וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחיד להסתובב כאן במדים": מתקפה מבית על קצינים חרדים

13.5.2015 / 0:29

על רקע חשיפת הנתונים בוואלה! NEWS, שמראים עלייה מרשימה במספר המתגייסים החרדים, מפיצים גורמים קיצוניים במגזר את פרטיהם האישיים של "מעודדי הגיוס" - במטרה שיתנכלו להם. אחד הקצינים שנחשף: "המשטרה לא עושה מספיק"

גיוס לנחל החרדי בבקו"ם. אוגוסט 2013. ניב אהרונסון
חרדים בלשכת גיוס/ניב אהרונסון

במקביל לפרסום הנתונים בוואלה! NEWS שלפיהם חלה עלייה במספר החרדים שהתגייסו לצה"ל בשנה האחרונה, מחריפים גורמים חרדים את מאבקם נגד הגיוס: בימים האחרונים חולקו בכמה קהילות חרדיות דפי מידע שבהם פרטיהם האישיים של קצינים האחראים על גיוס חרדים לצה"ל, ובין היתר פורסמו עדויות על "התעמולה" שלטענתם מתבצעת בלשכות הגיוס. המטרה: למנוע את הגיוס ולחזק את העמדה הקיצונית בחברה החרדית.

על העלונים שהופצו חתומה "הוועדה להצלת עולם התורה", המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, שמוביל קו קיצוני במאבק נגד חוק הגיוס ואוסר על תלמידי להתייצב בלשכות הגיוס. בכירים ב"פלג הירושלמי" המזוהה עם אוירבך הכחישו באופן גורף שיש להם קשר לקמפיין המדובר, אך ציינו ללא קשר כי רבם שמייצג מיעוט במגזר הליטאי "ממשיך להיאבק בהתייצבות בחורי ישיבה צעירים בלשכות הגיוס". לעומתו, המנהיג המרכזי, הרב אהרון לייב שטיינמן, נחשב למי שמוביל קו פשרני יותר ואף התיר לתלמידיו להתייצב בלשכות הגיוס.

לקריאה נוספת:
אלפים קיבלו בריקודים את סרבני הגיוס: "גיבורי היהדות החרדית"
שני שליש מהיהודים: נתניהו לא פעל נכון כשנכנע לדרישות החרדים
קצין דתי ביקר את חייליו במאה שערים - והותקף באבנים וביצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד העלונים שחולק בקהילה חרדית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלוני המידע פורסמו שמותיהם ותמונותיהם של שני קצינים. האחד משמש קצין במדור שילוב חרדים בצה"ל, ולפי העלון נחשב למומחה ב"איתור ושכנוע מתגייסים פוטנציאליים". הקצין השני משרת בדרגת רב-סרן ומשמש רכז פרויקט שילוב חרדים. נוסף לכך, תחת הקטגוריות "הריכוך והחיכוך", "הסלקציה", "התעמולה" ו"עמק הבכא", התפרסמו בעלונים תמונות מתוך לשכת הגיוס, אשר נועדו להמחיש את הסיבות שבגינן נאסר על בחורים להתייצב שם.

אחד הקצינים אמר בשיחה עם מקורביו: "אני מפחד לצאת מהבית, לא יודע אם אני יכול לחזור חזרה לבית הכנסת שבו אני מתפלל. אני מרגיש שאנשים קרובים אליי חשים לא בנוח בסביבתי. צה"ל מגבה את החיילים וכל מי שנפגע כתוצאה מהתעמולה השלילית הזו, אבל המשטרה לא עושה מספיק ומתעוררת רק כשקורה מקרה אלים נגד חיילים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בין צה"ל למגזר החרדי מתקיים שיח ושיתוף פעולה רציף במשך השנה, ונראה כי פרסומים אלה אינם מאפיינים את האוכלוסייה החרדית כולה. צה"ל מגנה בכל תוקף הסתה כנגד משרתיו העושים לילות כימים בעבודתם עם המגזר החרדי. פרסומים אלה יועברו על ידי גורמי צה"ל לידי גורמי האכיפה בהקדם".

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully