וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת האוטובוס בכביש 31: כתב אישום יוגש היום נגד נהג המשאית

10.5.2015 / 0:16

סאלם אבו גאנם, שנהג במשאית שגררה טרקטור ופגעה באוטובוס ליד צומת להבים, יואשם בשורת עבירות, בהן ככל הנראה גרימת מוות ברשלנות. בתאונה בפברואר האחרון נהרגו שמונה נוסעות האוטובוס ונפצעו עשרות

צילום: יותם רונן, בני בן סימון; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

(בסרטון: הרוגות התאונה מובאות למנוחות, בפברואר)

הפרקליטות תגיש היום (ראשון) לבית המשפט כתב אישום נגד סאלם אבו גאנם, נהג המשאית שגרם לתאונה הקטלנית בכביש 31 בפברואר האחרון, סמוך לצומת להבים שבצפון הנגב - בה נהרגו שמונה נשים ונפצעו עשרות בני אדם. הנהג צפוי להיות מואשם בשורת עבירות, בהן כנראה גם גרימת מוות ברשלנות.

עוד בנושא:
הנהגים שחזרו את התאונה בדרום: "לא הייתה רשלנות"
"זלזול בחיי אדם": ההרוגות מהתאונה הובאו למנוחות
"האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"

סאלם אבו גנאם, נהג המשאית המעורב בתאונת הדרכים הקטלנית בצומת להבים, בהארכת מעצר בבאר שובע, ינואר 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה!
נהג המשאית לאחר התאונה/מערכת וואלה!, יניר יגנה

לפני כשלושה חודשים נהרגו שמונה נשים, כבנות 50, ו-29 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני, כשהמשאית שבה נהג אבו גנאם ואשר הובילה טרקטור התנגשה באוטובוס שבו נסעו. הנוסעות היו בדרך חזרה מתפילה במסגד אל-אקצא שבעיר העתיקה בירושלים לבתיהן ביישוב חורה. כוחות רבים של מד"א הגיעו למקום, ומסוקים של יחידת החילוץ 669 פינו את הנפגעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

נהג המשאית, סלאם אבו גנאם, נעצר ביום התאונה ונחקר בחשד לרשלנות. מחקירתו עלה כי לאורך השנים הוא צבר יותר ממאה עבירות תנועה. בחקירתו דחה אבו גנאם את הטענות. "נהגתי כשורה ולפי חוק, ונהגתי בתוך שיירה שאותה הובילה ניידת משטרה ועוד ניידת בסופה", אמר. "נסעתי עם המשאית הכי קרוב שאפשר לשול הכביש, תוך שאני עוקב אחרי הניידת שמובילה את התנועה".

הרוגים ועשרות פצועים בתאונת אוטובוס בדרום. מד"א
זירת התאונה/מד"א

בני משפחות הנפגעות מיהרו להאשים את הרשויות. "שיבוא הקצין שאישר כביש כזה צר", אמר בזירת התאונה עלי אבו שחיטה, קרוב משפחה של כמה מהנפגעים באירוע. "זה לא גורל, זה רצח", זעק בפני הנוכחים. "הם חזרו מתפילה. זה מה שנשאר להם בחיים - להתפלל לאלוהים כל יום שלישי. זה יום עצוב. אני כועס על כל מי שלא עשה כלום בנדון בקשר לכביש".

כביש 31, שבו אירעה התאונה הקטלנית, גבה בעשר השנים האחרונות את חייהם של 87 בני אדם. מדי שנה נהרגים בו בממוצע תשעה בני אדם ויותר מ-200 נפצעים. בכביש, המחבר בין להבים לים המלח, קיים רק נתיב אחד לכל כיוון, ולא קיימת בו הפרדה קשיחה שעשויה למנוע תאונות חזיתיות. בנוסף, שולי הכביש צרים ולא עומדים בתקן, לא מותקנת בו תאורת לילה, והירידות מהכביש ליישובים מסוכנות במיוחד.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully