וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדבת במשטרה על העדה האתיופית: "95% רוצחים וגנבים"

4.5.2015 / 18:01

מירי קורופוב, מתנדבת בתחנת אשדוד, פרסמה בדף הפייסבוק שלה דברים נגד בני העדה שהפגינו בתל אביב ועוררה סערה. "דברים גזעניים כאלו אינם מייצגים את כלל המשטרה. שוטרים חברים שלה הם בני העדה האתיופית בעצמם"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! NEWS

(צפו בעימות באולפן וואלה! NEWS על רקע ההפגנה אתמול בתל אביב)

"רק אונס, רציחות, גנבות ודקירות אני רואה מהעדה שלכם" – במילים אלה הגיבה מירי קורופוב, שוטרת מתנדבת בתחנת אשדוד, להפגנת בני העדה האתיופית שנערכה אתמול (ראשון) בסמוך לכיכר רבין בתל אביב. "רציתי לכתוב כמה שורות על נושא שממש מעצבן אותי והכי חם בחדשות עכשיו. על ה'גזענות כביכול כלפי אתיופים על ידי שוטרים'", כתבה קורופוב בדף הפייסבוק שלה.

"קודם כל יוצאי ההפגנה, תתביישו לכם!! ראיתי את הסרטון המדובר ומה שקרה זה שהיה חפץ חשוד והשוטר ביקש מהאתיופי לזוז והוא ענה לו ש'לא בא לי' והוא היה חייב להזיז אותו בכוח (לא היה שום מכות)", הוסיפה. "אז כל המדמיינים למיניהם שיצאו להפגנות תתביישו. 95% מכם רציחות גניבות ודקירות. מתביישת בהתנהגות שלהם". בהמשך, הוסיפה קורופוב, בפוסט נוסף, כי בני העדה האתיופית "מראים לנו מי הם באמת עם התנהגות של בהמות".

לקריאה נוספת:
מעצר החשודים בתקיפת שוטרים בהפגנה הוארך ביום וביומיים
שוטר ממוצא אתיופי: המשטרה מתעמרת קצת יותר בבני העדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריה של קורופוב עוררו סערה בקרב לובשי המדים במחוז הדרומי. על אף שמדובר במתנדבת במשטרה ולא שוטרת מן המניין, גורמים במשטרה אמרו כי מדובר בהתבטאויות חמורות ביותר ובשלב זה, בודקים כיצד לנהוג בה. "דברים גזעניים כאלו אינם מייצגים את כלל המשטרה", אמרו גורמים במשטרה. "מעבר לכך שהיא מתנדבת, היא גם התייחסה בפוסט שלה לכלל האוכלוסייה, כששוטרים חברים שלה הם בני העדה האתיופית בעצמם".

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
מפגינים בתל אביב, אמש/דרור עינב

"זה מה שרץ עכשיו ברשתות החברתיות, זה רק מוכיח עד כמה במשטרה יש גורמים ואנשים בתפקיד שהם אנטי אתיופים, לא יודע איך לקרוא להם, הם גזענים נקרא לזה, הם לא יודעים להגיב", אמר סיסאט פנטה, בן 26 מאשדוד. "תגובות כאלה זה רק מה שגורם לנו לצאת למחאות נוספות, אלו הפנים של המשטרה רואים אותם שחור על גבי לבן. אנחנו לא חושבים שכל המשטרה הם עבריינים, אבל צריך לעשות ניקוי יסודי במשטרה.

"כל אדם עם דעות כאלה צריך לברור לפני, כל שוטר עם דעות כאלה ובעיות שלא אוהב אתיופים לא יכול לבוא ולשרת במשטרה", הוסיף. "כרגע שורר כעס, אחרי כל מה שעשינו אתמול, תראו המשטרה עדיין ממשיכה, היא רק מחזקת את הדעה שלו, את מה שקורה בשטח. מה שהיא עשתה מאוד חמור, מאוד, אסור לשוטרת הזאת להמשיך לשרת במשטרה, היא צריכה להגיע לדין. לכתוב ש-95% מהקהילה האתיופית הם רוצחים, שודדים ואנסים, זה עבר כל גבול, זו הסתה, רצח אופי לשמו".

המשטרה: פעילותה הופסקה

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר במתנדבת אשר העלתה פוסט לדף הפייסבוק הפרטי שלה. עם היוודע הדבר ולנוכח חומרת המעשה הורה מפקד התחנה לגרוע את המתנדבת ממצבת המתנדבים באופן מידי ולהפסיק את פעילותה לאלתר. אנו מצרים על הפוסט הפוגעני, שהינו חריג ולא מייצג כלל את עמדת משטרת ישראל. התנהלות חריגה זאת של מתנדבת אינה מקובלת, נפעל לרענן ההנחיות למתנדבים לגבי התנהלות גם אם מדובר בפייסבוק הפרטי שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully