וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס לציון 70 שנה לניצחון על הנאצים: "האתגר הגדול - איראן"

בטקס שיתקיים לכבודם של מיליון וחצי היהודים שלחמו בצבאות של בעלות הברית במלחמה העולם השנייה, השתתפו גם הנשיא ריבלין והרמטכ"ל איזנקוט. יעלון: "להתגייס בנחישות נגד טהראן"

הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית נערך הערב (חמישי) באתר יד לשריון שבלטרון. בטקס בהפקת מוזיאון הלוחם היהודי בשיתוף עם מוזיאון יד ושם, נשאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. נוסף על כך, למקום הגיעו 6,000 לוחמים מהימים ההם ובני משפחותיהם, ניצולי שואה, חיילים ובני נוער. במהלך מלחמת העולם השנייה לחמו בצבאות של בעלות הברית מיליון וחצי יהודים. כ-250 אלף נהרגו במהלך המלחמה.

הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, לטרון, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בלטרון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"הלקח הראשון מהניצחון על הנאצים לפני 70 שנה, הוא שעלינו להיות בעלי יכולת להגן על עצמנו מכל איום", אמר נתניהו בטקס. הוא התייחס לכינון הממשלה החדשה בראשותו ואמר כי "האתגר הגדול ביותר הוא (לעמוד בפני) ניסיונה של איראן להתחמש בנשק גרעיני", זאת לצד אתגרים נוספים. "לא רק אנחנו עומדים באתגרים האלו, אלא גם מדינות נוספות באזור. זה מייצר אינטרסים משותפים, ואולי אפילו אפשרות לקידום שלום".

גם שר הביטחון יעלון נגע בדבריו לאיום מכיוון המשטר באיראן שעתיד "להמשיך לנהוג ברמאות כלפי מדינות העולם". "70 שנים אחרי, צריך להבין שמדינה שקוראת למחוק מהמפה מדינה אחרת - מתכוונת לכך ברצינות. זה משטר שמפיץ טרור ברחבי המזרח התיכון ושידו אינה מושטת לשלום, ולכן חובה לפעול נגדו. חובתה של משפחת העמים להתגייס בנחישות ובעוצמה, לא רק מבחינה צבאית. זו מלחמת בני האור בבני החושך, ואל לנו להגיע למצב שבו ידם של בני החושך תהיה על העליונה".

הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, לטרון, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יו"ר העמותה להקמת מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, אלוף במיל' חיים ארז, אמר: "כבני העם היהודי באשר הוא, מוטלת עלינו החובה לזכור את חלקם של הלוחמים ולהעלות על נס את כבודם של אלה שנפלו. מתוך החובה המוסרית וההיסטורית הזו, אנו רואים זכות בהנצחת גבורתם, אומץ ליבם ותרומתם לתבוסת הגרמנים ולסלילת תשתית לכוח יהודי לוחם, שעתיד להיות צבא ישראלי לוחם".

מנכ"ל העמותה להקמת מוזיאון הלוחם היהודי, תת-אלוף במיל' צביקה קן-תור, התייחס להקמת המוזיאון וחשיבותו. "הקמתו של המוזיאון ללוחם היהודי במלחמת העולם השנייה נועדה להשלים פרק חסר בתמונה ההיסטורית אודות תגובת העם היהודי ותרומתו למיגור השלטון הנאצי על רעיונותיו הגזעניים, והסרת האיום על קיומו", אמר. "אם אנו רוצים להכיר את עברנו, לטפח תודעה של כבוד והוקרה לאלו ששרתו, אנו חייבים להעלות את נושא הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה אל המודעות הציבורית. עלינו לפזר את הערפל מהסיפור הלקוי של תגובת העם היהודי לתוקפנות הנאצית. בעוד העולם נלחם על חירותו, שטחי אדמה וגבולות – העם היהודי נלחם על חייו".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully