וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם הערבי: איחוד האמירויות שולחת חללית למאדים

7.5.2015 / 0:31

אם הכול ילך כשורה, כלי המחקר הבלתי-מאויש ישוגר ב-2021 ויאסוף מידע שייחשף בחינם בפני קהילת המדע הבינלאומית. המרחק: 600 מיליון קילומטרים. "המשימה נעשית למען התקווה של העולם הערבי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

איחוד האמירויות הערביות חשפה אתמול (רביעי) בכנס חגיגי שנערך בדובאי פרטים חדשים מתכניתה השאפתנית לשלוח כלי מחקר בלתי-מאויש למאדים שיגיע לשם עד שנת 2021. מדובר בפעם הראשונה שבה מדינה ערבית שולחת חללית לכוכב אחר. החללית תאסוף מידע על מזג האוויר והאטמוספירה בכוכב האדום, שיישלח בחזרה לאיחוד האמירויות, יעבור בחינה מדוקדקת ולאחר מכן ייחשף בחינם בפני קהילת המדע הבינלאומית.

"המטרה שעומדת מאחורי המשימה היא לספק את המבט המקיף הראשון על האטמוספירה של הכוכב, והשינויים שעוברת אותה אטמוספירה דינמית", אמרה שרה אמירי, סגנית מנהל הפרויקט. בכך מצטרפת איחוד האמירויות לשמונה המדינות שכבר חוקרות את הכוכב.

עוד בוואלה! NEWS:
סרטון נדיר: תיעוד בצבע של ברלין ההרוסה אחרי המלחמה
אפגניסטן: עונש מוות ל-4 גברים שהכו למוות אישה ושרפו אותה
אסד בהופעה פומבית נדירה: "הפסדים הם חלק מהמלחמה"

מלך דובאי, שייח מוחמד בין ראשיד אל מאקטום, בטקס החשיפה של החללית של דובאי למאדים, 6 במאי 2015. רויטרס
אחת משמונה מדינות שחוקרות את הכוכב. שליט דובאי, השייח מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, היום/רויטרס

מלבד התרומה לעולם המדע, הפרויקט נעשה בעיקר כדי לשלוח מסר לעולם הערבי. "המשימה למאדים נעשית למען התקווה של העולם הערבי", אמר סגן נשיא האיחוד, ושליט דובאי, השייח מוחמד בן ראשיד אל-מכתום. "אנחנו מבקשים לשלוח מסר שאומר 'אתם יכולים להיות טובים יותר, אתם יכולים לשפר את ארצכם, אתם יכולים להגיע לאן שאתם רוצים'", הדגיש אל-מכתום, שציין כי הוא מקווה שהמשימה, ששמה "תקווה", תעורר השראה בדור חדש של מדענים באזור.

הפרויקט דווח לראשונה באוקטובר אשתקד על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית. לפי ההודעה, המדינה הקימה את סוכנות החלל של איחוד האמירויות הערביות כדי שזו תשתף פעולה עם "מכון האמירויות למדע מתקדם וטכנולוגיה" ותסייע להוציא לפועל את הפרויקט. שני הגורמים חתמו על חוזה שותפות של שבע שנים המסדיר את לוח הזמנים ואת המסגרת החוקית והכלכלית של התכנית.

משימת החלל תימשך תשעה חודשים, ובמהלכה צפויה החללית לגמוע יותר מ-600 מיליון קילומטרים במסעה למאדים. יום השיגור לא פורסם, אך נאמר כי יתרחש בסביבות יולי 2020, בדיוק בזמן לחגיגות 50 שנות עצמאותה של איחוד האמירויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סגנית מנהל הפרויקט בטקס החשיפה של החללית של דובאי למאדים, 6 במאי 2015. רויטרס
סגנית מנהל הפרויקט בטקס החשיפה, היום/רויטרס

העיצוב, התשתית וניהול הפרויקט נעשים אך ורק על ידי תושבי האיחוד. בשלב זה מונה הצוות 75 מהנדסים ומדענים והוא צפוי להכפיל את גודלו עד 2020. יחד עם זאת, קרוב ל-200 מדענים ואנשי סגל במוסדות אמריקנים מעורבים בו.

עם אוכלוסייה המוערכת בכשמונה מיליון בני אדם, רובם עובדים זרים, לאיחוד האמירויות אין את הבסיס המדעי והתעשייתי שיש ליתר המדינות שעורכות מסעות לחלל החיצון. אולם העבודה על הפרויקט הנוכחי עתידה לשנות זאת, אם הכול ילך כשורה. "איחוד האמירויות רוצה לבנות מדענים. היא רוצה לבנות ולהכשיר מומחים בתחום המדע והטכנולוגיה וגם בתחום מדע החלל. אנחנו רוצים לתת תקווה למדינות שונות באזור בכל הנוגע לתרומה המדעית", אמר אומרן שהרה, מנהל הפרויקטים במרכז החלל "מוחמד בן ראשיד" בדובאי.

(עדכון ראשון: 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully