וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אמשיך לפעול לצמצום פערים גם לאחר כהונתי"

5.5.2015 / 1:05

באירוע של יוזמת "שומר אחי", הבהיר הנשיא האמריקני כי הוא מתכנן להמשיך בפעילות לקידום צעירים בני מיעוטים. "צעירים לא-לבנים רבים מדי חשים כי לא משנה כמה קשה ינסו, הם אף פעם לא יגיעו להישגים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז אמש (שני) כי הוא ימשיך לפעול בנושאים של תיקון אפליה על רקע גזעי וחינוך, גם לאחר סיום כהונתו בבית הלבן. באירוע של יוזמת "שומר אחי" של הבית הלבן, הנשיא אמר כי מטרות אלה "ימשיכו להיות שליחות עבורי, לא רק לשארית כהונתי, אלא לשארית חיי".

דבריו במכללת לימן שבברונקס, ניו יורק, מגיעים לאחר שבוע של מחאות טעונות במיוחד בבולטימור. אובמה טען כי המכשולים המוצבים בפני קבוצות מיעוט מציבים אותם בעמדה שבה "הסיכויים נגדם". הנשיא הסביר את הרקע להקמת יוזמת "שומר אחי", שנועדה לצמצמם פערים בחינוך ובתחומים אחרים ולסייע לגברים מקבוצות מיעוט, לאחר מותו של הצעיר השחור טרייבון מרטין.

עוד בוואלה חדשות:
"רוצים לרפא את העיר": העוצר הלילי על בולטימור הוסר
מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה
הילרי קלינטון: המהומות בבולטימור - עדות למערכת כושלת

ברק אובמה במפגש עם צעירים במכללת לימן, ניו יורק, ארצות הברית, מאי 2015. רויטרס
"השאלה היא מה אנחנו מוכנים לעשות כדי להבטיח ששוויון הזדמנויות לא נותר ביטוי חלול". אובמה במכללת לימן, אתמול/רויטרס

"רצינו לשלוח מסר שחייו של טרייבון חשובים, שחייהם של הצעירים כאן חשובים", אמר. "לא מעניין אותי אשמה – מעניין אותי צדק ותוצאות. השאלה היא מה אנחנו מוכנים לעשות כדי להבטיח ששוויון הזדמנויות לא נותר ביטוי חלול".

לדבריו, "כל מה שעשיתי היה עבור מטרה אחת – יצירת הזדמנויות עבור כולם. אנחנו לא יכולים להבטיח את הצלחתם של כולם, אבל אנחנו שואפים להבטיח סיכוי שווה לכל מי שמוכן לעבוד עבורה". אובמה הוסיף: "יש היסטוריה טראגית במדינה הזאת שהקשתה על לא-לבנים. אנשים בקהילות האלה, ובעיקר צעירים, זקוקים לעזרה כדי לשנות את הסיכויים".

"הפערים האלה מתחילים בגיל צעיר, לרוב בלידה, ורק מכפילים את עצמם עם הזמן, כך שקשה יותר ויותר לגשר עליהם", הוסיף. "הם גורמים לכך שצעירים רבים מדי חשים כי לא משנה כמה קשה ינסו, הם אף פעם לא יגיעו להישגים. התחושה הזו של חוסר הגינות, של חוסר אונים, שקולם לא נשמע, זה מה שהניע מחאות שראינו במקומות כמו בולטימור ופרגוסון וכאן בניו יורק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ברק אובמה במפגש עם צעירים במכללת לימן, ניו יורק, ארצות הברית, מאי 2015. רויטרס
"כל מה שעשיתי היה עבור מטרה אחת – יצירת הזדמנויות עבור כולם"/רויטרס

עמותת "שומר אחי", שבראשה יעמוד איש העסקים ג'ו אצ'ווריה, צמחה כאמור מיוזמה של הבית הלבן, ותפתח ייעוץ לחברות שיאפשר גישה למקומות עבודה עבור מיעוטים אתניים. חברות כמו "אמריקן אקספרס", "פפסי", ו"ניוז קורפ" כבר התחייבו לתרום כ-80 מיליון דולרים ליוזמה. עם זאת, שאלות עלו בנוגע להשפעה של תורמים שעה שאובמה עדיין בבית הלבן.

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully