וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחדל משטרתי: בוטל אישום נגד נער שהחזיק סמים

18.5.2015 / 23:17

שוטרים הגיעו לבצע חיפוש בביתו של בן 17 מהצפון, שם מצאו 0.4 גרם חשיש, והוציאו ממנו הודאה. לאחרונה בוטל האישום, אחרי שנמצא כי החיפוש נעשה ללא שני עדים, "תוך הפרת זכויותיו"

אילוסטרציה. ShutterStock
הסמים נמצאו בתוך קופסת מתכת קטנה/ShutterStock

בית המשפט לנוער בנצרת זיכה לאחרונה צעיר שנאשם לפני שנה וחצי, בהיותו בן פחות מ-18, באחזקת סמים לשימוש עצמי בכמות של 0.4 גרם. הסיבה: השוטרים פעלו בניגוד לחוק כשביצעו את החיפוש וכשהוציאו ממנו את ההודאה במעשה.

המקרה אירע בשלהי 2013, כששוטרים הגיעו עם צו לבצע חיפוש בביתו של הצעיר, תושב אחד העמקים בצפון. במהלך החיפוש, שבמהלכו לא נכחו הוריו של החשוד, נתפס בחדר השינה סם חשיש בכמות קטנה בתוך קופסת מתכת לאחסון סיגריות. עו"ד שלומי טדרי, שייצג את הצעיר מטעם הסניגוריה הציבורית, טען בפני בית המשפט כי השוטרים החליטו לבצע את החיפוש ולא להמתין לשני עדים – כנדרש. בנוסף טען כי הקטין, דאז, תושאל במהלך החיפוש ללא הסבר בדבר זכויותיו ובלי שהובהר לו על זכותו להיוועץ בעורך דין. במהלך התשאול הודה החשוד כי הסמים שנתפסו הם שלו, וכן מסר הודאה נוספת בתחנת המשטרה. בהמשך, כאמור, הוגש נגדו כתב אישום על החזקה ושימוש בסמים.

אלא שלפני כחודשיים החליטה שופטת בית המשפט לנוער בנצרת אילנית אימבר, לזכותו מהאישום. השופטת החליטה לפסול גם את הראיה וגם את הודאתו של הקטין במשטרה, משום שזו ניתנה "תוך הפרת זכויותיו". לדבריה, להורים של החשוד הייתה זכות להיות נוכחים בחיפוש, ולדרוש להגביל את החיפוש בחדר בנם. בנוסף ציינה כי כבר בשלב הבקשה למתן צו חיפוש, נכון היה ליידע את בית המשפט שמדובר בקטין בזמנו.

"זכויותיו של הקטין הופרו ברצף של מחדלים, תוך רמיסת זכויותיו המוענקות לו על פי חוק הנוער", כתבה השופטת בפסק הדין, שהותר כעת לפרסום אחרי שהדיון בתיק היה בדלתיים סגורות מוקדם יותר החודש.

דובר מחוז צפון, סנ"צ דורון מלכה מסר בתגובה: "מטבע הדברים לא נכנס לפרטי מקרה ספציפי. ככלל, נבהיר כי משטרת ישראל פועלת באופן מקצועי ותוך הקפדה יתרה על זכויות חשודים, כל שכן קטינים. יחד עם זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית היא נלמדת ומופקים ממנה הלקחים הנדרשים, כך נפעל גם במקרה זה".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
מפקדים דרוזים בקריאה לרמטכ"ל: "אל תפרק את המורשת שלנו"
"מדברת לעניין": טבילת האש המוצלחת של השרה שקד
קנדה תגרש לשטחים נכד של מייסד חמאס: "ירצחו אותי שם"

  • עוד באותו נושא:
  • סמים
  • חשיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully