וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דנינו נקמן": אחרי המתקפה על המפכ"ל - במשטרה משיבים אש

7.5.2015 / 20:43

לאחר פרסום ההקלטה בוואלה! NEWS, שבה נשמע ניצב בדימוס קובי כהן אומר כי דנינו "לא מסוגל להזיז אבן. השר קובע הכול", טענו במשטרה כי מדובר באמירות אומללות. "בסיום תפקידו הוא דווקא ידע להרעיף שבחים על המפכ"ל"

צילום: ראובן קסטרו, דוברות משטרת ישראל, עריכה: טל רזניק

"מדובר באמירות אומללות המצביעות על מי שאומר אותם", כך אמר היום (חמישי) בכיר במשטרה בעקבות חשיפת ההקלטה שבה נשמע ניצב בדימוס קובי כהן מבקר בחריפות את פועלו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו. "המינימום שצריך להיאמר בעניין הזה הוא שהפוסל במומו פוסל", אמר קצין בכיר נוסף.

מדובר על שיחה שניהל כהן לפני כשנתיים עם גורם לא ידוע, כשהיה ממלא מקום מפקד מחוז ש"י במשטרה. בשיחה שהגיעה במלואה לידי וואלה! NEWS נשמע כהן אומר בין היתר: "יוחנן דנינו חי במגננה. ראיתי שחגי (ניצב חגי דותן - י"א) נכנס בו בלי סוף אבל הוא (דנינו) לא מחפש לריב עם אף אחד, יש לו עוד שנתיים". עוד נשמע כהן בהקלטה: "אמרו לי שדנינו נקמן, שאם רבת איתו אל תחשוב שזה פג תוקף, ולקחתי כהנחת עבודה את זה שהוא לא שוכח".

"50% במשטרה לא סובלים אותו ולא מדברים איתו", הוסיף כהן, "למה הוא נבחר לתפקיד, בגלל יכולותיו? האיש לא מסוגל להזיז אבן ממקום למקום, איזה פרויקט הוא עשה?". בתגובה לכך אמר קצין בסגל הפיקוד הכללי במשטרה כי הדברים של כהן "מצביעים בעיקר עליו, ועל הדרך שבה בחר להתנהל".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
ארה"ב והאיחוד האירופי מודאגים מקידום חוק העמותות
פסיקה דרמטית בארה"ב: תכנית המעקבים של ה-NSA אינה חוקית
עקב הדלפת השאלון: בוטלו בחינות הבגרות בעברית למגזר הערבי

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וניצב בדימוס קובי כהן. ראובן קסטרו
משטרת ישראל, עיבוד תמונה
ניצב בדימוס קובי כהן ורב-ניצב יוחנן דנינו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו משטרת ישראל

כהן, ששימש בתפקידו האחרון מפקד מחוז ש"י, נאלץ לפרוש מהמשטרה, לאחר שנחשף כי קיים קשר אסור עם שוטרת תחת פיקודו. בסופו של דבר, המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה את החקירה נגד כהן בלי להעמידו לדין פלילי. אחרי פרסום ההקלטה האמורה אמר קצין במשטרה על כהן כי "הדרך שבה סיים את השירות לא הפתיעה", בהקשר לאופיו. עוד אמר: "הנתונים העובדתיים מוכרים לעם ישראל".

קצין בכיר אחר הוסיף: "איש מקצוע, ראוי שיידע לכבד את המקום בו הוא נמצא, במיוחד כשאין לו מנדט להעיר כאלה הערות". לדבריו, באותה התקופה שבה התרחשה השיחה, כהן כלל לא היה חבר בסגל הפיקוד של המשטרה, אלא ממלא מקום מחוז, ולכן "אין לו זכות בכלל להביע את עמדתו".

לא רק שמדובר בביקורת חריפה ומקוממת, במשטרה אמרו כי היא תמוהה שכן בפועל, כלפי חוץ, נהג כהן לשבח את המפכ"ל לאורך כל הדרך, לאחר שקודם לדרגת ניצב. "איזה דברי שבח והלל הוא הרעיף על המפכ"ל לאחר סיום תפקידו", אמר קצין בכיר. "אני לא מוצא שום קשר בין הדברים מעכשיו לדברים מאז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully