וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילולת רשב"י במירון הסתיימה: 70 אלף חוגגים מילאו את ההר

האירוע השנתי לזכר רבי שמעון בר יוחאי ולציון ל"ג בעומר, הגיע לסיומו לאחר יומיים. בסך הכול פקדו מתחם הקבר מאות אלפים. הצירים המובילים להר נפתחו הבוקר לתנועת כלי רכב

צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, עריכה: טל רזניק

בהילולה בקבר רבי שמעון בר-יוחאי (רשב"י) שבמירון השתתפו הלילה (שישי) כ-70 אלף בני אדם. מאז החלה ההילולה המסורתית שלשום בבוקר הגיעו למקום מאות אלפי חוגגים. כל החניונים שהוקצו לטובת החוגגים – חניון צבעון, חניון חצור וחניון כרמיאל – היו בתפוסה מלאה. הכבישים הסובבים את מירון שנחסמו במהלך היומיים האחרונים בשל האירוע ההמוני נפתחו מחדש לתנועה ב-7:30 הבוקר.

אירועי ההדלקות במירון הגיעו לסיומן עם אחת ההדלקות האחרונות בהר, של אנשי חסידות "תולדות אהרן". את טקס ההדלקה שהתקיים אמש, הוביל האדמו"ר יחד עם אלפים מחסידיו. עם זאת, אלפי המתפללים שפוקדים את ההר ממשיכים בתפילות על קברו של רבי שמעון בר יוחאי.

18 בני אדם שנפגעו באורח קל במהלך החגיגות הגיעו משעות הבוקר אתמול למרכז הרפואי זיו שבצפת. הנפגעים סבלו מחבלות ומחתכים כתוצאה מנפילות. בסך הכול נפגעו מאז שלשום 327 בני אדם.

עוד בנושא
"הצדיק דואג לקיים": צפו בתמונות ההילולה במירון
נסים, קמעות ומשקה קדוש: סוד הקסם של ההילולה במירון
עשרות נפגעו במהלך ההילולה השנתית

בין הסיבות להגעתם של המונים להילולה היא האמונה כי העלייה לקברו של הצדיק תזכה אותם בנס נסתר או גלוי, כל אחד לפי משאלת לבו. סיפורי נסים, ללא כל עוררין, הם הדבר הכי חם שמתגלגל בדרך לקברו של הצדיק - ילד שהבריא ממחלה קשה, אישה שנכנסה להריון אחרי שנים, בחור ישיבה שזכה לזיווג הגון עם בחירת לבו ועוד סיפורים רבים וטובים.

"אני מגיע בעיקר כדי להתפלל. זה נותן לי כוח לכל השנה, בכל פעם יש לי בקשה מיוחדת מהצדיק ואני תמיד מאמין שעד השנה הבאה תהיה לי ישועה גדולה", סיפר לוואלה! NEWS יוסף שמעוני, בן 46 מירושלים.

קבר הרשב"י, מירון, 7.5.15. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
מדורת ענק במירון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון
קבר הרשב"י, מירון, 7.5.15. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, מערכת וואלה! NEWS
קבר הרשב"י, מירון, 7.5.15/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון
ההילולה השנתית לכבוד ל"ג בעומר בהר מירון, אפריל 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
סובבים את קבר הצדיק/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין
ההילולה השנתית לכבוד ל"ג בעומר בהר מירון, אפריל 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
עשרות אלפים פוקדים את ההר, אמש/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

מירב אסולין, שהגיעה למירון כל הדרך מאשקלון, סיפרה כי הגיעה להילולה בפעם הראשונה לפני ארבע שנים. "לילד שלנו בן ה-12 הייתה מחלה קשה, באנו לפה והכול עבר", אמרה אסולין והדגישה כי מאז המשפחה מגיעה בכל שנה. "כוח נשמתו הקדושה של רבי שמעון בר יוחאי, ממשיך כבר קרוב לאלפיים שנה להשפיע על כל יהודי ויהודי שרק מוכן להאמין".

נוסף על המתפללים שמקווים לנס, ישנם גם כאלה שבאים רק בשביל המפגש החברתי או כדי לערוך תספורת ראשונה לילדיהם בני השלוש, במנהג ה"חלאקה" הידוע. מבקרים אחרים רואים בהילולה הזדמנות להדליק נרות על חומת האבן המקיפה את אתר הקבר, המכונה "הציון הקדוש", או לחילופין לזרוק את הנרות לאש המדורה תוך מלמול מתמשך של פסוקי תפילה ופרקי תהילים. כולם מספרים כי הם מרגישים ש"הצדיק קורא", וחשים "דחף פנימי עצום להגיע".

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully