וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בתימן ירו לערב הסעודית: "לא יעבור ללא תגובה"

לראשונה מאז תחילת התקיפות האוויריות, החות'ים הפגיזו את העיר נג'ראן הסמוכה לגבול. למרות הקריאות הבינלאומית לרגיעה, בריאד מבהירים: "הכוחות המזוינים ממלאים את חובותיהם בהתמודדות עם התוקפנות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

כוחות המורדים החות'ים בתימן ירו היום (שלישי) פצצות מרגמה ורקטות לעבר ערב הסעודית, לראשונה מאז הקואליציה בהובלת ריאד פתחה בתקיפות אוויריות נגדם בסוף חודש מרץ. דובר הקואליציה הסעודית, אחמד אל-אסירי, מסר כי הירי פגע בבית ספר לבנות ובבית חולים בעיר נג'ראן, המרוחקת כשלושה קילומטרים מהגבול התימני בלבד. דווח על שני הרוגים. בעקבות כך, נסגרו כל בתי הספר באזור והופסקו הטיסות באזור.

בהמשך, כוחות חות'ים רגליים הגיעו לעיר ופתחו באש לעבר התושבים, שמרביתם נמלטו. כמו כן, דווח כי נלקחו בשבי חמישה חיילים סעודים. עבור החות'ים, מדובר במפגן עוצמה, למרות ההפצצות המרובות נגדם, אולם בסעודיה תיארו זאת כדוגמה ל"כאוס החות'י". לדברי אל-אסירי, "הכוחות המזוינים ממלאים את חובותיהם בהתמודדות עם התוקפנות החות'ית, והפעולות של היום לא יעברו ללא תגובה".

עוד בוואלה חדשות:
דיווחים בתימן: כוח קרקעי ראשון של הקואליציה הסעודית נחת במדינה
דאעש בסרטון ראשון מתימן: "נשסף את גרונם של החות'ים"
סיום המשבר רק מתרחק: הקואליציה חזרה להפציץ בתימן

תקיפות אוויריות בצנעא, תימן, מאי 2015. רויטרס
הריסות בצנעא בעקבות תקיפות אוויריות/רויטרס
תקיפות אוויריות בצנעא, תימן, מאי 2015. רויטרס
שדה התעופה של צנעא, היום/רויטרס

בתוך כך, חברות הארגון לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ הפרסי ערכו היום ועידה בערב הסעודית, ובמהלכה הביע נשיא צרפת פרנסואה הולנד את תמיכתו למבצע בתימן. לדבריו, "צרפת לא תהסס לפעול, אפילו באופן צבאי, לטובת בעלות בריתה".

מלך סעודיה סלמאן הודיע היום על הקמת מרכז תיאום הומניטרי עבור תימן, וקרא לאו"ם להצטרף למאמצי השיקום במדינה. "אנו מקווים כי האו"ם ישתתף באופן פעיל במאמצי המרכז, כולל תיאום כל הפעולות ההומניטריות עבור העם התימני, בהשתתפות המדינות התומכות ביוזמה המפרצית", אמר.

אתמול דווח כי ברשת הטלוויזיה הממלכתית של ערב הסעודית כי הקואליציה שוקלת הפוגה הומניטרית בהפצצות האוויריות. האו"ם קרא לקואליציה לפעול כן, במטרה לאפשר העברת סיוע המוניטרי ועובדי סיוע הממתינים בג'יבוטי, שבמזרח אפריקה. "הקואליציה הפגיזה את שדה התעופה בצנעא, כך שמסלולי הנחיתה אינם שמישים ומטוסים לא יכולים לנחות", הסביר ינס לרקה, מתאם האו"ם לעניינים הומניטריים. "אנו קוראים לקואליציה פשוט לעצור את ההפגזות בשדה התעופה בצנעא, כך שיהיה לנו זמן לתקן את מסלולי הנחיתה".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת הארגון לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ הפרסי, ריאד, מאי 2015. רויטרס
"צרפת לא תהסס לפעול". הולנד והמלך סלמאן, היום/רויטרס

במקביל היום נפתח בירדן תרגיל צבאי משותף ל-18 מדינות, בהן מדינות המפרץ, לבנון, עיראק, מצרים, בריטניה, צרפת, פקיסטן, ארצות הברית וירדן. יותר מ-10,000 אנשי צבא משתתפים בתרגיל "אריה להוט", שיימשך כשבועיים. הנציג הירדני הבכיר, פהאד פליח א-דאמן, מסר: "התרגיל חשוב מכיוון שהאזור והעולם כולו מתמודד עם עלייתן של קבוצות קיצוניות. זה מחייב אותנו לפעול יחד על מנת להילחם בכל ההיבטים של טרור".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת הארגון לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ הפרסי, ריאד, מאי 2015. רויטרס
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת הארגון לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ הפרסי, ריאד, מאי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully