וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות החקירה הצרפתי קבע סופית: ערפאת לא הורעל

בחינה נוספת של ממצאי הבדיקה המשפטית העלתה כי יו"ר הרשות הפלסטינית מת בנסיבות טבעיות. צוות חקירה רוסי הגיע למסקנה דומה בעקבות מותו של ערפאת בשנת 2004, אולם צוות שוויצרי תמך בטענה כי הוא הורעל

דיוקן של יאסר ערפאת בבית במחנה הפליטים בורייג' במרכז רצועת עזה – אוגוסט 2014. AP
דיוקנו של ערפאת בבית המחנה פליטים בעזה/AP

צוות המומחים המשפטיים שחקר את מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת בחודש נובמבר 2004 קבע באופן סופי כי הוא מת בנסיבות טבעיות ולא הורעל – כך נמסר אתמול (שלישי) מבית המשפט בנאנטר שליד פריז לסוכנות הידיעות הצרפתית. "השופטים החוקרים סיכמו את כל המידע שבידיהם והתיק הועבר לתביעה ב-30 באפריל", נמסר.

כעת, לתביעה יש שלושה חודשים להציג ערעורים למסקנות הצוות. החקירה נפתחה מחדש בתחילת השנה, לבקשת הצוות המייצג את אלמנתו של ערפאת, סוהא. שטען כי יו"ר הרשות הורעל על ידי ישראל באמצעות פולוניום 201.

עוד בוואלה חדשות:
דוח רוסי: ערפאת מת בנסיבות טבעיות ולא הורעל
דיווח: "צוות צרפתי יקבע כי ערפאת לא מת מהרעלה"
תחקיר אל-ג'זירה: האם יאסר ערפאת הורעל?

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת לציון עשור למותו של יאסר ערפאת ברמאללה, נובמבר 2014. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באירוע לציון עשור למותו של ערפאת/AP

בשנת 2013, כבר קבע הצוות הצרפתי, כמו גם צוות חקירה רוסי, כי ערפאת לא הורעל. לדבריהם, עקבות החומר הרדיואקטיבי שזוהו בגופתו של ערפאת הם ממקור סביבתי ורמות החומר שזוהו אינן חריגות. מנגד, צוות חקירה שוויצרי קבע כי הטענה בדבר הרעלה "תואמת" את תוצאות הבדיקות.

ערפאת מת ב-2004 בבית חולים בצרפת בגיל 75, ארבעה שבועות אחרי שנודע כי לקה במחלה. הגורם הרשמי למותו היה שבץ חמור, אולם רופאים צרפתים אמרו אז כי אין ביכולתם לקבוע את המקור למחלתו. לא נעשתה בגופתו נתיחה שלאחר המוות.

בנובמבר 2012 לקחו חוקרים צרפתים, שוויצרים ורוסים דגימות מגופתו של המנהיג הפלסטיני. זאת בעקבות תחקיר של רשת "אל-ג'זירה" הערבית שבו נטען כי על בגדיו של ערפאת נמצאו כמויות גדולות של פולוניום. בחודש שעבר פרסם צוות המומחים השוויצרי את ממצאיהם, שמהם עלה כי ערפאת ככל הנראה הורעל למוות באמצעות פולוניום. על פי הדוח, בגופתו של ערפאת נמצאה רמה גבוהה פי 18 מהרגיל של החומר הרדיואקטיבי. במסמך טענו המומחים כי הם בטוחים ב-83% כי יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר הורעל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סוהא ערפאת, אלמנתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת., אוגוסט 2012. AP
יאסר וסוהא ערפאת/AP

אלמנתו סוהא ערפאת אמרה בתגובה לכך: "אנחנו חושפים פשע אמיתי, התנקשות פוליטית". עם זה, היא לא הפנתה אצבע מאשימה כלפי אף גורם או מדינה והודתה כי לבעלה היו אויבים רבים. הוועד הפועל של אש"ף קרא להקמת ועדת חקירה בנושא. החודש פורסם כאמור דוח צרפתי שסותר את הממצאים השוויצריים, ועליו אמרה סוהא ערפאת כי היא "עדיין לגמרי משוכנעת שהשהיד ערפאת לא מת מוות טבעי, ואני אמשיך לנסות להגיע לאמת".

ישראל מצדה הכחישה מכל וכל טענות, בעיקר מצד גורמים ברשות הפלסטינית, שלפיהם היא האחראית להרעלתו של ערפאת. "זה יותר אופרת סבון מאשר מדע", אמר דובר משרד החוץ יגאל פלמור על הדוח השוויצרי. "זהו הפרק האחרון באופרת הסבון שבמהלכה סוהא ערפאת מביעה התנגדות ליורשיו של בעלה", הוסיף.

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully