וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ארגון ביון: כך פעלו המחסלים המקצוענים של האחים מוסלי

11.5.2015 / 13:33

כתב האישום שהוגש היום נגד "החיילים" בארגון הפשיעה, בגין שורת מעשי רצח, מגלה כיצד הם עקבו אחר הקורבנות בכלים מודיעיניים, הכינו אליבי ותכננו דרכי מילוט. כמה קיבלו עבור הפעולות, ואיך ניצל קורבן יעד הצלפים?

מערכת וואלה!

300 אלף שקלים עבור רצח כפול, מעקבים באמצעות ג'י-פי-אס ובניית אליבי מתוחכם: אלה רק חלק מהפרטים שניתן ללמוד על שיטת הפעולה בארגון הפשיעה של האחים מוסלי – זאת, לפי כתב האישום שהוגש היום (שני) נגד "חיילים" בארגון.

את כתב האישום הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לאחר חקירה שניהלו חוקרי ימ"ר מרכז וימ"ר תל אביב, שבמהלכה גויס עד מדינה מתוך ארגונו של מוסלי. מהאישום עולה הרמה המקצוענית של ארגוני הפשיעה בכלל, ושל הארגון של מוסלי בפרט, בביצוע מעשי פשע חמורים. פעילות "מבצעית" זו, כך נראה, לא הייתה מביישת גופי ביון מהשורה הראשונה בעולם.

על מנת להוציא לפועל את החיסולים בשמו של מוסלי, הצטיידו חברי הארגון במערכות איתור לווייני כדי לעקוב אחר הקורבנות שלהם, הצטיידו בטלפונים מבצעיים מסוג "טוקמן" כדי להקשות באיתור המיקום העצמי, ויצרו מנגנון של שליחת מסרונים במכשירי הטלפון הרגילים שלהם (שהוצבו במועד מועד באתרים מרוחקים מזירת הפשע) במטרה ליצור לעצמם אליבי.

עוד בנושא
הטעות שעלולה להוביל לקריסת אימפריית הפשע של האחים מוסלי
הבסטיונרים מהשוק שהפכו לארגון הפשע העשיר והמאיים בגוש דן
יוסי מוסלי ואנשי הארגון שלו נעצרו בחשד לתכנון חיסול מוטי חסין

חוליית המתנקשים הייתה מצוידת בשכפ"צים ובאקדחים. חקירת המשטרה העלתה כי שי מוסלי היה הדמות הדומיננטית בקידום מעשי הרצח "ובמסגרת זו הנחה את הכפופים לו, כיוון את פעילותם ופיקח עליהם במישרין ובעקיפין", לשון כתב האישום. היום נודע כי לאחר כתב האישום, המשטרה פועלת להביא להסגרתו של ומסלי, שנמצא כעת בדרום אפריקה.

את המפגשים עם "חייליו" נהג מוסלי לקיים בשני מוקדים: "בית גיל הזהב" ברחוב לה גווארדיה בתל אביב ובפינת הקבב שבשכונת התקווה. במהלך החקירה המשטרה הצליחה לפצח שמות קוד שבהם הם השתמשו על מנת לשמור על אבטחת המידע. "הבובה הקטנה" היה שם הקוד לאקדח, "שמלה" היא שכפ"ץ, ו"מוס" הוא הקוד של הארגון של מוסלי.

ניסים מוסלי (האמצעי) ואנשיו מובאים להארכת מעצר, ביהמ"ש השלום תל אביב. אפריל 2015. דרור עינב
אנשי הארגון של מוסלי בדיון בהארכת מעצר, בשבוע שעבר/דרור עינב

שרשרת מקרי הרצח החלה בעקבות חיסולו של חברו הטוב של מוסלי, אבי דוד, במסעדת "הגריל הישראלי" ברחוב רוטשילד שבבת ים, באוקטובר 2011. אז סבר מוסלי שמי שאחראי לרצח חברו הם יריביו מוטי חסין ושלומי ניאמנצ'יק, והכין רשימת החיסול שכללה את השניים וגם את בר כהן, אוהד פרנקו ודניאל סמרה.

לצורך מימוש החיסולים הוא מינה קמב"ץ, קציני מודיעין ואף הקים חמ"ל בביתו שכלל מערכות קשר ומחשב. עד המדינה היה אמור לספק אף הוא מודיעין על חלק מהמיועדים לחיסול אבל גם את האמצעים לחיסול, יחד עם אחרים.

חקירת המשטרה העלתה כי לצד המתנקשים, שנגדם הוגש כתב האישום, היו עוד שניים: עד המדינה ובן משפחתו שהיו בסוד העניינים בכל הנוגע להתנקשויות מצד משפחת מוסלי. זמן קצר לאחר שג"ג הפך עד מדינה, חוסל בן משפחתו בדרום אפריקה.

עוד באותו נושא

הבסטיונרים מהשוק שהפכו לארגון הפשע העשיר והמאיים בגוש דן

לכתבה המלאה

גם מוטי חסין היה על הכוונת

מהאישום עולה כי לטובת הרצח הכפול של פרנקו וסמרה, שנורו למוות בפברואר 2012 בראשון לציון, השתמשו המתנקשים אשר קיבלו 300 אלף שקלים בשני אקדחים: הראשון מסוג CZ והשני מסוג גלוק, שאותם גנבו בשתי התפרצויות שונות לבתים בחולון. פרנקו וסמרה לא ידעו שבחלקו האחורי של רכבם הותקן מכשיר ג'י-פי-אס, ושבעצם כל תנועה שלהם הייתה מפוקחת על ידי אנשי מוסלי.

ביום הרצח, הגיעו פרנקו וסמרה סמוך לביתו של האחרון כאשר עמרם כהן, אחד החשודים ברצח, שימש כתצפיתן והעביר דיווחים לחפ"ק המאולתר של מוסלי. רק לאחר שזיהה את שני הקורבנות מגיעים עם הרכב למגרש החניה ונתן את האות - הגיעו לזירה המחסלים, אביאל וואהל וניר דבח, עם רכב גנוב. באמצעות שני האקדחים הגנובים ירו לעבר השניים 12 קליעים. התצפיתן התקשר לשני המתנקשים בטלפונים המבצעיים והדריך אותם כיצד להימלט מן הזירה. יחד, השלושה הציתו את המכונית ששימשה לביצוע הרצח בשטח פתוח ברחוב גולדה מאיר בעיר.

במשטרה ובפרקליטות סבורים כי חברי הכנופיה תכננו לבצע גם את הרצח של מוטי חסין. לפי החקירה, מוסלי פגש כמה מאנשיו, ובהם גם עד המדינה, ב"בורגראנץ'" בקניון עזריאלי שבתל אביב. במסגרת הפגישה התחייב אחד המעורבים, שי אשולי, לספק לחוליית החיסול רובה צלפים לחיסול של חסין – שנועד לצאת לפועל כשזה ייצא מביתו בראשון לציון. בסופו של דבר לא הצליח הצלף להשיג כינון ירי, משום שהעמדה לא התאימה ובגלל הפרש גבהים למול היעד. אחד המקרים הנוספים המוזכרים הוא חיסולו של בר כהן, שנרצח בגינה בבת ים – לפי החשד בידי ליאור גרינברג. תמורת החיסול, לפי האישום, הוא קיבל כאמור 50 אלף דולר ממוסלי, ראש ארגון הפשע.

עוד מתברר מהאישום כי עד המדינה ושותפו אחראים מצדם לשלושה מעשי רצח – של ירין שאטי, שי דעבול ורונן גבריאלי. השניים הראשונים נרצחו בטווח של שעות. שאטי וגבריאלי, שנרצחו בחולון ובראשון לציון, הורדו על הברכיים ונורו מטווח קצר. במשטרה אומרים שעד המדינה לקח חלק ברצח אבל הוא לא זה שביצע אותו פיזית – אלא רק קרוב משפחתו, שכאמור חוסל בהמשך.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully