וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בא לעבוד": היום שבו אריה דרעי חזר לכסא השר

17.5.2015 / 20:44

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, החליף את נפתלי בנט בתפקיד שר הכלכלה והתקשה להסתיר את התרגשותו. "הוא לא כאן בשביל הצגות, הוא חזר בשביל האזרח הפשוט", הבהירו מקורביו. אלא שעל אף החגיגה, בבג"ץ נמצאת עדיין העתירה נגד מינויו כשר

צילום: ערוץ 1, שי מכלוף; עריכה: טל רזניק

יו"ר ש"ס אריה דרעי נכנס היום (ראשון) לתפקידו כשר הכלכלה, ובעבורו אין זה עוד יום עבודה רגיל. 22 שנה מאז שנאלץ לעזוב את תפקידו כשר הפנים בגלל הרשעתו בפלילים, הוא סוגר מעגל וחוזר לשבת סביב שולחן הממשלה. יומו הראשון היה עמוס במיוחד - תפילת שחרית במניין הקבוע, טקס חילופי שרים עם נפתלי בנט, פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, עלייה לקברו של הרב עובדיה יוסף, פגישות עבודה רבות, נסיעה לדרום על רקע משבר התעסוקה המחריף, וזאת רק רשימה חלקית.

חילופי שרים במשרד הכלכלה, השר הנכנס אריה דרעי והשר היוצא נפתלי בנט, מאי 2015. בראל אפרים, פול צלמים
דרעי ובנט בטקס החלפת השרים במשרד הכלכלה, היום/פול צלמים, בראל אפרים

את התרגשותו בכניסה למטה משרד הכלכלה בירושלים היה קשה להסתיר. את השאלות על כך שאולי היה מעדיף להיות במשרד הפנים, או על האנשים שלא אוהבים לראותו חוזר לכהן כשר, דחה דרעי בנימוס. "הוא בא לעבוד, להביא תוצאות", אמרו מקורביו, "הוא לא כאן בשביל הצגות או בשביל התקשורת, הוא חזר בשביל האזרח הפשוט".

עוד בוואלה חדשות:
התקדמות במגעים בכיל: פגישה מכרעת עם יו"ר הדירקטוריון
החשוד ברצח התקשר למד"א: "בת 50 מחוסרת הכרה, חולת סרטן מגיל 13"
יום ירושלים: 4 שוטרים נפצעו קל בעימותים בשער שכם

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השר אריה דרעי עם אמו אסתר, טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה, מאי 2015. טוויטר של אריה דרעי, אתר רשמי
"רצתה את משרד הפנים". אריה דרעי עם אמו אסתר בטקס חילופי השרים/אתר רשמי, טוויטר של אריה דרעי

במהלך טקס החלפת השרים שנערך בצהריים במשרד הכלכלה, אמר דרעי: "לי ולנפתלי (בנט – י"א) יש דבר משותף - שנינו לא כל כך התלהבנו מהמשרדים שאנחנו הולכים אליהם, אבל התאהבנו בהם תוך כדי לימוד". הוא הוסיף תפילה על כך שיילמד מהר את השפה הפוליטית החדשה, והבטיח כי בניגוד לאחרים הוא לא בא לעבוד בשביל כותרת בעיתון. "דבר שמאוד מפריע לי בשנים האחרונות זה שהחלטות שהתקבלו לא מבוצעות, זה דבר שבשבילי הוא הנורא ביותר. כל דקה צריך ליצור כותרת, להתמודד מול הכותרת ולרוץ אחרי הכותרת. אני לא בא לעבוד בשביל התקשורת. תצא תקשורת טובה? אינשללה. נחטוף על הראש? גם טוב".

אריה דרעי בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
אריה דרעי בהשבעת הממשלה, חמישי האחרון/נועם מושקוביץ

כניסת דרעי לתפקידו החדש היא חגיגה עבור המשפחה כולה. אמו אסתר, רעייתו יפה, בניו ובנותיו הפגינו נוכחות מרשימה בטקס. "ברור שאנחנו מתרגשים", אמרה אחת מבנותיו. עבורם, כמו גם דרעי עצמו, החגיגה הזו כפולה ומכופלת בעיקר בשל כך שהצליח לבצר את מעמדו בש"ס, הפך לשליט יחיד והותיר את יריביו הפוליטיים אלי ישי וניסים זאב מחוץ למגרש הפוליטי.

אסתר דרעי, אמו של השר החדש, דווקא פחות התרגשה משאר בני המשפחה הקרובה. כששאלנו לפשר הדבר, היא הסבירה כי "לפני כמה שנים הוא היה שר הפנים, זה מאוד מתאים לו". אחת מבנות המשפחה אף סיפרה שהיא "רצתה יותר את משרד הפנים". עם זאת, דרעי לא עזבה לפני שאמרה על משרד הכלכלה: "גם זה טוב, העיקר שיצליח".

על אף החגיגה הגדולה, בבג"ץ תלויה עדיין העתירה נגד מינויו כשר. סיכויה של העתירה, כפי שגם העריך היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, נמוכים, אך זו עדיין מעיבה על דרעי עצמו. אליה ניתן להוסיף גם את הבקשה שהגישה הבוקר התנועה לאיכות השלטון בבית המשפט העליון למנוע את כניסת דרעי לתפקידו כשר הכלכלה והנגב והגליל.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully