וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ערב הסעודית ביטל השתתפותו בוועידה עם אובמה

המלך סלמאן, שהיה אמור לקיים פגישה אישית עם הנשיא האמריקני, הודיע כי ייעדר מפסגת מדינות המפרץ בשל המצב בתימן. בוושינגטון קיבלו את הביטול "בהבנה". גם מלך בחריין ייעדר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם סלמאן מלך ערב הסעודית בארמון המלוכה בריאד, סעודיה, 27 בינואר 2015. רויטרס
המלך סלמאן וברק אובמה בריאד לאחר הכתרתו של המלך/רויטרס

מלך ערב הסעודית סלמאן החליט להיעדר מפסגת מדינות המפרץ הפרסי עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה שתיערך בימים רביעי וחמישי בבית הלבן ובקמפ דייויד שבמרילנד – כך דווח אמש (ראשון) בסוכנות הידיעות הממלכתית של ערב הסעודית. שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר כי את המדינה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, ייצג בוועידה הנסיך מוחמד בן נאיף.

לדבריו, הסיבה לביטול השתתפותו של המלך היא כניסתה לתוקף של הפסקת אש הומניטרית בתימן, שצפויה להימשך חמישה ימים, ופתיחתו של מרכז לסיוע הומניטרי שנושא את שמו של המלך סלמאן. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי נפגש בשבוע שעבר עם סלמאן בבירה ריאד כהכנה לוועידה. גם מלך בחריין חאמד בן עיסא אל-חליפה ביטל את השתתפותו בוועידה.

עוד בוואלה חדשות:
ברוב מוחץ: הסנאט אישר חוק לפיקוח על הסכם הגרעין עם איראן
המורדים בתימן ירו לערב הסעודית: "לא יעבור ללא תגובה"
דיווחים בתימן: כוח קרקעי ראשון של הקואליציה הסעודית נחת במדינה

מזכיר המדינה, ג'ון קרי, מרץ 2015. רויטרס
"יחשוף סדרת התחייבויות חדשה". קרי/רויטרס

הנשיא ברק אובמה היה צפוי להיפגש עם המלך סלמאן בארבע עיניים יום אחד לפני הצטרפות המנהיגים הנוספים, אולם בבית הלבן הבהירו כי החלטתו של המלך לבטל את הביקור התקבלה בהבנה בוושינגטון. מנהיגי מדינות המפרץ צפויות לבקש מאובמה הבהרות בנוגע להסכם הגרעין המסתמן של המעצמות עם איראן, ולדרוש מאובמה תמיכה במאבק נגד הארגונים האיסלאמיסטיים בסוריה, בעיראק ובתימן.

אובמה הזמין את מנהיגי מדינות המפרץ לפגישה לאחר ההגעה להבנות בין שש המעצמות – ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין – לאיראן בנוגע לתכנית הגרעין של טהראן. מדינות המפרץ חוששות מעליית כוחה של איראן באזור בעקבות הסרת הסנקציות הצפויה, ודורשות תמיכה צבאית מצד ארצות הברית.

לאחר הביקור בריאד, שר החוץ קרי נפגש בפריז עם מקביליו ממדינות המפרץ בפריז על מנת לדון בהכנות לפסגה הצפויה בהמשך השבוע. על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", קרי התחייב "לחשוף סדרת התחייבויות חדשה" הנוגעות לביטחון האזור. "נמשיך לפעול עם ידידותינו ועם בעלות בריתנו באזור על מנת לקדם את היחסים הביטחוניים בין ארצות הברית והמועצה לשיתוף פעולה אזורי של מדינות המפרץ".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אפריל 2015. AP
הסכם הגרעין לא יפגע במעמדן של מדינות המפרץ. המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי/AP

גורם אמריקני טען כי הוועידה תהיה "דרך דו-סטרית". מלבד ההבטחה האמריקנית לסיוע ביטחוני, האמריקנים צפויים לדרוש ממדינות המפרץ להתעלות מעבר ליריבויות פנימיות ולמצוא דרכים לשתף פעולה למרות חילוקי הדעות. שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות אנואר גרגש הבהיר כי ידרוש מוושינגטון התחייבות כי הסכם הגרעין לא יפגע במעמדן של מדינות המפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully