וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין יצא לגרמניה לציון יובל ליחסים: "מסע אל עתיד מבטיח"

10.5.2015 / 7:49

50 שנים לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לגרמניה המערבית, הנשיא יערוך ביקור רשמי וייפגש עם הנשיא גאוק, הקנצלרית מרקל ובכירים נוספים. "אנו צומחים מתוך ערכי הדמוקרטיה ולאחר שהפקנו לקחים מהעבר"

הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, לטרון, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בטקס בלטרון לציון 70 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לרגל ציון 50 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין מדינת ישראל לרפובליקה הפדרלית של גרמניה, הנשיא ראובן ריבלין יצא היום (ראשון) בבוקר, מלווה בפמלייתו, לביקור רשמי ראשון במדינה, שיזם הנשיא יואכים גאוק. "ביקורי בגרמניה משמעותי עבורי ומרגש מאוד", אמר ריבלין לקראת הנסיעה.

"יחד, לצד העם הגרמני, נציין בביקור זה מסע ארוך", הוסיף הנשיא, "מסע שהוביל אותנו מהזוועות הקשות של עברנו אל הווה של ערכים משותפים וידידות אמיצה. אלה הם המובילים אותנו אל עתיד מבטיח". מלבד הנשיא גאוק, ריבלין צפוי להיפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל, עם שר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר ועם בכירי ממשל נוספים.

עוד בנושא:
נתניהו בטקס לציון 70 שנה לניצחון על הנאצים: "האתגר הגדול - איראן"
האם אשת הברזל תמשיך לתמוך בישראל?
ריבלין לא כינה את השואה הארמנית "רצח עם", ואכזב את הפטריארך

מנחם בגין בעצרת המונים נגד הסכם השילומים עם גרמניה, פברואר 1952. צילום: הנס פין, לשכת העיתונות הממשלתית
"הידידות ביננו אינה פיצוי על השואה". בגין בעצרת נגד הסכם השילומים, 1952/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: הנס פין

לדבריו, "אין לי ספק כי המפגשים יניבו העמקה של שיתוף הפעולה בין העמים והממשלות. חשוב לזכור כי הידידות ביננו אינה, בשום אופן, פיצוי על השואה. היא נבנתה על בסיס ערכים משותפים לאחר שגרמניה קיבלה את האחריות על תקופה חשוכה זו. היום אנו צומחים מתוך ערכי הדמוקרטיה וחופש הביטוי ולאחר שהשכלנו להפיק לקחים מן העבר".

הנשיא יתקבל על ידי משמר כבוד בארמון הנשיאות בפתח טקס מיוחד לציון יובל ליחסים הדיפלומטיים. ריבלין יבקר גם ברציף 17, אתר ההנצחה שהוקם בתחנת הרכבת ששימשה לשילוח יהודי ברלין למחנה ההשמדה אושוויץ, ויניח זר למרגלות האנדרטה. כמו כן, יקיים ריבלין מפגש ב"קונגרס הצעירים" יחד עם אזרחי שתי המדינות שהשתתפו בפרויקטים משותפים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אנגלה מרקל ביד ושם , ינואר 2010. AP
אנגלה מרקל ובנימין נתניהו בביקור ביד ושם/AP

בשנת 1952 חתמו שר החוץ דאז משה שרת וקנצלר גרמניה קונרד אדנאואר על הסכם השילומים. ההסכם הראשון שנחתם בין שתי המדינות, חרף התנגדות עזה מבית שאותה הוביל ראש מפלגת חרות מנחם בגין, היווה את הבסיס לכינון היחסים בין מדינת ישראל לגרמניה. לאחר כינון היחסים הכלכליים בין המדינות, היחסים המדיניים בין מערב גרמניה לישראל הוסדרו באופן רשמי בשנת 1965.

שנים לאחר החתימה ההיסטורית, בכירים רבים ובעלי תפקידי מפתח בחברה הישראלית הגדירו את הסכם השילומים ואת כינון היחסים הדיפלומטיים עם גרמניה כגורם שהציל את ישראל מפשיטת רגל וביסס את המדינה הצעירה ותרם להתפתחותה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully