וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שרב: בשל החשש משריפות, נאסרה הדלקת מדורות

בשל השרב הכבד שיפקוד היום את הארץ, נאסר להדליק מדורות בצפון, בשומרון ובאזור ירושלים. בחברת החשמל נערכים, אך לא צופים בעיית אספקה. בת"א צפויות 36 מעלות, בירושלים 34, ובבאר שבע 41

מטוס כיבוי , אפריל 2015. כבאות והצלה ירושלים
צילום: שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
למנוע שריפות מיותרות/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה ירושלים צילום: שלומי אמסלם

גל חום ראשון לקיץ הנוכחי יפקוד את המדינה בימים הקרובים - והוא יהיה כבד מאוד, עם טמפרטורות שיגיעו ל-40 מעלות בחלקים רבים בארץ, אפילו בשפלה. נוכח התנאים הקיצוניים, הרשויות נערכות להתמודד עם ההשלכות האפשרויות של החום החריג.

החשש העיקרי הוא שהשרב יוביל לשריפות, וכצעד מנע בלתי-שגרתי, הודיע אתמול (ראשון) נציב כבאות ראשי, רב-טפסר שחר איילון, כי תיאסר הדלקת מדורות היום באזורים שונים בארץ - בהם רמת הגולן, הגליל (גליל עליון וגליל תחתון, כולל הרי נפתלי), הר הכרמל ושדרת ההר המרכזית, כולל שומרון, ירושלים ויהודה. מי שיפר את ההוראה עלול לעמוד לדין.

בנוסף, מפקד כבאות במחוז צפון, טפסר בכיר אמיר לוי, הורה לתגבר את הצוותים בתחנות ברמת הגולן, בגליל העליון ובגליל התחתון. כמו כן, ייפתחו נקודות הזנקה על מנת לצמצם זמני הגעה לאירועים ברחבי המחוז. כוננות מטוסי הכיבוי תועלה, ויוגבר הפיקוח ביערות ובשמורות הטבע. הציבור מתבקש להגביר עירנות, ולהודיע למוקד 102 אם מזהים שריפה.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
התקדמות במגעים בכיל: פגישה מכרעת עם יו"ר הדירקטוריון
החשוד ברצח התקשר למד"א: "בת 50 מחוסרת הכרה, חולת סרטן מגיל 13"
גדעון סער ביום ירושלים: "די לדבר - זה הזמן לבנות"

במד"א נערכים לטיפול בנפגעים לאור הזינוק בטמפרטורות, ומתריעים כי החום הכבד עלול לסכן חיי אדם - בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים. על מנת לצמצם את הפגיעות בנפש פרסם גוף ההצלה הארצי שורת הנחיות לציבור. בין היתר מומלץ להרבות בשתייה, לוודא הגנה מפני השמש - בעיקר בקרב תינוקות וילדים, ולהקפיד שלא להשאירם במכוניות סגורות ללא השגחה. במד"א ממליצים להימנע לחלוטין מכל פעילות ספורטיבית במהלך שעות היום, וכן להימנע מחשיפה ארוכה לשמש. לאלה שילכו להפיג את החום ברחצה בים מומלץ להגיע בשעות אחר הצהריים, ולא בזמן שהקרינה גבוהה מאוד. לאלה שעובדים בחוץ וחשופים לעומס החום הכבד, מוטב לקחת הפסקות בצל ולהרבות בשתייה.

מנכ"ל מד"א אלי בין ציין כי אם מופיעים סימני התייבשות, דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה. "אם מופיעים סימני פגיעת חום, יש להזעיק את מד"א במוקד 101", נמסר.

"נעשה כל דבר למנוע תקלות"

בחברת החשמל צופים עלייה בביקוש לחשמל בשל השימוש המוגבר במזגנים, לכדי מדדים של 8,200 מגה-וואט - אולם אומרים כי לא תהיה כל בעיה באספקה, שכן מדובר בפער רב מיכולת היצור הכוללת של החברה שעומדת על 11,600 מגה-וואט. לצד זאת החברה מתריעה כי בשל העומס ועל אף היערכות מקיפה, עלולות להתרחש תקלות-פתע שיובילו להפסקות חשמל נקודתיות. "נעשה כל דבר למנוע תקלות. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ונמצאים בכוננות סביב השעון", נמסר מחברת החשמל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שרב בת"א מרץ 2012. דרור עינב
מוקד המשיכה יהיה כמו תמיד, חוף הים/דרור עינב

כמה גרוע יהיה? כבר הלילה יימדדו טמפרטורות גבוהות באופן ניכר מהממוצע, אולם זה רק ה"סיפתח" לחום הגדול שישרור ברחבי הארץ היום. בירושלים צפויות היום 34 מעלות, כעשר מעלות מעל הממוצע - אולם להנאת תושבי הבירה, מצבם טוב לשאר חלקי המדינה, שכן יורגש שם עומס חום קל-בינוני בלבד. בתל אביב למשל תנסוק הטמפרטורה ל-36 בשיא, ועומס החום יהיה כבד. נחמה היא, שהלחות האופיינית לקיץ עדיין לא פה - ובשעות הצהריים יהיו רק 25% לחות.

שיא החום יהיה באזורים הפנימיים ובדרום. כך למשל ברחובות יהיו היום 39 מעלות, בעפולה ובטבריה - 40, בבאר שבע ובים המלח - 41 מעלות, ובאילת 42 מעלות בצל בצהריים. החדשות הטובות הן שבשלישי תורגש הקלה מסוימת בחום בעיקר במישור החוף, אולם עדיין יהיה שרבי. השינוי המיוחל יגיע רק בחמישי, אז יחזרו הטמפרטורות להיות רגילות לעונה.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully