וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 28 שנים בכלא התברר: הורשע בשל דמיונו לפושע האמיתי

מושל וירג'יניה החליט להעניק חנינה למייקל קנת' מקאליסטר, לאחר שהתברר כי הורשע בשוגג בניסיון אונס שאירע בשנת 1986 בשל הדימיון בינו לביו התוקף האמיתי. "זהו יום נפלא", אמר מקאליסטר בעת שחרורו

קנת' מקאליסטר (מימין) אשר הורשע בניסיון אונס בשנת 1986 בשל דימיונו לנורמן ברוס דר (משמאל). www.richmond.com, אתר רשמי
מייקל קנת' מקאליסטר/אתר רשמי, www.richmond.com

מושל וירג'יניה, טרי מקאוליף, העניק אתמול (רביעי) חנינה למייקל קנת' מקאליסטר בן ה-58, אשר ישב בבית הכלא במשך 28 בגין ניסיון אונס שאירע בעיר ריצ'מונד. זאת, לאחר שהתברר שמקאליסטר הורשע בשוגג בשל הדמיון בינו לבין התוקף האמיתי.

תחילת הפרשה בשנת 1986. אז, צעירה בת 22 הותקפה בחדר כביסה על ידי רעול פנים. במהלך התקיפה הצליחה הצעירה להסיר מעט את המסכה מעל פניו של התוקף כך שראתה את החלק התחתון של פניו.

כאשר הגיעה הצעירה למשטרה ותיארה את פניו של התוקף, דמה הקלסטרון למקאליסטר, שהיה אז בן 29 והתגורר בבית אמו. הוא היה מוכר למשטרה בשל כמה עבירות הקשורות לצריכה מוגברת של אלכוהול וזוהה פעם נוספת על ידי הקורבן בתמונה ובבית המשפט.

עוד כתבות מהעולם:
תיעוד קשה: עציר שיכור מת אחרי שהוכה בידי שוטר
הפיליפינים: 72 עובדים נספו בדליקה במפעל לייצור כפכפי גומי
ילדי הפונדקאות והוריהם המריאו מנפאל: "מתרגשים להגיע ארצה"

קנת' מקאליסטר אשר הורשע בניסיון אונס בשנת 1986 בשל דימיונו לאדם אחר, 2013. AP
מייקל קנת' מקאליסטר בעת שהותו בכלא בשנת 2013/AP

כמה שנים לאחר הרשעתו של מקאליסטר, התובע והחוקר המשטרתי במשפטו העלו ספקות. זאת, לאחר שחשדו כי נורמן ברוס דר, אשר קיים דמיון בינו לבין מקאליסטר ונשפט למאסר עולם בשל אונס שאירע בשנת 1988, הוא זה שניסה לאנוס את הצעירה בחדר הכביסה. התובע והחוקר אמרו בוועדת החנינות ב-1993, ולאחר מכן ב-2002, כי בהתבסס על המידע החדש שהגיע לידם, הם לא היו צריכים להאשים את מקאליסטר. עם זאת, בקשות החנינה נדחו בין היתר בגלל המחסור בהוכחות די-אן-איי.

כאמור, אתמול הגיעה הפרשה לסיומה עם החלטת המושל לחתום על החנינה. "כמה גורמים מרשויות החוק הגיעו למסקנה כי הפשע הזה בוצע על ידי אדם אחר וכי מקאליסטר צריך להשתחרר ולשוב למשפחתו", אמר המושל מקאוליף בהצהרה. "הגעתי לאותה המסקנה ופעלתי בהתאם לחוק".

מקאליסטר שוחרר והתאחד עם אמו ואחותו. "זהו יום נפלא", אמר בעת שחרורו. "המושל מקאוליף הוא אדם מיוחד שעשה מעשה אמיץ". אחותו אמרה: "אני האישה השמחה בעולם כרגע", ועורכי דינו מסרו בהצהרה: "אנו נרגשים מכך שהמושל עשה את הדבר הנכון וסוף כל סוף עצר את הסיוט הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully