וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציור היקר בהיסטוריה: "סכום דמיוני, אבל יהיה שווה עוד יותר"

הציור "נשות אלג'יר" של פבלו פיקאסו נמכר הלילה בכ-180 מיליון דולר בניו יורק. הציור שבר שיא עולמי והפך ליקר ביותר שנמכר במכירה פומבית. מומחה לאמנות מסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ציור של פבלו פיקאסו שבר הלילה (שלישי) שיא עולמי לאחר שנמכר במכירה פומבית בבית המכירות "קריסטיס" בניו יורק בסכום של כ-180 מיליון דולר. היצירה, "נשות אלג'יר", צוירה בפברואר 1955. הציור הוערך תחילה ב-140 מיליון דולר, אולם כמה קונים שהגישו הצעות דרך הטלפון העלו את המחיר ל-160 מיליון דולר, ולאחר מכן ל-179 מיליון. לבסוף נמכר הציור ב-179.4 מיליון דולר.

בכך הפכה היצירה של האמן הספרדי לציור היקר ביותר שנמכרה אי פעם במכירה פומבית. היצירה הקודמת שהחזיקה בתואר הייתה "Three Studies of Lucian Freud", טריפטיך של האמן הבריטי פרנסיס בייקון שנמכר בנובמבר 2013 תמורת 142.4 מיליון דולר.

עוד בוואלה! NEWS:
זוגות הפונדקאות הישראלים בנפאל: "לקחנו את התינוקות וברחנו"
רעש עז נוסף הכה בנפאל: הרוגים ונזק למבנים
יוצא אתיופיה בכנסת: "במשרד הפנים אמרו לי: 'לך הביתה, אין ויזה'"

הציור "נשות אלג'יריה" של פבלו פיקאסו בבית המכירות כריסטיס – לונדון, מאי 2015. AP
"נשות אלג'יר", היצירה שנמכרה הלילה בניו יורק/AP

"נשות אלג'יר" הוא חלק מסדרה של 15 עבודות שצוירו על ידי פיקאסו בשנים 1955-1954. "הציור הזה שובר קופות, זה אחד הציורים היקרים ביותר שראינו בשוק בעשור האחרון", אמר בריאיון לרשת BBC פיליפ הופמן, מייסד ומנכ"ל ארגון "Fine Art Fund Group" בלונדון. "נכון, יש ציור או שניים של פיקאסו שיכלו לשבור אפילו את השיא הזה, אבל לזו יש נוכחות. מי שרוצה ציור של פיקאסו – זה הציור".

שיא נוסף נשבר הלילה – למחירו של פסל. "האיש המצביע" של האמן האיטלקי אלברטו ג'קומטי נמכר בסכום של 141.3 מיליון דולר. מחיר זה שבר את השיא של פסל אחר של אותו אמן, שנמכר לפני חמש שנים בכ-104 מיליון דולר. הרוכשים של הפסל ושל ציורו של פיקאסו ביקשו להישאר אנונימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully