וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני באולפן וואלה! NEWS: "תיתכן בכנסת הזו ממשלה של הרצוג"

דב גיל-הר

7.5.2015 / 17:04

יו"ר התנועה אמרה כי "הדברים נמצאים על השולחן". את הממשלה החדשה של נתניהו כינתה "סקטוריאלית", ואין לה שום ספק שהמחנה הציוני ישרת את העם מהאופוזיציה. "קואליציה של 61 ח"כים נותנת לנו הרבה תקווה"

יח"צ - חד פעמי

שוברת שתיקה: יו"ר התנועה והשותפה בהנהגת המחנה הציוני, חברת הכנסת ציפי לבני, הבהירה היום (חמישי) בראיון לוואלה! NEWS כי פני הרשימה לאופוזיציה, על אף העמימות שנרשמה בעניין מאז הבחירות.

"אם נגזר עליי לשרת את העם מהאופוזיציה, כפי שבגין אמר, כך אעשה. אני הולכת לזה בתחושה מאוד ממוקדת, עם הרבה מאוד אנרגיות", אמרה לבני. עם זאת הוסיפה השרה לשעבר כי העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו גיבש קואליציה שברירית של 61 חברי כנסת בלבד, "נותנת הרבה מאוד תקווה". היא העלתה אפשרות שלפיה עוד בכהונתה של הכנסת ה-20, ייתכן שינוי בהרכב הקואליציה. "יכולה להיות בכנסת הזאת ממשלה אחרת, בראשותו של הרצוג, ולא בראשותו של נתניהו. הדברים נמצאים כרגע מאוד-מאוד על השולחן".

בתשובה לשאלה מדוע נמנעה הנהגת המחנה הציוני להצהיר בפומבי, כבר עם ההפסד בבחירות, להודיע שלא יחברו בשום אפשרות לנתניהו, השיבה לבני: "חיכינו שחלקי הפאזל ירכיבו את התמונה כולה, והתמונה היא מאוד בעייתית כמו שאפשר לראות". עוד אמרה לבני כי "מה שאנחנו רואים היום זה יציר כפיו של נתניהו. הוא בנה ממשלה בדמותו, ולכן אני לא אהיה שותפה לדרך הזו שהוא מוביל את מדינת ישראל".

עוד ידיעות פוליטיות בוואלה! NEWS
ינון מגל: ייתכן שנשב עם המחנה הציוני בממשלה
כבר לא "תהום אידיאולוגית": לבני והרצוג הפכו פתאום לתקווה של נתניהו
הקרב על השאריות: איך יחולקו התיקים שנותרו לליכוד?

ח"כ ציפי לבני, אולפן וואלה, מאי 2015. ראובן קסטרו
ח"כ ציפי לבני/ראובן קסטרו

כשאת רואה את הממשלה שקמה את אומרת "תמונה מאוד מאוד בעייתית". הרי האינטרס הוא מדינת ישראל, נכון? לא אינטרס סקטוריאלי ומפלגתי. אז האם בכל זאת את חושבת שעדיין יש מקום, עם שינויים כאלה ואחרים, להצטרפות המחנה הציוני לממשלה הזו?

"התשובה היא לא, ואני אסביר. כשאתה אומר שהאינטרס הוא מדינת ישראל ולא אינטרסים סקטוריאליים, זה המובן מאליו עבורנו, אבל זה ממש ההפך מההתנהלות של נתניהו. הוא הפיל ממשלה, את ממשלתו שלו, הלך לבחירות כדי להקים את מה שהוא הגדיר 'אני ושותפיי הטבעיים'. שותפיו הטבעיים זה אותם סקטורים שהוא משלם להם כדי שיחזיקו אותו בשלטון.

"אנחנו מדברים על המתנחלים שקיבלו עכשיו את השליטה על החטיבה להתיישבות ואת המנהל האזרחי במסגרת משרד הביטחון. אנחנו מדברים על החרדים, שהתהליך ההתקרבות שם לעבודה ולגיוס יימחק, ועוד. מבחינתנו טובתה של מדינת ישראל איננה נתניהו כראש ממשלה, וזה פער עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully