וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה תועד הרגע המדהים שבו גורילה לומדת לאכול בכפית

תאמינו או לא, זו התצפית הראשונה אי פעם של גורילה אוכלת נמלים בעזרת מקל עץ - וזאת לאחר שלמדה בעצמה איך לעשות את זה. התצפיתנים שנכחו במקום עדיין המומים ממעשיה: "מי היה מאמין שגורילות פראיות ישתמשו בכפית"

ליסנגה הגורילה מביטה בנמלים. Gorilla Doctors, מערכת וואלה! NEWS
הגורילה מביטה בנמלים ותוהה איך לאכול אותם/מערכת וואלה! NEWS, Gorilla Doctors

גורילה שחיה בפארק הלאומי שבהרי הגעש ברואנדה נצפתה כשהיא משתמשת במקל כדי ללכוד ולאכול נמלים - וזאת ככל הנראה הפעם הראשונה שגורילה פראית לומדת לאכול כמו אדם. התנהגות דומה נצפתה עד כה רק אצל השימפנזות.

הגורילה החכמה היא ליסנגה, גורילה צעירה שידועה באופי האמביציוני שלה ומורגלת כבר להתעניינות בני האדם בה ובחבריה הגורילות החיות ביער. את האירוע המיוחד הזה תיעדו תצפיתנים שבראשם ד"ר ז'אן-פליקס קינני, הוטרינר הראשי של ארגון הווטרינרים "רופאי הגורילה", שעובד עם רשויות הטבע במטרה לפקח על בריאות הגורילות בטבע.

במהלך התצפית, נראתה ליסנגה כשהיא לצד גורילה אחרת בשם קיגומה, המנסה בעזרת ידו השמאלית לאסוף נמלים מחור באדמה. כשקיגומה הלך לדרכו, ליסנגה שצפתה בו כל הזמן הזה, ניגשה לחור והביטה בנמלים נכנסים ויוצאים ממנו במשך 2 דקות. אז, כמו שעשה חברה, היא הכניסה את ידה השמאלית לתוך החור אך נסוגה במהירות, ככל הנראה בשל העקיצות הכואבות של הנמלים.

ליסנגה הגורילה מושיטה אל קן הנמלים. Gorilla Doctors, מערכת וואלה! NEWS
ליסנגה מנסה לאכול אותם ביד אך נעקצת/מערכת וואלה! NEWS, Gorilla Doctors

ברגע זה הבינה ליסנגה שעליה לפעול אחרת כדי ליהנות מארוחת נמלים מפנקת וכשראתה מקל עץ באורך 20 סנטימרים מונח על הקרקע, היא לקחה אותו, הכניסה אותו לתוך חור הנמלים, הרימה את המקל וליקקה את הנמלים שהיו עליו. יאמי. התצפיתנים סיפרו שאף גורילה אחרת לא נכחה במקום כדי לראות את ליסנגה משתמשת בכפית. חבל, הם היו יכולים ללמוד ממנה משהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ליסנגה הגורילה משתמשת במקל כדי לאכול את הנמלים. Gorilla Doctors, מערכת וואלה! NEWS
אז היא מבינה שהכי כדאי לה להשתמש במקל/מערכת וואלה! NEWS, Gorilla Doctors

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully