וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים נותרו להרכבת הממשלה: האם ליברמן יצטרף לנתניהו?

4.5.2015 / 6:10

לאחר פגרה של 40 ימים, הכנסת ה-20 תפתח היום את דיוניה בשורה של "נאומי בכורה" מפי חברי כנסת חדשים. עם זאת, המשא ומתן הקואליציוני נמשך ולנתניהו נותרו פערים לסגור עם ש"ס, הבית היהודי וישראל ביתנו

שר החוץ אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. מרץ 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן בישיבת ממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

הכנסת חוזרת לעבודה: לאחר שכבר ביום השבעתה של הכנסת ה-20, ב-25 במרץ, הוועדה המסדרת של הכנסת קיבלה החלטה על יציאה מידית לפגרה של 40 ימים, שבה היום (שני) המליאה להתכנס. עם זאת, טרם הסתיימה מלאכת הרכבת הממשלה והמגעים הקואליציוניים עוד נמשכים.

לפי שעה, לא ברור אם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתכוון להיכנס לממשלה. הוא זימן את התקשורת לישיבת הסיעה היום במשכן הכנסת, שבמהלכה הוא צפוי לשאת דברים וככל הנראה להתייחס לאפשרות שיצטרף לממשלה. גורמים בישראל ביתנו הבהירו כי ליברמן אינו מרוצה מההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה, שמחזיר את הסטטוס קוו למצב שבו היה בשנת 2012, ומבטל למעשה את השינויים שקבעה הממשלה היוצאת.

עוד בוואלה חדשות:
לא משרד החוץ: התפקיד החם החדש במו"מ הקואליציוני
לנתניהו נותרו שלושה ימים, ולא ברור אם ליברמן בפנים
אין הסכמות בין נתניהו לדרעי - שדורש את הכלכלה ותיק נוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו וכחלון במעמד החתימה על ההסכם הקואליציוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אכן ליברמן לא ייכנס לממשלה, ובהנחה שהפערים מול ש"ס והבית היהודי, בעיקר בנוגע למשרד הדתות, ייסגרו עד יום רביעי, תמנה הקואליציה בהובלתו של בנימין נתניהו 61 חברי כנסת בלבד. עם זאת, במידה ונתניהו לא יצליח לגבש קואליציה עד תום פרק הזמן החוקי, יקרא אליו שוב הנשיא את נציגי הסיעות למלאכת התייעצות כדי להחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה. תסריט זה הוא קלוש ביותר, וההערכות הן כי נתניהו יצליח בתום פרק הזמן שהוקצב לו להשיג קואליציה של 61 חברי כנסת לפחות.

כיוון שטרם הושבעה הממשלה, ועדיין אין חלוקה לקואליציה ולאופוזיציה, היום ייערך מרתון "נאומי בכורה". מדובר בנוהל שהונהג לראשונה בכנסת הקודמת, ובמסגרתו חברי כנסת חדשים יעלו לדוכן וינאמו בכל נושא שירצו. כמו כן, הכנסת תציין את יום הרצל בטקס רשמי, שבו ינאמו ראש הממשלה נתניהו, יו"ר רשימת המחנה הציוני יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully