וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת העב"מ שנמצא לפני 53 שנה - ולא תאמינו מה זה היה

תעלומת העב"מ שנצפה בבריטניה ב-1962 וגרם לרבים להאמין שמדובר בחללית של חייזרים - נפתרה השבוע, וההסבר לכך מופרך לא פחות מקיומם של חייזרים

חייזרים. ShutterStock
מה עלה בגורל העב"מ שנמצא לפני 53 שנה בסקוטלנד?/ShutterStock

עב"מ שנצפה בסקוטלנד, בריטניה, בשנת 1962 נותר בגדר תעלומה עד השבוע - כששני חוקרים שמצאו מסמכים סודיים של הממשל הבריטי חושפים לראשונה את הסיפור האמיתי.

התעלומה החלה כשרועה סקוטי בשם דונלד מקנזי יצא לטפל בעדר שלו והבחין לפתע באובייקט מוזר, שנראה כמו חללית, מונח על הקרקע. כלי התעופה היה גדול מספיק כדי להכיל אדם מבוגר ומסביבו נמצאו מכולות מוזרות של נוזל שקוף. מקנזי מיהר לדווח על הממצאים לרשויות שפתחו בחקירה רק שלושה חודשים לאחר מציאת האובייקט. מפקד טייסת חיל האוויר המלכותי שהיה ממונה על החקירה, ג'יימס סימס, רצה לדווח על ממצאי החקירה אך נענה בשלילה מצד הממשל שהתריע בפניו שעליו לעזוב את הנושא ולא לפרסם את הדו"ח - מבלי לספק לו הסברים להוראה.

עב"ם. ShutterStock
זה לא עב"מ, זה אמצעי ריגול אמריקאי/ShutterStock

53 שנה אחרי, החוקר ומחבר הספר "איך העב"מים כבשו את העולם: ההיסטוריה של מיתוס מודרני", דייוויד קלארק, חושף שלאחר בדיקה של מסמכים סודיים של הממשל הבריטי, יש בידיו את הפתרון לתעלומה שהעסיקה את העולם במשך יותר מיובל: האובייקט המוזר שייך לסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב. לטענתו, ה-CIA, בעיצומה של המלחמה הקרה, הוציאה לפועל תוכנית הנקראת "מובי דיק" שהרעיון מאחוריה הוא לשלוח לברית המועצות בלונים מרחפים, שיכולים להגיע לגובה של 18 קילומטרים, כדי לרגל אחריהם ולתעד את הצבא והמתקנים הגרעיניים של ברית המועצות. לטענת החוקרים, השימוש במתקנים אלו הופסקו כבר באמצע שנות ה-50, אך אחד מאמצעי הריגול נמצא הרחק ממסלולו, בסקוטלנד, רק 6 שנים לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully