וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפה על אדמה פלסטינית פרטית - בחסות החטיבה להתיישבות

13.5.2015 / 18:21

הגוף הממשלתי סייע לבניית נקודת תצפית במצפה דני שבבנימין, על אף שמדובר במאחז בלתי-חוקי שעומד בחלקו על אדמות הכפר דיר דבואן. עוד ב-2006 הוצא צו הריסה נגד העבודות. "הפרת חוק שיטתית"

מצפור במחאז הבלתי-חוקי מצפה דני שנבנה בסיוע החטיבה להתיישבות. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
המצפור שהוקם במצפה דני/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

לפני כשנה נחנך מחדש המצפור (נקודת תצפית) במצפה דני, מאחז בלתי-חוקי בבנימין. המצפור - על פי שלט שנקבע במקום אחרי שעבר שיפוץ - נבנה על ידי המועצה האזורית בנימין ומזכירות המאחז בסיוע של החטיבה להתיישבות. מדובר באותו גוף ממשלתי שנמצא בחודשים האחרונים בכותרות בשל החשד כי הוא מעביר כספים לבנייה בלתי-חוקית בגדה ללא שקיפות. בין היתר נחשדו חבריו במעורבות בפרשת השחיתות שבה מעורבים גורמים ב"ישראל ביתנו".

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי לא רק שהמצפור נבנה ללא אישור, אלא נבנה על אדמה פלסטינית פרטית של הכפר הפלסטיני הסמוך דיר דיבואן. כבר ב-2006, עם תחילת בנייתו, נפתח במנהל האזרחי תיק נגד הכשרת השטח והוצאו נגד העבודות צו הריסה.

עוד בוואלה! NEWS:
וינשטיין לממשלה: להפסיק לתקצב את החטיבה להתיישבות
המדינה: חברות הסלולר ידעו שהאנטנות במגרון אינן חוקיות
ההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי: כמה זה עולה לנו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאחז עצמו הוקם בשנת 1998, לאחר שתושב מעלה מכמש דני פריי נרצח על ידי מחבל שחדר להתנחלות. תושבי מכמש, בתגובה לרצח, עלו לגבעה סמוכה והקימו את המאחז על שמו. במקום מתגוררים כיום כ-40 משפחות ובמקום קיימים גם מבנים ארעיים וגם בניית קבע.

המצפור אינו המבנה היחיד שנבנה על אדמות פרטיות. כאמור, גם שאר המאחז עומד בחלקו על אדמות פרטיות ובחלקו על אדמות מדינה. עם זאת, לכלל המאחז אין תכנית מתאר (תב"ע) מאושרת, כמחויב בחוק.

בשנת 2009 הוגשה עתירה על ידי ראש מועצת הכפר דיר דיבואן וארגון זכויות האדם "יש דין" בעקבות מבנה קבע שהיה בתהליכי בנייה ונבנה על אדמות ציבוריות. טרם התקבלה הכרעה בעתירה זו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מצפור במחאז הבלתי-חוקי מצפה דני שנבנה בסיוע החטיבה להתיישבות. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
השלט על המצפור שבמאחז, שעליו נכתב כי הוקם בסיוע החטיבה להתיישבות/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

דרור אטקס, החוקר ועוקב אחר פעילות ההתנחלויות בגדה המערבית, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "החטיבה להתיישבות, כמו כל גוף שמתמחה בהפרת חוק שיטתית, מקפידה בדרך כלל להסתיר את מעורבותה בעבירות על החוק. כנראה שהפעם האגו הארגוני גבר על הזהירות ובזכות זה קיבלנו עדות על שיטות הפעולה של הגוף הזה".

"סביר כי עם המעבר של החטיבה לשליטתו של שר החקלאות הנכנס אורי אריאל, דפוסים עבריינים אלה רק ילכו ויתגברו", הוסיף.

החטיבה להתיישבות: "המצפור הוקם על אדמות מדינה"

מוועד המאחז נמסר כי את בקשת התגובה יש להפנות למועצה האזורית בנימין.

מהמועצה האזורית מטה בנימין נמסר בתגובה לכתבה: "מדובר במצפור ישן שהוקם לאחר רציחתו של דני פריי, תושב מעלה מכמש, ולפני שנה המועצה השתתפה בשיפוצו וחידושו של המצפור המדובר".

מהחטיבה להתיישבות נמסר: "למיטב ידיעת מרחב המרכז של החטיבה להתיישבות, המצפור הוקם על שטח המוגדר כאדמות מדינה. הנושא ייבדק וככל שיתברר שחלה טעות ויש סטייה מתחום אדמות המדינה, החטיבה להתיישבות תדרוש מהגורם המבצע לתקן את טעותו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully