וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלווייתו של הרב לוינגר, אבי היישוב היהודי בחברון

17.5.2015 / 13:59

הרב משה לוינגר, מראשי מפעל ההתנחלויות, שהלך אמש לעולמו בגיל 80, מובא למנוחות בבית העלמין העתיק בחברון. הנשיא ריבלין ספד לו: "לא חיפשת את הפשרה, אך לא התכחשת שרק בסיס רחב יצליח לחדש כאן את שרשרת הדורות"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: קשת סידי

בחברון מתקיימת היום (ראשון) בצהריים הלווייתו של הרב משה לוינגר, אבי היישוב היהודי בעיר, שהלך אמש לעולמו בגיל 80. טקס ההלוויה נפתח עם קריאת הספדים למרגלות מערת המכפלה, ואחריו צפויים לנוע הנוכחים באופן רגלי עד לבית העלמין בחברון, שם ייטמן לוינגר. מהמשטרה נמסר כי התנועה לכלי רכב בין קריית ארבע לבין מערת המכפלה נחסמה, למעט עבור בני משפחה ואח"מים, והירידה למערה מתקיימת באופן רגלי דרך ציר המתפללים.

"רבי משה היקר", ספד לרב לוינגר נשיא המדינה, ראובן ריבלין, "לא היית איש של קונצנזוס, לא חיפשת את הפשרה, אבל מעולם לא התכחשת לכך שרק בסיס רחב יצליח לחדש כאן את שרשרת הדורות. האמנת בכל ליבך שבבניין חברון תיבנה גם ירושלים. בשנים האחרונות סבלת ממחלה קשה, אבל כשביקרתי אותך ראיתי שלא הפסקת להאמין ולקוות לגאולת ישראל. יהי זכרך ברוך ותהיה נשמתך צרורה בצרור החיים אמן".

עוד בוואלה!NEWS:
חשש במשטרה ממינויו של לוין: "ביטחון הפנים הפך למשרד מקופח"
הלימודים ב-5 יישובים מושבתים במחאה על נוהלי הבגרויות החדשים
לילה לבן בירושלים עם חבר הכנסת הצבעוני ביותר במשכן

הנשיא ראובן ריבלין בהלוויתו של הרב משה לוינגר,חברון  מאי 2015. ניב אהרונסון
הנשא סופד לרב לוינגר, היום/ניב אהרונסון

ח"כ לשעבר הרב חיים דרוקמן ספד גם הוא לרב לוינגר. "זכינו לשחרור ירושלים וחברון ואתה פעלת שמקומות אלו ייושבו על ידי עם ישראל", אמר. "התעקשת וזיכית את עם ישראל. אז עם ישראל סופד לך ויזכור אותך לעד. אנחנו נמשיך לבנות את עם ישראל ואת ארץ ישראל. זה מה שרצית".

אפרים לוינגר, בנו של הרב לוינגר, אמר: "אבא, היית לנו ולכל ישראל אבא גיבור. מאז שהייתי ילד זכיתי ללמוד ממך. למרות שנתת את כל כולך לעם ישראל ידעת ללמד אותנו ואת נכדיך ואת ניניך. בחמש השנים האחרונות זכיתי להשתתף איתך בכל שישי בקבלת שבת בבית האבות. איך כל הזקנים חיכו לך ושרו שירי שבת ושירי ארץ ישראל שכל כך אהבת. כמה תהיה חסר להם. אני אנסה להשלים את החוסר. אני נאלץ להיפרד ממך, תנוח בשלום".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הלוויתו של הרב משה לוינגר, חברון מאי 2015. ניב אהרונסון
"עם ישראל סופד לך ויזכור אותך לעד". הרב חיים דרוקמן סופד לרב לוינגר/ניב אהרונסון

הרב לוינגר נולד ב-1935 בירושלים לד"ר אליעזר ותרצה לוינגר, אנשי פועלי אגודת ישראל ומנהיגיה בעבר. הוא למד בישיבת חורב, כפר הרא"ה ובישיבת מרכז הרב, שם הוסמך לרבנות. הרב לוינגר היה מתלמידי הרב צבי יהודה הכהן קוק והרב אברהם שפירא. לאחר שהיה בגרעין נח"ל בקיבוץ שלעבים מונה לרב הקיבוץ לביא ובשנת 1967 מונה לרבה של נחלים.

לאחר מלחמת ששת הימים, החל לפעול במסגרת "גוש אמונים" ונחשב בעיני רבים לאבי מפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון. בשנת 1968 היה חתום על מודעה הקוראת למשפחות או בודדים ליישוב מחדש של העיר העתיקה חברון. בפסח 1968 עמד בראש קבוצת יהודים שערכו את ליל הסדר במלון ''פארק'' בחברון, ולאחר החג הודיעו כי הם נשארים במקום. במשך שלוש שנים התגוררו חברי הקבוצה בהנהגתו בבניין הממשל הצבאי בחברון עד שהוקמה קריית ארבע והם עברו לשם. לאחר מלחמת יום הכיפורים ייצג את המתנחלים שהתנחלו בסבסטיה שבשומרון. בשנת 1971 קרא לספח את חברון למדינת ישראל.

בספטמבר 1988 הותקף באבנים במרכז חברון, ירה באקדחו האישי מכיוון עמדת צה"ל לעבר עוברים ושבים והרג את קאיד חסן סאלח ונוסף על כך פצע את איברהים באלי. לאחר משפט שנמשך שנתיים נחתמה עסקת טיעון שבמסגרתה הורשע הרב לוינגר בגרימת מוות ברשלנות, בפציעה בנסיבות מחמירות ובהיזק בזדון. בגזר הדין נגזרו עליו חמישה חודשי מאסר בפועל ושבעה חודשים נוספים על תנאי. הוא שוחרר ממאסרו באוגוסט 1990 לאחר שלושה חודשי מאסר. בשנת 1992 ניסה להתמודד לכנסת בראש מפלגת "התורה והארץ", אך רשימתו לא עברה את אחוז החסימה.

לפני כמה שנים לקה הרב לוינגר בשבץ מוחי, אך למרות מצבו הרפואי והעובדה שהיה צריך להיעזר בכיסא גלגלים הוא הקפיד להגיע לאירועים המזוהים עם המתנחלים. לפני כשלושה שבועות אושפז בבית חולים שערי צדק בגלל הידרדרות במצבו ואתמול מת בבית החולים. הוא הותיר אחריו אישה ו-11 ילדים.

הנשיא ראובן ריבלין בהלוויתו של הרב משה לוינגר,חברון  מאי 2015. ניב אהרונסון
הנשיא ראובן ריבלין בהלוויתו של הרב משה לוינגר,חברון מאי 2015/ניב אהרונסון
הלוויתו של הרב משה לוינגר, חברון מאי 2015. ניב אהרונסון
הלוויתו של הרב משה לוינגר, חברון מאי 2015/ניב אהרונסון
הנשיא ראובן ריבלין בהלוויתו של הרב משה לוינגר,חברון  מאי 2015. ניב אהרונסון
הנשיא ראובן ריבלין בהלוויתו של הרב משה לוינגר,חברון מאי 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully