וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי בדיון במשפטו: "לא מעוניין בפשרה, רוצה לנצח"

25.3.2015 / 14:29

בדיון בעתירתו נגד מעון ראש הממשלה, סיפר אב הבית לשעבר מני נפתלי: "שרה נתניהו שותה שלושה בקבוקי שמפנייה ביום". נציג המשפחה עו"ד יוסי כהן: "מקסימום היא שותה שלושה בקבוקי מים". עדותה של נתניהו נדחתה. דיווח מאולפן וואלה

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

דיון ההוכחות בתביעה שהגיש אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד מעון ראש הממשלה נפתח היום (רביעי) בבית הדין לענייני עבודה שבירושלים. נפתלי טוען להפרה מתמשכת של זכויותיו בעת שעבד במעון ועל התנהגות בעייתית מצדה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. רעיית ראש הממשלה, כמו גם עזרא סיידוף, הממונה על משאבי האנוש במשרד ראש הממשלה, שהיו אמורים להעיד בדיון, לא הופיעו בסופו של דבר.

הדיון התחיל באיחור לאחר ניסיון כושל של בית המשפט לשכנע את הצדדים להגיע לפשרה, הליך מקובל בדיני עבודה. נפתלי אמר על כך: "אני לא רוצה פשרה, אני רוצה לנצח". לפני תחילת הדיון אמר נפתלי: "היום אני הולך להגיד את הדברים. אני עובר תקופה קשה, שמי הוכפש. מודה לכל אלה שעזרו לי נפשית וכלכלית".

במהלך הדיון סיפר נפתלי על התנהלות רעיית ראש הממשלה ואמר כי כאשר הכיר את נתניהו בזמן שהיה מאבטח, "לא ידעתי שהיא שותה כמות אלכוהול מטורפת". נפתלי הוסיף כי "כשהתחלתי בתפקיד נחרדתי לראות כמה היא שותה, שלושה בקבוקי שמפניה ביום. ראש הממשלה היה מודע להכול, כולם יודעים שלשרה יש בעיית שתיה".

עוד כתבות בנושא:
המשטרה תחל בבדיקת ההתנהלות במעון נתניהו
שרה נתניהו: "טענות מני נפתלי נועדו להכפיש את שמי"
מני נפתלי: כך הגיע לידיי התצהיר הגנוז של שרה נתניהו

נציגי משפחת נתניהו הגיבו לדברים וטענו כי מדובר בהכפשות שקריות. "השקרים, ההכפשות וההשמצות חסרות השחר שמספר מני נפתלי בבית המשפט על רעיית ראש הממשלה - שאינה נתבעת כלל על ידו - הם שערורייה, לא פחות מזה", נמסר בתגובת המשפחה. "נפתלי מנצל את העובדה, שאי אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו, הכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו. הציבור הישראלי כבר הביע שאט נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית המשפט - יתגלו כול טענותיו כעורבא פרח".

במהלך הדיון התלונן נפתלי כי מתנהל נגדו מסע הכפשות וכי משפחתו נתונה לאיומים. "אומרים לי שאני גנב, באים אלי אנשים שאיני מכיר. הכפשות. היתה פריצה לביתי". הפרקליטות התנגדה לדברים ואמרה כי מדובר בטיעונים שאינם רלוונטיים. עם זאת, נפתלי המשיך ואמר כי "יש לי כנראה מצלמות בבית, רוצים להפליל אותי בעתיד. מכפישים את אבי, מערבים אותי בדברים האלה, הטרדות מיניות שלא היו ולא נבראו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שרה נתניהו יושבת ליד ניצול השואה והסופר, אלי ויזל, בקונגרס בנאומו של נתניהו. מרץ 2015. רויטרס
"השקרים, ההכפשות וההשמצות של נפתלי חסרות שחר ". שרה נתניהו/רויטרס

לפני הדיון רמז עו"ד יוסי כהן, מקורב למשפחת נתניהו ונציגם באולם שאינו בעל מעמד בתביעה, כי התצהיר שדלף ממשרדו והגיע לידי מני נפתלי נמצא או יימצא בקרוב בחקירת משטרה, על מנת לאתר את המדליף. לדבריו, הוא הגיש תלונה על דליפת התצהיר ממשרדו.

על הטענות של נפתלי באשר להרגלי השתייה של רעיית ראש הממשלה, מסר עו"ד כהן: "שלושה בקבוקי שמפניה? מקסימום שלושה בקבוקי מים". לדבריו, "בניגוד לטענות, מעולם לא היו פשרות. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה לחקור כיצד יצא התצהיר ולנקוט בצעדים נגד נפתלי ועורכות דינו".

נציגת המדינה, עו"ד כוכבית נצח דולב, ביקשה להוציא ולמחוק את טיוטת התצהיר שדלף, אך השופטת דיתה פריז'ינין, נשיאת בית המשפט, קבעה שהתצהיר יישאר אם כי משקלו הראייתי יהיה נמוך.

עו"ד נצח דולב אמרה כי בתצהיר הרשמי שהגישה נתניהו נכתב שנפתלי לא עזב את מעון ראש הממשלה בשל יחס בלתי הוגן, אלא על מנת לעזור לאביו, שהואשם והורשע בדקירה של שכן. לפי התצהיר, נפתלי אף אמר את הדברים במהלך המשפט של אביו. בתגובה אמר נפתלי: "אבא דקר מישהו עם מברג. הייתי צריך להעיד, ראיתי את אבי באזיקים. אמרתי דברים שיצאו מהקשרם".

מני נפתלי בדיון הוכחות בתיק נגד משרד ראש הממשלה, בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
מני נפתלי בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

בתחילת השבוע שעבר הגישה נתניהו, באמצעות הפרקליטות, את תצהירה הרשמי לבית הדין. בתצהיר, הזהה כמעט לחלוטין לתצהיר שהודלף לפני כשבועיים, נכתב בנוגע לטענות נפתלי: "מדובר בטענות חסרות בסיס שנועדו להכפיש את שמי".

בתצהיר טענה נתניהו כי "התובע התעקש החל מיום תחילת העסקתו ועד ממש סמוך למועד סיומה, לקבל תקן של עובד מדינה מהשורה. העובדה שהתובע היה מעוניין להמשיך ולעבוד בבית ראש הממשלה ולבד שיימצא לו תקן קבוע, מלמדת אף היא, כי כל טענותיו באשר להתנכלויות אין בהן כל ממש".

בנוגע לטענה של נפתלי כי נתניהו גערה בו ואמרה "אנחנו אירופים, עדינים, לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים (...) אתה מפטם אותנו ואחר כך כשמצלמים אותנו בחו"ל, אנחנו נראים שמנים", נכתב בתצהיר: "כל שביקשתי וחזרתי וביקשתי מהתובע בהקשר זה הוא שיצמצם את כמות הארוחות".

מני נפתלי בדיון הוכחות בתיק נגד משרד ראש הממשלה, בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
מני נפתלי בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

פרקליטותיו של נפתלי, עו"ד נעמי לנדאו ועו"ד נאוה פינצו'ק-אלכסנדר, מסרו אז בתגובה: "התצהיר של גברת נתניהו שהוגש מטעם המדינה מלמד שהפרקליטות מגנה ללא כל שיקול דעת על העסקה פוגענית ובלתי חוקית במעון ראש הממשלה, וחמור מכך, נותנת יד להשתלחות שלוחת רסן וחסרת כל יסוד של גברת נתניהו בעובד מוחלש שנאבק על זכויותיו. כמו כן, אנו מבקשות לדעת מדוע לא הוגש גם תצהיר מטעם הנתבע בנימין נתניהו".

לפני כשבועיים חייב בית הדין את נתניהו להגיש תצהיר לאחר שהפרקליטות החליטה להימנע מכך. בית המשפט אף מתח ביקורת על המדינה ואמר: "החלטת בית הדין אינה בגדר המלצה". במקביל, בית הדין אישר לפרסם את התצהיר שהגיש נפתלי בנוגע לנסיבות שבהן הגיע לידיו התצהיר הלא חתום של נתניהו.

נפתלי סיפר כי קיבל הודעה בפייסבוק מאישה שאמרה לו כי היא מכירה מקרוב את עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו, וכי כל התצהריים שהגישה נתניהו שקריים. לדבריו, להודעה צורף קובץ עם התצהיר הלא חתום של נתניהו. כהן הוא ידידה של משפחת נתניהו, אולם המדינה היא המייצגת את נתניהו בהליך זה. רק חלק מהחומרים המוזכרים בתצהיר של נפתלי שוחזרו, ונעשה בהם שימוש בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully