה של שקד נמסר בתגובה: "הפנייה התקבלה בלשכת שרת המשפטים. פנינו ליועמ"ש בכדי שיבדוק את התלונות וינקוט בצעדים, ככל שיידרש, על מנת לשמור על ביטחונם האישי של החיילים ומשפחותיהם".

(עדכון ראשון: 20:00)

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד העלונים שהופץ בגנות החיילים החרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully