וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל למשלחות הזרות: "צאו מהמדינה, לא תמצאו כאן שורדים"

5.5.2015 / 0:53

הממשלה המקומית קראה למשלחות החילוץ לעזוב את המדינה. "אם הם גם מומחים בפינוי ההריסות, שיישארו", אמר שר הפנים. מתנדבים מקומיים איתרו גופות של כמאה בני אדם בלנגטנג. מניין ההרוגים: 7,366

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ממשלת נפאל דרשה אתמול (שני) מצוותי החילוץ וההצלה הזרים לסיים את פעילותם במדינה, מכיוון שהזמן שעבר מרעידת האדמה שזעזעה את המדינה מקטין באופן ניכר את הסיכויים לחלץ עוד שורדים מבין ההריסות. "הם יכולים לעזוב", אמר שר הפנים רמשוואר דנגאל. "אם הם גם מומחים בפינוי ההריסות, שיישארו".

מנהל כוח החירום הלאומי של הודו, גנרל א. פ. סינג, אישר כי הוא התבקש בידי הממשלה המקומית לסיים את פעילותו. "כל צוותי החילוץ וההצלה - ולא הסיוע ההומניטרי - התבקשו לשוב", אמר, "נראה כיצד ניתן לעשות זאת באופן המיטבי".

עוד בוואלה חדשות:
צפו: אביו של אור אסרף פוגש את המחלצים שאיתרו את גופת בנו
נס בנפאל: בן 101 חולץ מההריסות שבוע אחרי רעידת האדמה
משלחת צה"ל שילמה כסף כדי להציל את חייה של נפאלית בת 12

מטוסים אמריקניים בשדה התעופה של קטמנדו, נפאל, מאי 2015. רויטרס
מטוסים אמריקניים בשדה התעופה של קטמנדו, אתמול/רויטרס

בתוך כך, משטרת נפאל ומתנדבים מקומיים איתרו אתמול את גופותיהם של כמאה מטיילים ותושבים שנקברו במפולת בשמורת לנגטנג, שנגרמה בעקבות הרעש העז. הצוותים פילסו את דרכם בשלג ובקרח, בחיפוש אחר סימנים לעשרות נעדרים נוספים באזור. הגופות נמצאו כ-60 קילומטרים מצפון לבירה קטמנדו.

"המתנדבים המקומיים ואנשי המשטרה חופרים באתים בשלג בעומק של שני מטרים, בחיפוש אחר גופות נוספות", אמר גאותם רימל, סגן מפקד המחוז של כוחות המשטרה באזור לנגטנג. טרם התברר בדיוק כמה בני אדם היו באזור בעת המפולת, אולם גורמים רשמיים מעריכים כי כ-120 גופות נוספות עשויות להיחשף מתחת לשלג. אודהאי בהטראי, הפקיד המחוזי הבכיר, הסביר כי "לא הצלחנו להגיע לאזור מוקדם יותר בגלל הגשם ומזג האוויר הקשה".

על פי ההערכה הרשמית של משרד הפנים הנפאלי, 7,366 בני אדם נהרגו בעקבות הרעש וכ-14,500 נוספים נפצעו. לפחות 18 בני אדם נמצאו מתים בהר אוורסט בעקבות מפולות שלגים. עם זאת, הממשלה מסרה אתמול כי ההר לא נסגר למטפסים למרות הנזק שנגרם למסלול. "המטפסים יודעים שהנתיב לא יתוקן בזמן הקרוב", אמר טולסי פראסד גאותם, בכיר במשרד התיירות הנפאלי. "זה תלוי במטיילים ובמארגנים במחנה להחליט. אנחנו לא מבקשים מהם לעשות דבר כזה או אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פריקת אספקה ממסוקים בדונצ'ה, נפאל, מאי 2015. רויטרס
"אנו עדיין מתקשים בהבאת הציוד לאנשים". חיילים נפאל באזור דונצ'ה/רויטרס

שלשום הגיעו למדינה מטוסים אמריקניים ועליהם אנשי צוות, שנועדו להעביר סיוע לאזורים שנפגעו ברעש והגישה אליהם קשה. דוברת חיל הנחתים האמריקני מסרה כי פרישת הכוחות צפויה להקל על אספקת ציוד הסיוע ההומניטרי המרוכז כולו בשדה התעופה של קטמנדו.

אורלה פייגן, דוברת משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, מסרה כי "אנו עדיין מתקשים בהבאת הציוד לאנשים". שלשום הגבילה הממשלה את נחיתת מטוסי תובלה גדולים בשדה התעופה בשל נזק שנגרם למסלול הנחיתה.

על פי נתוני האו"ם, שמונה מיליון מתוך 28 מיליון התושבים במדינה הושפעו מרעידת האדמה. לפחות שני מיליון נזקקים לאוהלים, מים נקיים, מזון ותרופות למשך שלושת החודשים הבאים. מסוכנות האו"ם לילדים, יוניצ"ף, נמסר כי 1.7 מיליון ילדים זקוקים לסיוע הומניטרי דחוף באזורים שנפגעו באופן החמור ביותר.

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully