וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לנחקרים מפורסמים יש זכויות

אמיר דן

9.5.2015 / 21:35

נציג מח"ש מיהר לטעון כי ההתעלפות של הפרקליטה לשעבר רות דוד הייתה מבוימת, אך אם הוא היה נאלץ לעבור את אותה דרך ייסורים, גם הוא בוודאי היה מתעלף. חקירות של מפורסמים הפכו לקרקס תקשורתי אלים ולא הוגן

עו"ד רות דוד כשנה לאחר פרישתה מפרקליטות מחוז תל אביב, במשרד הפרטי שהקימה, ינואר 2012. אייל טואג, הארץ
רות דוד/הארץ, אייל טואג

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד התעלפה בפתח בית המשפט – לא מול השופט בדיון על הארכת המעצר שלה בגין עבירות תיווך לשוחד ושיבוש הליכי חקירה בפרשת רונאל פישר, ולא מול החוקרים בחדר החקירות, אלא בדרכה לדיון ביודעה מה ממתין לה שם. נציג המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בדיון מיהר לטעון כי דוד ביימה את ההתעלפות, אך גם הוא בוודאי היה מתעלף לו נאלץ לעבור במשך ימים רצופים את הצונאמי הנורא הזה.

כמו בתקופות חשוכות בהיסטוריה, הנחקר המפורסם נאלץ לעבור דרך ייסורים בדרך לדיון בבית המשפט. הוא נגרר בבוץ, חיוור ומושפל, לקול קריאות ההמון ותקתוק המצלמות. חקירותיהם של חשודים מפורסמים ודיוני הארכת מעצרם הפכו כבר מזמן לקרקס תקשורתי שלא יודע שובע.

רות דוד התעלפה בכניסה להארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים, מאי 2015. גדעון צנטנר
פינוי רות דוד מבית המשפט/גדעון צנטנר

למרות שהם מוגדרים חפים מפשע על פי חוק, חזקת החפות נלקחה מהם ונרמסה. בעוד נחקר "רגיל" נאלץ להתמודד רק עם מה שקורה בתוך חדר החקירות – שהוא סיוט בפני עצמו, נחקר מוכר נאלץ במקביל לחקירה להתמודד גם עם הדיון הציבורי מחוץ לו. דקה אחר דקה, שעה אחר שעה, יום אחר יום, מהדורה אחרי מהדורה; הנחקר נמרח בזפת ובנוצות הרבה לפני שגובש כתב אישום או שהורשע.

שום עונש שיוטל על רות דוד אם תימצא אשמה על ידי בית המשפט ותורשע לא ישווה למה שהיא עוברת מהרגע שרגלה דרכה בחדר החקירות. כל דבר טוב שעשתה במהלך חייה, כל הישגיה וחסדיה נרמסים ונשכחים בשנייה אחת כלא היו.

עבור נחקרים מפורסמים, העונש הקשה ביותר הוא לא זה המוגדר בחוק אלא מה שעובר עליהם ועל משפחותיהם לאורך החקירה. במדינת חוק דמוקרטית שבה כולם שווים בפני החוק, צריך לזכור שגם לנחקרים מפורסמים יש את הזכות לחפות. מעבר לכך, בין חקירה לחקירה, אסור לשכוח שאנושיות אינה מילה גסה.

הכותב הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully