וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 חיילים צרפתים מעורבים בפרשת אונס ילדים במרכז אפריקה

לאחר חשיפת דוח החקירה של האו"ם בנוגע לפרשה המזעזעת במעורבות חיילי כוח שמירת השלום של האו"ם בבנגי, הגורמים בצרפת מבטיחים למצות את הדין עם האחראים. הנשיא הולנד: "העונש יהיה חסר רחמים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

14 חיילים צרפתיים מעורבים בחקירת אונס שביצעו לכאורה בילדות ברפובליקה המרכז אפריקנית, כשהוצבו שם כחלק מכוח שמירת השלום של האו"ם – כך מסר היום (חמישי) גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית. כמו כן, גורמים באו"ם מסרו כי שמם של חיילים נוספים מצ'אד ומגינאה המשוונית נקשר בפרשה, שנחשפה אתמול בעיתון הבריטי "גרדיאן". העיתון פרסם פרטים מתוך דוח חקירה פנימי של האו"ם, שמתבסס על עדויות של ילדים בני שש עד 13.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבטיח "עונש הולם" למעשים, אם החיילים ימצאו אשמים. "אם המעשים חמורים, כך יהיה גם העונש", אמר. "אני אהיה חסר רחמים". הולנד נחשב לאחד מהתומכים הנלהבים של שליחת כוחות צבא לשמירת השלום בקולוניות צרפתיות לשעבר, כמו הרפובליקה המרכז אפריקנית או מאלי.

עוד בוואלה חדשות:
הרופאים הישראלים טיפלו בשני נפאלים שחולצו לאחר 5 ימים
"גרמניה סייעה לארה"ב לרגל אחר השלטונות בצרפת"
החשד לאונס קבוצתי של חיילת בבסיס צה"ל: "היא לא אמרה לא"

חייל בבנגי, בירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית. ינואר 2014. רויטרס
"בלתי-מתקבל על הדעת שהילדות נאנסו על ידי מי שנשלח להגן עליהן"/רויטרס

על פי חקירת האו"ם, מקרי האונס וההטרדה המינית אירעו בין דצמבר 2013 ליוני 2014. טרם התברר היקפם המלא והרשויות הצרפתיות זיהו חלק מהחשודים. עם זאת, נמסר כי אף אחד מהחיילים לא זומן עד כה לחקירה.

שר ההגנה של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, מסר כי המקרים אירעו לכאורה במרכז לפליטים בשדה התעופה מפוקו שבבירה בנגי. כעשרה ילדים נפלו קורבן למעשים. לדבריו, "כל הצעדים הדרושים" יינקטו על מנת לקבוע את האמת. "זה בלתי-מתקבל על הדעת שהילדות האלה, בנות פחות מעשר שנים, נאנסו על ידי מי שנשלחו לשם להגן על האוכלוסייה", אמר רמי ג'מוס, ראש ארגון מקומי לזכויות ילדים, CPDE.

אמיליאן נמסנאי, תושבת מפוקו, סיפרה: "הם נהגו לקחת ילדות לשיחים ליחסי מין. לפעמים הם היו עושים את זה לנערות צעירות, בנות 12, 14, 16". תושבת נוספת, מארי פול מוקופיו, אמרה: "הצרפתים האלה עשו זאת בכוונה. הם ניצלו ילדות קטנות. הייתי שם כשהם באו לקחת את הילדות, הם גם לקחו ילד קטן ואנסו אותו והוא דימם. מישהו מבית היתומים השתלט על העניין".

צרפת שלחה כוחות לרפובליקה המרכז אפריקנית לפני כשנה וחצי, בצל העימותים החריפים בין המיליציות הנוצריות למורדים המוסלמים בני הסלקה, שעלו לשלטון. דובר מטעם לשכתו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון אישר אתמול כי נציג האו"ם בבנגי פתח בחקירה בנושא לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully