וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: 72 עובדים נספו בדליקה במפעל לייצור כפכפי גומי

14.5.2015 / 10:24

קרובי ההרוגים סיפרו כי העובדים נלכדו בקומה השנייה של המבנה, שבה הותקנו סורגים וחוטי תיל דוקרניים על החלונות. "אפילו חתול לא היה מצליח לברוח משם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 72 בני אדם נספו בדליקה שפרצה אתמול (רביעי) במפעל גדול במנילה, בירת הפיליפינים. האש התלקחה במפעל לייצור כפכפי גומי וסנדלים, וקרובי הנספים טוענים כי העובדים נלכדו בקומה השנייה של המבנה. לדבריהם, הסורגים שהותקנו על החלונות מנעו מהעובדים להימלט.

החיפוש אחר הגופות התחדש הבוקר, אחרי שהופסק אמש בשל החום הכבד והחשש לחיי הכבאים, שעבדו במשך שעות ארוכות במבנה הדו-קומתי בוולנזואלה, פרבר צפוני של מנילה. הנהלת המפעל, "חברת קנטקס", מסרה כי במקום מועסקים 300-200 בני אדם. לא ברור כמה מהם היו במפעל בזמן השריפה.

שריפה במפעל כפכפי גומי בוולנזואלנה, מנילה – הפיליפינים, 14 במאי 2015. AP
העובדים נלכדו בקומה השנייה של המבנה, שהחלונות בה היו נעולים ומסורגים/AP

הדליקה העלתה שאלות רבות לגבי רמת הבטיחות במפעל, וחבריהם של העובדים שנספו הפגינו הבוקר בדרישה לחקור את המנהלים. דיונסיו קנדידו - שבתו, נכדתו, גיסתו ואחייניתו עדיין הוגדרו אמש כנעדרות - סיפר כי הסורגים שעל החלונות כוסו בחוטי תיל. "אפילו חתולים לא היו מצליחים לברוח דרכם", אמר.

ראש העיר ולנזואלה, רקס גטצ'אלין, העריך כי האש התקלחה בשל ניצוצות מעבודות ריתוך, שבוצעו באחת מדלתות הכניסה, ושהציתו את הכימיקלים, המשמשים לייצור כפכפי הגומי. בתקשורת הפיליפינית דווח כי העובדים סימסו לקרוביהם הודעות פרידה, כאשר נלכדו בקומה השנייה של המפעל. מפקד שירותי הכיבוי במחוז, ווילברטו קוואן טיו, אמר כי בבניין היו עוד יציאות, אך העובדים התקשו לאתרן בשל העשן הסמיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שריפה במפעל כפכפי גומי בוולנזואלנה, מנילה – הפיליפינים, 14 במאי 2015. AP
עובדי המפעל הפגינו הבוקר בדרישה לחקור את ההנהלה/AP
שריפה במפעל כפכפי גומי בוולנזואלנה, מנילה – הפיליפינים, 14 במאי 2015. AP
שריפה במפעל כפכפי גומי בוולנזואלנה, מנילה – הפיליפינים, 14 במאי 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully