וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו העידה: "נפתלי איים - משרה לכל חייו או שיביך את בעלי"

10.5.2015 / 19:00

אשת ראש הממשלה העידה לראשונה בבית הדין לעבודה בירושלים, ועברה חקירה נגדית על ידי פרקליטתו של מני נפתלי בפרשת מעון ראש הממשלה. "קשה להיות שרה נתניהו", אמרה. צפו בדיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן, טל רזניק

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, העידה היום (ראשון) אחר הצהריים לראשונה בבית הדין לעבודה בירושלים במסגרת תביעתו של אב הבית לשעבר מני נפתלי נגד מעון ראש הממשלה. "יותר משנה נשפך דמי בראש חוצות. עד עצם הרגע הזה לא נשמע קולי, אבל היום ייעשה הצדק", אמרה בפתח עדותה.

פרקליטתו של נפתלי, עו"ד נעמי לנדאו, הפנתה את נתניהו לסידור עבודה בכתב ידה, מה שמלמד לכאורה על מעורבותה הגדולה בעבודות הבית. "היו פעמים רבות שאני וראש הממשלה היינו מגיעים לבית ולא היה אף אחד", הסבירה. לדבריה, "רציתי להתרחק מעבודות הבית, אבל לצערי הרב בתקופה שבה היה מני די נמשכתי לזה, ונתקלתי בהתנהגות הבוטה שלו".

"מכיוון שאנחנו רדופים על ידי התקשורת, לא הרשיתי לעצמי לפטר אותו כי ידעתי שהתקשורת תשחט אותי", הסבירה נתניהו. "לאחרונה מישהי אמרה לי - 'קשה להיות שרה נתניהו'. התקשורת חודרנית, פולשנית ומרושעת. אני חיה בפחד. מבחינתי לפטר אב בית זה כותרות ולא רציתי לעשות דבר כזה. חיכיתי שיעזוב".

עוד בנושא:
נפתלי בדיון במשפטו: "לא מעוניין בפשרה, רוצה לנצח"
שרה נתניהו: "טענות מני נפתלי נועדו להכפיש את שמי"
מני נפתלי פנה לווינשטיין: ספק הגנה לי ולמשפחתי

שרה נתניהו מגיעה לבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
"היום ייעשה הצדק". שרה נתניהו מגיעה לבית הדין, היום/נועם מושקוביץ

נתניהו המשיכה במתקפה החזיתית על התקשורת וטענה: "מני נפתלי מתנכל לי באופן מסיבי בעזרת גורם תקשורתי חזק מאוד שעומד מאחוריו, כולל בתקופת הבחירות". אחרי שעו"ד לנדאו הציגה כתבה משנת 1997 מכלי תקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות", אמרה נתניהו במפורש את שמו של הגורם שלטענתה עומד מאחורי נפתלי. "אפשר להגיד את השם - נוני מוזס (מו"ל ידיעות אחרונות - ג"ג). הוא לא יכול לעשות לי רע יותר ממה שעשה לי. הוא עשה לי הכול".

בהמשך דבריה חשפה נתניהו ניסיון סחיטה לכאורה של נפתלי נגדה ונגד בעלה. "הוא ביצע סחיטה באיומים נגד המדינה", טענה. "הוא אמר - 'אם לא תתנו לי כסף ומשרה לכל חיי, אצא בסיפורים מביכים'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כשהתייחסה לאירוע שבו נטען כי הרימה מפה והפכה שולחן במעון אמרה נתניהו: "בחיים שלי לא הרמתי מפה, אין דבר כזה. אני דור שלישי לשואה, אבא שלי לא ניצול אך כל משפחתו היתה בשואה". על המקרה שבו נטען כלפיה כי העירה את נפתלי משנתו באמצע הלילה וזעמה עליו על כך שרכש חלב בשקית ולא בקרטון אמרה: "מקרה שקית החלב לא היה. שקית, קופסה - זה בכלל לא משנה לי". היא ציינה כי "האגדה שאני מבזבזת כספי מדינה לא נכונה".

במהלך הדיון הציגה עו"ד לנדאו את טענתו של נפתלי, שלפיה "היה יחס מחפיר לעובדים מצדך. למשל העובדת אתי חיים שהכית אותה ביד". נתניהו התרעמה על כך וזעמה: "מה? זה שקר. בחיים לא נגעתי בה. אני המומה".

שרה נתניהו מגיעה לבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
ניסיון סחיטה. שרה נתניהו בבית הדין/נועם מושקוביץ

עם סיום עדותה של נתניהו אמר נציגה, עו"ד יוסי כהן, כי "מני נפתלי פתח לפני שנה במסע הכפשות זדוני ומכוער שטרם ראינו כמותו בישראל. היום לשמחתנו תמה מסכת הראיות. הוכחנו כמה הדברים שהוא אמר הם לא אמת, ושמדובר באישה דוברת אמת. אני חושב שהיא שכנעה את בית המשפט בצדקת טענותיה, שהתביעה תידחה ושמני נפתלי ישלם הוצאות".

מנגד, אמרה עו"ד לנדאו: "לא האמנתי שבמשרד ממשלתי מהדרגה הזו מתנהלים אנשים מבלי לדעת מה יש שם. שמענו את הגמגומים והבורות כשזה נגע לתנאי העסקתו של מני. באה הגברת נתניהו, התעסקה רק עם עצמה - כמה פגעו בה וכמה עשקו אותה. לומר על מני שהוא רוצה כסף זה פתטי. אין לי דבר נגד נתניהו אלא נגד מי שניהלה את בית ראש הממשלה".

בתביעתו טוען נפתלי להפרה מתמשכת של זכויותיו בעת שעבד במעון ועל התנהגות בעייתית מצדה של אשת ראש הממשלה. במהלך הדיון הקודם, שנערך בחודש מרץ והיווה את תחילת שלב ההוכחות במשפט, סיפר נפתלי על התנהלות רעיית ראש הממשלה ואמר כי כאשר הכיר את נתניהו בזמן שהיה מאבטח, לא ידע שהיא "שותה כמות אלכוהול מטורפת". עוד אמר נפתלי: "כשהתחלתי בתפקיד נחרדתי לראות כמה היא שותה, שלושה בקבוקי שמפניה ביום. ראש הממשלה היה מודע להכול, כולם יודעים שלשרה יש בעיית שתייה".

הבוקר, בכניסתו לבית המשפט, אמר נפתלי כי "היום יוכח שלשקר אין רגליים. באתי להקשיב, עורכי הדין שלי יחקרו. אני מקווה שהגברת נתניהו תגיע".

בצאתו מבית הדין עם סיום עדותה של שרה נתניהו אמר: "אם היא מתארת שהיא עוברת תקופה קשה אני עובר תקופה איומה. אני מאמין שעוד תשמעו על זה. אין לי גרוש, אף אחד לא רוצה להעסיק אותי. הילדים שלי מקבלים דברים איומים בבית הספר, אשתי מקבלת הטרדות בעבודה. אני מכיר את החיוכים ויודע מה עוהר לה בראש. אני לא שופט אותה. קשה לי להסתכל עליה וקשה לה בטח להסתכל עליי. אני מאמין בצדק והוא ימשיך להיעשות".

מני נפתלי בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"יוכח שלשקר אין רגליים". נפתלי בדיון, הבוקר/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום העיד בבית הדין גם סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף. אחת מפרקליטותיו של נפתלי, עו"ד נאוה פינצ'וק, עימתה את סיידוף עם דבריו מחקירת פרשת הקבלן אבנר עמדי, אז אמר על רעיית ראש הממשלה: "לי היה פחד אמיתי ממנה. היא השליטה טרור, חששתי להגיד לכם שהגברת אמרה לי לשלם את חשבון עמדי". בהמשך פינצו'ק שאלה: "זה נכון שגברת נתניהו יודעת לצעוק חזק כשהיא כועסת?". "אני לא זוכר, את מבקשת ממני לזכור דברים מלפני 16 שנה", ענה סיידוף.

"מני נפתלי טוען ששמע ממך את השאלה 'האם שרה מתודלקת?'", נשאל סיידוף. "זה לא נכון וזו חוצפה", ענה. סיידוף ציין גם כי אינו זוכר מקרה אחר שהזכירה עו"ד פינצ'וק, שלפיו עובדת לשעבר במעון התלוננה בפניו שעובדת אחרת ירקה למזון של נתניהו.

במקביל לדיונים בבית הדין, עדיין נערכת בדיקה שלפני חקירה פלילית במעון ראש הממשלה בנוגע לטענות שהעלה נפתלי וטענות נוספות שעלו מדוח מבקר המדינה כלפי התנהגות הזוג נתניהו. עד כה תושאלו עובדים במעון, אולם נתניהו עצמה טרם נחקרה. ייתכן שאחרי עדותה יוחלט לזמנה.

עזרא סיידוף בבית הדין במחוזי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, בדיון היום/נועם מושקוביץ

(עדכון ראשון: 8:00)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully