וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עונש מוות ל-4 גברים שהכו למוות אישה ושרפו אותה

6.5.2015 / 20:31

הארבעה היו מעורבים בלינץ' שבוצע באישה בבירה בחודש מרץ, אחרי שזו הואשמה לשווא בהצתת ספר קוראן. שמונה נאשמים נוספים נשלחו ל-16 שנות מאסר ו-18 אחרים זוכו בשל חוסר בראיות

ארבעה גברים שנידונו למוות בגין רצח אישה שאותה האשימו בשריפת ספר קוראן בבית משפט באפגניסטן, 06 במאי 2015. רויטרס
ארבעת הנידונים למוות בבית המשפט, היום/רויטרס

בית משפט באפגניסטן גזר היום (רביעי) עונש מוות על ארבעה אנשים שהשתתפו בלינץ' שבוצע בבירה כאבול באישה בת 27 שהואשמה בהצתת ספר קוראן. המקרה, שאירע באמצע חודש מרץ, גרם לזעם ולהפגנות נדירות בבירה נגד האיסלאם הקיצוני. בין אלו שהוטל עליהם העונש היה אחראי על מקדש מוסלמי, שבדה את ההאשמות נגד האישה. הארבעה יכולים עוד לערער.

כמו כן, שמונה נאשמים נוספים נשלחו ל-16 שנות מאסר בעקבות השתתפותם בתקיפה, שבמהלכה המון זועם הכה את האישה, ששמה פרקונדה, בעט בה ושרף את גופה במרכז עיר הבירה, לרקע צעקות "אללה אכבר". 18 נאשמים נוספים זוכו בשל חוסר בראיות.

הארבעה שיוצאו להורג הורשעו ברצח, בין היתר בהתבסס על סרטון שתיעד את הלינץ' ושודר במהלך המשפט שנערך במשך חמישה ימים. חלק מהעצורים אותרו בעקבות פרסום הסרטון ברשתות החברתיות והתלהבותם מכך שהשתתפו בהתקפה.
19 שוטרים עומדים אף הם לדין במסגרת המשפט והם מואשמים כי הם לא עשו דבר בזמן שעמדו בסמוך לאירוע. פסיקה בעניינם תהיה בהמשך השבוע.

ארבעה גברים שנידונו למוות בגין רצח אישה שאותה האשימו בשריפת ספר קוראן בבית משפט באפגניסטן, 06 במאי 2015. רויטרס
יכולים עוד לערער/רויטרס

לאחר הרצח, חלק מאנשי הדת באפגניסטן הגנו על התקיפה ואמרו כי זאת "הגנה על האיסלאם". רבים אחרים זעמו, עוד לפני שהחקירה חשפה כי פרקונדה הואשמה לשווא בשריפת הקוראן. פרקונדה, שהייתה תלמידת דת זמן רב, הייתה בוויכוח עם האחראי על המקדש על כך שמכר קמעות וחפצים נוספים, ולטענתה זה היה נגד הדת. כנקמה, הוא האשים אותה בפומבי בשריפת הקוראן והוביל את הקהל שהקיף אותה והכה אותה למוות.

כמה הפגנות נגד קיצוניות איסלאמית ואלימות נגד נשים אירעו מאז בבירה, בהן אחת בשבוע שעבר. הפגנות מסוג זה באפגניסטן הן עדיין נדירות, על אף שזכויות נשים הוגדרו בחוקת המדינה לאחר נפילת משטר הטליבאן הקיצוני ב-2011. תחת שלטון הטליבאן, שנמשך חמש שנים, לנשים אסור היה לצאת מבתיהן ללא גבר שילווה אותן, נאסר עליהן לרכוש השכלה והן היו חייבות ללבוש "בורקה", כיסוי גוף מלא שמותיר פתח רק לעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully