וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כמו מלחמה, אני רועדת": קולות המפגינים בתל אביב

האלפים שהפגינו בעיר במחאה על אלימות המשטרה נגד בני העדה האתיופית, סיפרו על שימוש מופרז בכוח מצד המשטרה במהלך ההפגנה, שבה נפצעו 68 בני אדם. "מה שהלך פה עכשיו זה בושה"

צילום: יותם רונן, מאצ'י הוף, דוד קורן; עריכה: שניר דבוש, גדי וינסטוק

רבים מהאזרחים שהשתתפו אתמול (ראשון) בהפגנת יוצאי אתיופיה שנערכה בתל אביב, סיפרו על אלימות מופרזת מצד המשטרה שניסתה לפנות אותם בהמוניהם מכיכר רבין. "שמענו את רימוני ההלם וחשבנו שזה פיגועים, לא האמנו, בחיים לא שמענו כאלה דברים בתל אביב", אמר אורי אלוביץ, בן 19 מתל אביב לוואלה! NEWS. "זרקו אדם בן 50 מהמדרגות, קיבלו גז פלפל בעיניים. כל מי שעמד מקדימה יצא עם הקאות ושיעולים כבדים. ברגע אחד כולם צעדו יחד בהרמוניה ואז לפתע הכול נשבר, וזה רק בגלל מי ששכתב את הנהלים האלה", הוא סיפר.

עוד בנושא:
עשרות נפגעים בעימותים בין יוצאי אתיופיה לשוטרים בכיכר רבין
יאיו נפצע בהפגנה: "ביבי כנראה הורה לשבור לנו את הרגליים"
שוטר היס"מ שהיכה חייל בחולון יפוטר: "אין לו מקום במשטרה"

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015/דרור עינב

ההפגנה נערכה נגד אלימות המשטרה כלפי הקהילה האתיופית וקדמה לה הפגנה שנערכה בירושלים ביום חמישי האחרון. המפגינים יצאו תחילה מאזור קניון עזריאלי, קיימו הפגנה מול קריית הממשלה שעל דרך מנחם בגין, וירדו משם לכביש. לאחר מכן חסמו המפגינים את נתיבי איילון למשך שעה ארוכה באזור מחלף השלום. המשטרה אפשרה את החסימה בנתיבי איילון למשך זמן מה, אולם אחרי כן הודיעה שמדובר ב"מחאה שגולשת לתחום האסור" והבהירה כי ההפגנה לא חוקית.

לאחר מכן, הגיעו המפגינים לכיר רבין, שם חלקם הבעירו פחים ויידו אבנים לעבר השוטרים והפרשים, תוך שהם קוראים "מדינת משטרה". הכוחות הגיבו בירי גז מדמיע, זרנוקי מים ורימוני הלם, וקיבלו הוראה לעצור את המפגינים בכוח. שמונה מפגינים נעצרו ולפחות 68 בני אדם נפצעו בהפגנה. כולם במצב קל, מלבד שוטר אחד שנפצע באורח בינוני. כמה מהם פונו לבית החולים איכילוב בעיר כשהם סובלים מחבלות בראש ובגפיים. היתר פונו לבתי החולים וולפסון שבחולון, שיבא שבתל השומר ובילינסון שבפתח תקווה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
"באף מחאה לא השתמשו בכזה כוח אלים נגד מפגינים"/דרור עינב
"מה שהיה פה זה הדבר הכי מפחיד שהיה לי בחיים"

"באף מחאה לא השתמשו בכזה כוח אלים נגד מפגינים", אמר סיסאיי ביטאו בן ה-26 מנתניה שהתייחס לשימוש המשטרה ברימוני הלם. "אנשים נפצעו. הרגשנו פחד, חוסר אונים, חוסר אמון. זה הדבר הכי מיותר", המשיך. עדן אטנפו, בת 26 מנתניה, אמרה כי "אם מישהו עם סמכות מלמעלה היה נותן לנו תשובות, כל הבלגן וההפגנה לא היו קורים. הכול זה מייאוש, כל מה שקרה פה מפחיד, ובסופו של דבר זה בא על חשבון אנשים שנפצעו".

ישראל בן ה-25 אמר: "תל אביב הפכה לבולטימור", בהתייחסו למהומות האלימות של השחורים בארצות הברית אחרי מותו של צעיר בידי שוטרים שם. "זה שוק אדיר. מעולם לא ראיתי את כיכר רבין בכזה מצב, ואני לא יודע מה הולך להיות מחר".

"מה שהיה פה זה הדבר הכי מפחיד שהיה לי בחיים", סיפרה מור. "היו עימותים בין המפגינים לשוטרים ובסופו של דבר כוח של שוטרים זרק רימוני הלם לכיוון המפגינים ללא הפסקה. בנוסף לשוטרים ופרשים, משאיות עם זרנוקים החלו להשפריץ מים לעבר המפגינים ובד בבד לזרוק אמצעים לפיזור הפגנות. אנשים החלו לרוץ לאזור המסעדות, האזור הצפוני של אבן גבירול, ונכנסו בבהלה לעבר המסעדות כמו ארומה, לנדוור וברסרי. נוצר בלגן גדול. לאחר מכן פרשים על סוסים ניסו לפנות את האנשים מהכיכר".

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
"השוטרים זרקו רימוני הלם לכיוון המפגינים ללא הפסקה"/דרור עינב

"מה שהלך פה עכשיו זו בושה, זה כמו מלחמה", אמרה טל אברהם, בת 20 מראשון לציון, שתיארה את האירועים. "תל אביב הפכה לאזור מלחמה, אני עדיין רועדת".

בר נדיר, בת 29 מתל אביב, אמרה לוואלה! NEWS כי לאחר רגיעה קצרה החלה התלקחות נוספת בכיכר. "באיזה שהוא שלב התחילו להפגיז ברימוני הלם בחניון של הכיכר. אנשים ברחו לאזור בתי הקפה, וגם שם דאגו להפגיז. אנשים שעמדו בצד ולא רצו להיות מעורבים לא ידעו לאן לברוח, אבל הבלגן רק החריף. לאחר מכן הם ניסו לפנות את האנשים בזרנוקי מים. זה מזעזע ומפחיד, אני מרגישה כמו בשדה קרב. לא מגיעה למפגינים התנהגות כזאת". נדיר טענה כי "מה שעצבן את המשטרה זה שנשארו פה אנשים, הם פשוט עברו וירו בכולם כמו 'גנגסטרים'".

לאחר שמרבית המפגינים נסו לצפון אבן גבירול, קיבץ מארגן ההפגנה את האנשים שנותרו בכיכר, ועמו חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה מ"יש עתיד". "בשבע השנים שחייתי בארצות הברית לא חוויתי פעם אחת את הגזענות שאני חווה יום יום פה בארץ", אמר מארגן ההפגנה. "היום עשו לנו גטו בכיכר רבין".

(עדכון ראשון: 22:51)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015/דרור עינב
וידאו לדסק - המפגינים יידו אבנים - השוטרים הגיבו ברימוני הלם. צילום מסך
וידאו לדסק - המפגינים יידו אבנים - השוטרים הגיבו ברימוני הלם/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully