וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: רוסיה חשפה לראשונה את טנק המערכה המשוכלל שלה

5.5.2015 / 18:14

הטנק "ארמטה" הוצג לקהל בחזרה הגנרלית למצעד יום הניצחון ה-70 על הנאצים. הטקס החגיגי ייערך ביום שבת בכיכר האדומה בהשתתפות עשרות ראשי מדינות – אך בהשתתפות מערבית מצומצמת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צבא רוסיה חשף אתמול את טנק המערכה החדש שלו, והציג אותו ברחובות מוסקבה. הטנק, המכונה "ארמטה", חלף על פני קהל בדרך לכיכר האדומה, במסגרת החזרה הגנרלית למצעד יום הניצחון על הנאצים. בחודש שעבר, פרסם משרד ההגנה הרוסי תצלומים ראשונים של הטנק, הנמצא בשלבי ניסויים אחרונים, וצפוי להיכנס לשירות בשנה הקרובה. עם זאת, בתצלומים הוסתר צריח הטנק, ורק אתמול נחשף המבנה המלא שלו.

צבא רוסיה צפוי לקלוט 2,300 טנקים מדגם זה בחמש השנים הקרובות, אך התכנית השאפתנית תלויה בהשפעת העיצומים המערביים על הכלכלה המקומית. רוסיה אינה מתכוונת לייצא את הטנק בשנים הקרובות. הפלטפורמה שעליה מורכב הטנק משמשת גם לייצור תותחים ניידים ונגמ"שים.

חדשות נוספות מהעולם
נפאל למשלחות הזרות: "צאו מהמדינה, לא תמצאו כאן שורדים"
הסכסוך באצולת הימין הקיצוני בצרפת: לה פן השעתה את אביה
הירי בטקסס: כך נמנע פיגוע רב נפגעים בכנס אנטי-איסלאמי

טנק "ארמטה" של צבא רוסיה בחזרות למצעד צבאי – מוסקבה, 4 במאי 2015. AP
טנק "ארמטה", אתמול במוסקבה/AP

גרסת הטנק של ה"ארמטה" צפויה לככב במצעד הצבאי ביום שבת, שיציין 70 שנה לניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה. יותר מ-16 אלף חיילים ומאות טנקים וכלי שיריון נוספים ישתתפו בתהלוכה. בטקס ישתתפו בכירים מאפריקה, מדרום אמריקה וממדינות חבר העמים לשעבר. בחודשים האחרונים הופצו דיווחים ולפיהם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, יגיע להשקיף על הטקס, אך הקרמלין אישר כי את המדינה ייצג יו"ר הפרלמנט, קים יונג-נאם.

מנהיגים רבים ממדינות מערביות סירבו להזמנת הנשיא ולדימיר פוטין לבוא למוסקבה. בין היתר, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כבר הודיעו כי לא יגיעו למצעד. ארה"ב תסתפק בשליחת השגריר במוסקבה, וגם לישראל לא תהיה משלחת בכירה בטקס, והיא תיוצג בידי השגרירה דורית גולדנר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צבא רוסיה בחזרות למצעד צבאי – מוסקבה, מאי 2015. AP
החזרות למצעד המסורתי נמשכות זה יותר משבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully