וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אנטנות סלולר פרושות ברחבי הגדה ללא הסדרה חוקית

18.5.2015 / 8:56

מאות אנטנות, שפועלות בהיתר חלקי או ללא היתר כלל, פזורות ביהודה ושומרון. חלקן נבנו על אדמה פרטית, חלקן ללא היתר, וחלקן משלמות "שכר דירה" להתנחלויות. במנהל האזרחי עמלים על הסדרת מעמדן, וייתכן שיהיה צורך לפנות את חלקן

אילוסטרציה. ShutterStock
אנטנה סלולרית/ShutterStock

מאות אנטנות סלולריות לא מוסדרות וללא היתרי בנייה מוצבות ברחבי התנחלויות ביהודה ושומרון - כך עולה מבדיקת וואלה!NEWS. לפני כמה שנים החל המנהל האזרחי בתהליך הסדרה של האנטנות הללו, אך רק 225 מהן הוסדרו. מאות אנטנות אחרות נמצאות בבדיקה.

הסיבות לאי החוקיות מגוונות וכוללות בניית אנטנות, מתקנים ותרנים סלולריים על אדמה פרטית, הצבה על אדמות לא מוסדרות או הצבה ללא היתר בנייה, כמתחייב בחוק.

זאת ועוד - על חלק נכבד מהאנטנות המוצבות בתחומי ההתנחלויות משלמות החברות הסלולריות "שכר דירה" למתנחלים. הסכום מתחיל 3,000 שקלים לחודש ויכול להגיע ל-5,000 שקלים או יותר.

עוד בוואלה!NEWS:
"גם אנחנו לא האמנו": 40 שנה להתנחלות ששינתה את ישראל
"יש דין" נגד המשטרה: "85% מהתיקים נגד המתנחלים נסגרים"
תיעוד: מתנחלים מציתים שדות של פלסטינים אחרי פיגוע הדריסה

עד שנת 2008 המדיניות הייתה לתת היתר כללי להצבת מתקן סלולרי לכל המתקנים, אך משנה זו החלו לדרוש היתר נפרד בכל תחום - לדוגמה כמו היתר תקשורת, או היתר בנייה. חלק מהמתקנים מחזיקים בהיתר תקשורת - הנוגע לתנאים הנדרשים על פי המשרד לאיכות הסביבה - אך לא מחזיקים בהיתר בנייה להצבת המתקן במקום.

מבדיקת המנהל עד כה הוצאו צווי הריסה ל-18 מתקנים בהתנחלויות מודיעין עלית, עלי, עפרה, בית אל, עטרת, בית סאחור וא-רם. האפשרות להסדיר מתקנים אלה נבחנת, אך אם הדבר לא יתאפשר הם אמורים להיהרס.

הקרווילות בשכונה החדשה של מפוני האולפנה, יוני 2012. דרור עינב
בית אל/דרור עינב

על פי רוב, המתקנים הסלולריים אמורים לקבל היתרים מהמנהל האזרחי, אך לעתים מדובר במתקנים שאמורים לקבל את אישור הרשויות האזרחיות. בעבר היה בסמכות מפקד צבאי להתיר בניית מתקנים כאלו משיקולי ביטחון, וייתכן שזאת הסיבה לכמות המתקנים הגדולה שחוקיותן אינה ברורה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המנהל האזרחי: אנו פועלים להסדיר את הנושא

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "באיו"ש קיימים מאות תרנים סלולריים, אשר לחלקם אין את כלל ההיתרים הנדרשים לפי דין. החל משנת 2008, עם אישור תכנית המתאר האזורית - תמ"א 56 - החלה עבודת מטה במנהל האזרחי שמטרתה להסדיר את הנושא. במסגרת זו, הוסדרו עד כה 225 מתקנים".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully