וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים ב-5 יישובים מושבתים במחאה על נוהלי הבגרויות החדשים

בתי הספר העל-יסודיים בנתניה, אשקלון, המועצה האזורית שער הנגב, קריית אונו ונצרת עילית מושבתים, עקב היערכות משרד החינוך לטיפול בריבוי הדלפות בחינות הבגרות. יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר: "להקפיא את התכנית - ולחשוב על חלופות". התלמידים: "שביתה זה לא פתרון"

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

ועדי ההורים משביתים הבוקר (ראשון) את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בנתניה, אשקלון, קריית אונו, נצרת עילית והמועצה האזורית שער הנגב במחאה על המדיניות החדשה של משרד החינוך באשר להיערכות לבחינות הבגרות. "אנו מתנגדים להחלטותיה הבלתי הגיוניות והשלופות מן המותן של מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן", נכתב בהודעה של ועד ההורים בנתניה.

ועד ההורים הארצי הוסיף כי יפעל מהיום בערוץ המשפטי בנושא וידרוש את התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

בעקבות ריבוי המקרים של הדלפת שאלוני בחינות בגרות לאחרונה, הודיע משרד החינוך על הנחיות חדשות, שנקבעו באופן זמני במטרה לפתור את התופעה הפסולה. בין היתר, בתי הספר יורידו את טופס הבחינה המקוון באמצעות סיסמה מאובטחת, ובבתי הספר ידפיסו את הטפסים בתוך 45 דקות. בזמן זה, קובעים הנהלים, התלמידים ימתינו בכיתות, תחת השגחה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הנהלים החדשים מתקבלים בזעם מצד ההורים, התלמידים - והמנהלים/ShutterStock

"אנו דוחים את ההיערכות החדשה של משרד החינוך בנושא בחינות הבגרות", אמר יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר, מנשה לוי. לדבריו, "התכנית אינה ישימה ופוגעת בתלמידים. הצענו חלופות שנדחו, ולכן התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים מודיעה שמחר ב-12:00 יתקיימו כנסי מחאה והסברה בבתי הספר שיכללו תלמידים, הורים מורים ומנהלים.
אנו קוראים להנהלת משרד החינוך להקפיא את התכנית החדשה ולחשוב יחד עם כל הגורמים על חלופות מעשיות יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ראש עיריית רמת גן: "זו החלטה הזויה ומטומטמת"

מבדיקה שערכו גורמים מקצועיים ברשויות המקומיות לגבי עלויות השינויים המסתמנים, עולה כי הדבר יסתכם בלא מעט כסף. תיכון ממוצע ייאלץ להדפיס 400 חוברות מבחנים כשכל חוברת מורכבת מעשרה דפים, ולשכור כוח אדם שישדך את הדפים זה לזה.

על פי חישוב שערך אגף החינוך בעיריית רמת גן בתיכון "בליך" בעיר, שבו ייגשו לבגרות במתמטיקה כ-500 תלמידים, הסתכמו התוספות ב-32 אלף שקלים. מכונת שכפול חדשה תעלה 15 אלף שקלים, מכונת הדפסה בצבע עבור בגרויות שבהן יש מפות תעלה 4,000 שקלים. דיו יעלה 1,000 שקלים ונייר יעלה עשרת אלפים שקלים. עבור משכפלים, שככל הנראה יהיה אבות בית, התמחור יהיה 1,000 שקלים לשעה, ובעוד הם משכפלים יש לשלם למשגיחים בעת שהתלמידים בכיתות – 24 שקלים לכל משגיח בכיתה. עלות שכרם של מזכירות ושרתים שיצטרכו להישאר יותר שעות בבית הספר בשל הדיחוי תעמוד על 1,000 שקלים. בתיכונים קטנים, שבהם ניגשים 200-350 תלמידים לבגרות, העלויות צפויות לעמוד על 25 אלף שקלים.

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
"הזוי ברמות שלא יתוארו". ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר/ניב אהרונסון

יו"ר וועדת החינוך במרכז השלטון המקומי וראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, אמר לוואלה!NEWS כי הכספים הללו צפויים לרדת מתקציב הרשויות המקומיות ולא מתקציב משרד החינוך. "עלויות של ההדפסה והדפים הן מתקציב החינוך של הרשויות המקומיות ולא משרד החינוך. אם בבית ספר חסרה מכונת שכפול, אנחנו צריכים לקנות לו", אמר. "ונניח שנוכל לאפשר זאת תקציבית. האם כל הרשויות יספיקו לקנות הכל עד יום שני? גם אם הכול יעבוד כמו שצריך, ואין בעיית דיו או הפסקת חשמל, זה ייקח שעתיים לפחות להדפיס את זה. ומה על התלמידים? איך ישמרו על ריכוז בשעתיים של דחייה? זה הזוי ברמות שלא יתוארו".

זינגר המשיך והביע את זעמו על ההחלטה של המשרד. "הייתי מנהל בית ספר 16 שנה ומדובר בהחלטה הזויה ומטומטמת ביותר עם נזקים בלתי הפיכים", אמר. "תלמידים ישבו 45 דקות בכיתות ויש בהם לקויי למידה. איך זה משפיע מבחינת ריכוז? ומה ההיגיון בזה שההפצה אמורה להיות באינטרנט - כדי למנוע הדלפות? שולחים את זה במייל, ויש חשיפה גדולה וקלה יותר לפצח את הרשת. אני מציע למשרד החינוך שיעשו בדיקות מוקפדות יותר בתחנות החלוקה של הבחינות".

מועצת התלמידים: לא תומכים ולא מגבים שום שביתה

ממועצת התלמידים נמסר בתגובה: "מועצת התלמידים והנוער הארצית לא תומכת ולא תתמוך בשום מהלך שפוגע בתלמידים. אנו מתנגדים לנהלים החדשים של משרד החינוך, המחייבים את התלמידים להגיע 45 דקות לפני בחינת הבגרות לכיתות. אנו רואים בנהלים אלה פתרון שהוא לא הגיוני, ואפילו בלתי אפשרי בשביל התלמידים. האחראים להדלפות הם למעשה מורים, מנהלים או נותני שירות (עובדי דואר, בתי דפוס) שמתנהגים בצורה עבריינית וחסרת אחריות, ולכן פתרון זה לא הוגן כלפי התלמידים. לאור הדברים האלה, אנו בשיחות בלתי פוסקות עם הנהלת משרד החינוך מרגע פרסום הנהלים. אנחנו מבינים שהפתרון הקיים אינו אידאלי, אך זה הפתרון שנמצא על מנת להבטיח שנוכל לגשת לבגרויות הקיץ השנה, ואנחנו לא ניתן יד לביטול של הבגרויות.

"משיחותינו עם משרד החינוך כבר השגנו עבור התלמידים את הרשות ללמוד בזמן השהות בכיתה, וכמובן את האפשרות להשאיר את הפלאפון בכיתה ולצאת להתאוורר, לאכול, או ללכת לשירותים. אלו דברים מינימליים ש'מקלים את רוע הגזרה' ומצמצמים את הפגיעה בתלמידים. כמו כן, היום תתקיים פגישה בין מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן לנציגי המועצה הארצית בה נדון בנהלים אלו, במטרה למנוע מפתרון הגורם לפגיעה בתלמידים. אנו מבקשים להבהיר שמועצת התלמידים והנוער הארצית לא תומכת ולא מגבה שום שביתה המתכוננת בימים הקרובים. שביתה בימים אלו תביא לתלמידים הרבה יותר נזק מתועלת, זהו לא הפתרון. אנו קוראים לכל התלמידים להגיע ללימודים כרגיל, על מנת להבטיח את ציונם בבחינות".


(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully