וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם עם ש"ס מגלה: שכר המינימום יעלה ל-5,300 שקלים

11.5.2015 / 0:22

לפי ההסכם הקואליציוני המלא, שפורסם על ידי הכנסת, תקציב מבני הדת בישראל יעמוד על 70 מיליון שקלים בשנה. כמו כן, יוחזר החוק המחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חרדיים גם אם אינם מלמדים לימודי ליבה

באדיבות חדשות 10, עריכה: מתן חדד

העלאת שכר המינימום ל-5,300 שקלים, 70 מיליון שקלים בשנה למבני דת, ביטול הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס והבטחות לביטול רפורמת הגיור – אלו הם רק חלק מפרטי ההסכם הקואליציוני המלא, שעליו חתמה אתמול (ראשון) ש"ס עם הליכוד. הערב פרסמה הכנסת את נוסח ההסכם בין המפלגות.

לפי ההסכם, אחד ההישגים הגדולים של צוות המשא ומתן של ש"ס עוסק בשכר המינימום – נושא שקרוב לליבם של רבים מבוחריה של ש"ס, שהתחייבה במהלך מסע הבחירות לסייע לאוכלוסיות החלשות. בהסכם נקבע כי הממשלה תתחייב לקדם חקיקה להעלאת שכר המינימום לסכום של 5,300 שקל החל משנת מ-2017.

ההסכם קובע עוד כי מדי שנה יוקצו לפחות 5,000 דירות ייעודיות לחרדים, ויוקצו שמונה מיליון שקלים למלגות לסטודנטים חרדים. עניין זה נוגד את דעתו של הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, שיצא בעבר נגד לימודים אקדמיים. כמו כן, הממשלה תקצה סכום של 140 מיליון שקל בשנה למפלגה, וזאת לצורך "יעדים ולמיזמים בתחומי החינוך והרווחה". נוסף על כך, מקריאת ההסכם מתחוור כי ש"ס הצליחה להחזיר את חוק נהרי, המחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חרדיים גם אם אינם מלמדים לימודי ליבה. הסעיף הזה אינו מופיע בהסכם של יהדות התורה.

עוד בנושא:
המוקש של נתניהו: מכשול משפטי להרחיב הממשלה לפני יום רביעי
ההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי: כמה זה עולה לנו?
מיליוני שקלים להגדלת מספר השרים: "התקציב לא רלוונטי"

נציגי ש"ס חותמים עם נתניהו על הסכם קואליציוני, מאי 2015. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ודרעי מודיעים על ההגעה להסכם, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עמרי נחמיאס

לפי ההסכם, תקציב מבני הדת בישראל יעמוד על 70 מיליון שקלים בשנה. נוסף על כך, הנהלת בתי הדין הרבניים תעבור ממשרד המשפטים למשרד הדתות וסמכויות שר המשפטים בכל הקשור לניהול בתי הדין הרבניים יעברו לשר הדתות.

גם ההבטחות לביטול רפורמת הגיור מופיעות בהסכם. בין השאר, החוק שביקש להוציא את מערך הגיור מאחריותה הבלעדית של הרבנות הראשית לישראל יעבור שינויים כך שתבוטל האפשרות שרבני ערים יוכלו לגייר. על פי ההסכם עם ש"ס, בדומה לזה שנחתם עם יהדות התורה, ישונה החוק לשוויון בנטל, הדורש להטיל סנקציות פליליות על חרדים שלא יתגייסו. כמו כן, תוך חמישה חודשים מיום כינון הממשלה, יוגשו המלצותיו של צוות שיוקם כדי לערוך תיקונים בחוק. לתקציב תרבות יהודית יתווספו עשרה מיליון שקלים.

הישג נוסף לש"ס בהסכם הקואליציוני הוא הסעיף שמרוקן מתוכן את החלטתו האחרונה של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שלפיה בעלי מסעדות יוכלו להציג עצמן ככשרות, גם אם ההשגחה אינה של הרבנות הראשית לישראל. "הממשלה תפעל ללא דיחוי לתיקון חוק איסור הונאה בכשרות באופן שיבהיר את המונח 'כשר' ככזה הכולל גם מצג או סימון המעידים כי נשמרים דיני כשרות", נכתב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בחור ישיבה בירושלים חולף סמוך ללשכת הגיוס בירושלים, פברואר 2012. רויטרס
הסנקציות הפליליות לחרדים שלא יתגייסו - יבוטלו/רויטרס

ההסכם קובע כי דרעי, שיכהן כשר הכלכלה וכשר לפיתוח הנגב והגליל, יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ובקבינט הכלכלי-חברתי. כמו כן, בתפקידו כשר הנגב והגליל יכהן כיו"ר ועדת השרים לפיתוח הנגב והגליל. שר מטעם ש"ס יכהן כחבר בוועדת השרים לענייני חקיקה ושר מטעם ש"ס יכהן גם כחבר בוועדת השרים לענייני הפרטה, דיור וסמלים טקסיים. כמו כן, מטעם ש"ס יכהן שר או סגן שר האוצר במשרד האוצר שיהיה אחראי על מנהל התכנון, דבר שעמד במחלוקת ארוכה עם משה כחלון. ח"כ מטעם ש"ס יכהן כיו"ר ועדת החינוך ובנוסף יכהן גם ח"כ כסגן יו"ר הכנסת במשך מחצית קדנציה.

אחד הנושאים הבולטים שנעדרים מההסכם נוגע לאחת מהבטחות הבחירות הראשיות של ש"ס במערכת הבחירות האחרונה: מע"מ 0 על מוצרי יסוד. בהסכם אין הבטחה למימוש הנושא, ורק נקבע כי יוקם צוות שבו יהיו חברים שר האוצר, משה כחלון, ושר הכלכלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי, אשר ידונו ביישום הורדת המס החל מ-2016 בלבד.

"הסכם טריפה ופיגולים"

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לפרסום פרטי ההסכם כי "שום חוק כשרות שתעביר ש"ס לא יהפוך את הסכם הטריפה והפיגולים הזה לכשר. ההסכם הקואליציוני של ש"ס מעורר תמיהה, מדוע ש"ס לא דרשו פשוט את מפתחות האוצר וייפוי כוח של כל המפלגות לחקיקה כאוות נפשם. הוא מתייחס להישגי יהדות התורה כבסיס ומוסיף עוד סכומי עתק וכפיה דתית".

לדברי רגב, "האשמה כמובן אינה רק בחזירות ובעוינות לערכי הדמוקרטיה של ש"ס ויהדות התורה אלא בעליבות וחוסר עמוד השדרה של הליכוד ושל המפלגות החילוניות בקואליציה. אלה ערכו מכירת חיסול של ערכי הציונות ושל עתיד המדינה והכלכלה תמורת קניית השלטון. נראה שאין סיכוי שנתעורר מחר מהסיוט הזה ונגלה שהוא היה רק חלום בלהות. יש לקוות שההסכם הקואליציוני הזה כמו הקואליציה כולה לא יאריכו ימים. בינתיים הם יגבירו רגשות המיאוס של הציבור הרחב כלפי הפוליטיקה הישראלית וירחיקו אותו מן היהדות".

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully