וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מספר 2 בהנהגת המורדים החות'ים בתימן נהרג

רשת "אל-ערביה" דיווחה כי אבו עלי אל-חאכם, מפקד השטח של המורדים החות'ים, מת מפצעיו לאחר שנפגע לפני פרק זמן בלתי-ידוע. בתוך כך, נמשכת הפסקת האש בתימן, אך הסעודים טוענים כי המורדים מפרים אותה פעם אחר פעם

מפקד השטח של החות'ים בתימן שנהרג, מאי 2015. טוויטר, אתר רשמי
אבו עלי אל-חאכם, מפקד השטח של החות'ים שנהרג/אתר רשמי, טוויטר

רשת "אל-ערביה" דיווחה הבוקר (שישי) כי מפקד השטח של המורדים החות'ים בתימן, עבדאללה יחיא אל-חאכם, המוכר גם בכינוי אבו עלי אל-חאכם, נהרג. על פי הדיווח, אל-חאכם מת מפצעיו לאחר שנפגע לפני פרק זמן בלתי-ידוע.

אל-חאכם נחשב לאדם השני בחשיבותו במליציות החות'ים, אחרי מנהיג המורדים עבד אל-מלכ אל-חות'י. שמו אף נכלל ברשימת האנשים שעליהם מוטלות הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם.

עוד כתבות בנושא:
המשט האיראני: ספינות קרב מלוות משלוח הומניטרי לתימן
הפוגה בלחימה? סעודיה שלחה טנקים וכוחות מיוחדים לגבול תימן

לוחמים חות'ים בנמל התעופה של צנעא – תימן, 12 במאי 2015. AP
לוחמים חות'ים בנמל התעופה של צנעא, השבוע/AP

בתוך כך, נמשכת הפסקת האש ההומניטארית אשר נכנסה לתוקפה ביום שלישי האחרון, ובמהלכה התחייבו החות'ים וכוחות הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית לנצור את האש למשך חמישה ימים. עם זאת, היום הודיעה הקואליציה כי החות'ים מפרים את הפסקת האש "זה היום השני ברציפות".

בהודעה של הכוחות שפורסמה בסוכונות הידיעות הסעודית נמסר כי נרשמו הפרות בשני אזורים – אחד לאורך הגבול עם סעודיה והשני בדרום-מערב המדינה. בהודעה נכתב כי החות'ים "ירו פגזים לעבר הכוחות במעבר גבול בין תימן וסעודיה וכן לעבר הכוחות הנמצאים בכפר אבו אל-רדיף".

עוד נמסר בהודעה כי על אף הפסקת האש, המורדים "ממשיכים להתקדם בשישה מחוזות, וביניהם עדן, ולהוציא לפעול את מבצע ההשתלטות תוך פגיעה בבתי האזרחים באמצעות פגזי טנקים וטילים". זאת, על פי ההודעה, בזמן ש"הקואליציה בראשות סעודיה עדיין נחושה לשמור על הפסקת האש ההומניטארית, תוך התחשבות בטובת תושבי תימן". סעודיה הזהיר את החות'ים כי "מחויבות להפסקת האש לא תימשך לאורך זמן אם החות'ים יוסיפו להפר אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפצצות הקואליציה הסעודית בעיר צנעא, תימן – 12 במאי 2015. רויטרס
הפצצת כוחות הקואליציה בצנעא, השבוע/רויטרס

שלשום התלונן סגן שר ההגנה הסעודי, אחמד עסירי, כי החות'ים מפרים את הפסקת האש. בריאיון לרשת סקיי ניוז בערבית אמר כי הקואליציה תפרסם מסמך ובו יפורטו ההפרות של החות'ים. לדבריו, הקואליציה מחויבת לנהוג באיפוק על מנת להפסיק את הסבל של העם בתימן, בעוד החות'ים פועלים להפר את ההפוגה ההומניטארית.

בשבוע שעבר הודיעה איראן כי בשל הפסקת האש ההומאניטארית היא שלחה ספינת משא המכילה 2,500 טונות של סיוע הומניטארי לנמל חודידה הנשלט בידי המורדים החות'ים בתימן. ממשלת תימן הגולה, אשר יושבת בערב הסעודית, הודיעה אתמול כי היא משיבה את שגרירה מאיראן בעקבות הסירוב האיראני לאפשר לבדוק את התכולה הנמצאת על גבי הספינה, אשר עדיין עושה את דרכה למדינה. ברביעי הודיעה הממשלה כי אם איראן לא תאפשר לערוך חיפוש בספינה, היא "תישא באחריות לכול אירוע שיתרחש בשל כניסת הסיפנה למים הטריטוריאליים של תימן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully