וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לוואלה! NEWS: הגדלת הממשלה "מערערת את אמון הציבור"

במהלך ביקורו בגרמניה זכה נשיא המדינה להבטחה מהקנצלרית מרקל: "גרמניה מחויבת לביטחון ישראל, גם אחרי הסכם עם איראן". על התיקון לחוק יסוד הממשלה, שיוזם נתניהו: "לא דבר טוב מבחינת החוקה הבלתי-כתובה של מדינת ישראל"

עריכה: שניר דבוש

(החוק להרחבת הממשלה אושר בקריאה ראשונה)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, המקיים ביקור רשמי בגרמניה, העביר היום (שלישי) ביקורת על אישור התיקון לחוק יסוד: הממשלה, המגביל את מספר השרים בממשלה, בקריאה ראשונה. "הדברים האלה אינם טובים מבחינת החוקה הבלתי-כתובה של מדינת ישראל. הם מערערים את אמון הציבור", אמר לוואלה! NEWS במהלך ביקור בגרמניה לרגל ציון 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

ריבלין הזכיר כי נתניהו היה הראשון והיחיד ששמר על 18 שרים כאשר נבחר בחוק הבחירה הישירה. "מאז היו אהוד ברק, אריאל שרון ונתניהו פעם נוספת", הוא ציין. "טוב יעשו אם יעמדו בחוקים שהם מחוקקים. להפר דבר בעל אופי חוקתי כהוראת שעה הוא דבר שהציבור לא צריך לתמוך ולא להאמין בו. טוב יעשו אם יקבעו אחת ולתמיד את הדברים שמחייבים אותנו מבחינת חוקתית ושאסור לסטות מהם כהרף עין".

עוד על ביוקור ריבלין בגרמני:
ריבלין בביקורו בגרמניה: "דמוקרטיה לא מחסנת מפני שנאת זרים"
ריבלין יצא לגרמניה לציון יובל ליחסים: "מסע אל עתיד מבטיח"

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריבלין בריאיון לוואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הם עומדים מאחורי עמדתם שקיומה של ישראל היא צו של אירופה וצו של גרמניה מסיבות היסטוריות"

בריאיון התייחס ריבלין גם לכותרות העיתונים שציינו יובל ליחסים בין ישראל לגרמניה, ובהם הזהירו מפני תופעה של לחץ של דעת הקהל הגרמני להתעמת עם מדינת ישראל על הסוגיות המדיניות שבהן יש חילוקי דעות בין הצדדים. "כמובן שדעת הקהל נשמעת על דפי העיתונות. ייתכן שזאת התרשמות עיתונאית או ייתכן שזאת האמת", הסביר הנשיא.

"הממשל, שרי החוץ וכל ראשי השלטון בגרמניה מביעים לפנינו את רחשי הלב שלכאורה קיימים בתוך גרמניה", הוא הוסיף. "עם זאת, הם עומדים מאחורי עמדתם החד-משמעית שקיומה של מדינת ישראל היא צו של אירופה וצו של גרמניה מסיבות היסטוריות, וגם מסיבות של קיומו של העולם החופשי וקיומה של הדמוקרטיה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפגישת עבודה עם שר החוץ הגרמני, פרנק-וולטר שטיינמייר, בגרמניה. מאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין ושטיינמייר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
הנשיא ריבלין עם מקבילו הגרמני יואכים גאוק, מאי 2015. רויטרס
הנשיא ריבלין ומקבילו הגרמני יואכים גאוק/רויטרס

אחרי שהתארח אמש בארמון של נשיא גרמניה יואכים גאוק, הבוקר נפגש ריבלין עם שר החוץ של גרמניה. משם הוא המשיך לשיאו של הביקור הממלכתי – לפגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שעמה הוא צפוי לדון בסוגיות שעל סדר היום, ובהן סוגיית הגרעין האיראני. אתמול הוא הדגיש בנאום שנשא בתחנת הרכבת גרונוולד כי יש הסכמה בחברה הישראלית בנוגע לחשש מפני איראן גרעינית.

"כולנו מסכימים בנושא האיראני, ואומות העולם צריכות לדעת זאת", אמר ריבלין בנאומו. "כדי שנבוא ונתייצב בפני העולם, אנחנו צריכים ממשלה שתוכל להביע את רחשי העם כולו בהסכמה רחבה".

(עדכון ראשון: 13:58)

הנשיא ריבלין בטקס לזכר קורבנות השואה ברציף 17 בברלין, מאי 2015. רויטרס
ריבלין בתחנת הרכבת גרונוולד, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully